Ni ravno skrivnost, da sem velik oboževalec Star Wars franšize in praktično vsako leto poizkusim pogledati vsaj en del tega filmskega spektakla, ki trenutno šteje že osem delov. Od tega je sicer dobrih samo prvih šest , medtem ko mi novodobna trilogija, pod okriljem Disneya, preprosto ne dogaja.
Ampak pustimo to ob strani, saj je to tema za povsem drug članek.
Vsakič, ko si namreč pogledam bodisi film ali pa nekaj povsem drugega v navezi s Star Wars franšizo (ravno včeraj sem denimo gledal Family Guy parodije, ki so izvedene odlično), si zaželim Vojnozvezdno okolje podoživeti tudi v interaktivni obliki.
In tako se vedno znova vrnem k vrhunskim predstavnicam filmske franšize. Na vrhu teh naslovov sta zagotovo igri Knight of the Old Republic 1 in 2, kateri danes štejeta že 15 let. Potem mi pogled zatava na Jedi Knight serijo, ki je še nekaj starejša.
A kaj, če bi si človek zaželel igrati nekaj bolj novodobnega, z novejšo grafično podobo? Sicer nekaj izbire je, a na jedilniku nas ne čakajo ravno prvovrstni naslovi.
Preizkusimo lahko denimo The Old Republic, ki pa je na žalost MMO. Igro so sicer skozi leta izboljšali a v sami srži je to še vedno večigralski naslov, ki ne seže do kolen svojima slavnima predhodnikoma.
Potem sta tu The Forced Unleashed igri, kateri sta sicer dobri, nista pa ravno nadpovprečni.
Poleg tega pa, kljub temu, da sem omenil, da se gre za novodobne igre, so zadeve že prekleto stare. The Old Republic je izšel 8 let nazaj, The Forced Unleashed pa eno leto kasneje.
Torej, kaj imam na izbiro po letu 2012? Kaj je to bogato vesolje, polno misterija, zanimivih likov, Sile ter osupljivih lokacij sproduciralo na igričarskem področju? Praktično nič.
Razlog? Prekleti EA.
Ta gigantski založnik je namreč že dolgo časa nazaj kupil pravice za izdelavo Star Wars iger, kar pomeni, da lahko samo oni izdelujejo naslove v tej franšizi. In v sedmih letih jim je uspelo izdati dva Battlefronta – večigralski streljačini, kjer je štorija praktično neobstoječa in se služi na mikrotransakcijah.
In ko bi šlo vsaj za visoko kakovostni igri!
Battlefront 1 je izšel v poraznem stanju, saj je ob izidu manjkalo skoraj polovica vsebine, ki jo je EA nato želel igralcem prodati pod pretvezo DLC-jev.
Battlefront 2 je bil še hujši, saj je založnik zavohal dobiček pri mikrotransakcijah in je želel igralce odreti do zadnjega centa. Poteza, ki je razjarila trume igričarjev zaradi katerih so zaslužkarske mikrotranskacije kasneje celo odstranili, na Redditu pa je njihov uradni odgovor podrl rekord za komentar z največ negativnimi glasovi.
V izdelavi so sicer imeli vsaj dve novi igri, ki naj bi vsebovali močno štorijo a sta oba projekta neslavno propadla, kot posledica je sledilo zaprtje studia Visceral, ki je bil zaslužen za odlične Dead Space igre.
Kaj za vraga dela EA z licenco mi ni jasno, kot tudi ne, kako ne izdaš kvalitetne Star Wars igre, ko pa si lastiš razvijalca Bioware, ki je razvil legendarni naslov Knight of the Old Republic.
Zakaj bi ta priznani studio, ki ima svoje odlike na razvoju globokih karakterjev, štorije in RPG mehanikah porabil za razvoj novega, enoigralskega naslova, če jih lahko porabiš za izdelavo večigralskega klona Destiny, ki sliši na ime Anthem? Hmm, le kdo bi pomislil, da je to slaba ideja, razen celotne igričarske skupnosti in glede na vse težave, ki jih ima Anthem, jih zna to pošteno udariti po denarnici in presneto me je strah za prihodnost studia Bioware.
Poglejte si samo spodnjo sliko, ko Star Wars licenca ni pripadala samo enemu založniku. Ogromno odličnih naslovov, ki se jih kdo spravi preigravati še danes, medtem ko smo od 2013 prejeli cela dva, precej zanič špila.
Bo prihodnost kaj drugačna? EA oz. njegov razvijalec Respawn pospešeno razvijata Jedi Fallen Order, o katerem sicer ne vemo še praktično nič, razen da obstaja. Več informacij bo sicer razkritih 13. aprila in dobra novica je, da je na igri delal veteranski pisec Chris Avellone. Še vedno pa EAju ne zaupam, da ne bo celotnega projekta posilil z nekimi trapastimi mikrotransakcijami ali pa bo na koncu špilu manjkalo polovice vsebine, morda pa bo celo vsilil prisiljene večigralske pritikline.
Žalostno je tudi to, da ima Star Wars toliko potenciala a se lastnik licence Disney pijansko drži samo že ustaljene štorije, ki je bila premleta že neštetokrat.
Dovolj imam že Luka, Yode, Vadra in Solota. Knight of the Old Republic je imel dejansko jajca in je svojo štorijo odpeljal 4.000 let pred dogodki iz filmskega izročila, kar jim je omogočilo razvoj povsem novih in slaboritnih likov kot sta Revan ali pa Darth Nihilus. Slednji je temni mojster Sile, ki ima s slednjo tako vez, da se z njo hrani in je postal “rana v Sili”. Kako je to kul, kajne?! Ampak ne, je rekel EA, raje plačaj 14,99 € za skin v Battlefrontu.
Klinc, ne ostane mi drugega kot pa da spet naložim stare igre in med plesom svetlobnih sabelj objokujem usodo iger Vojne zvezd.