Na PC trgu trenutno vlada vojna med platformami za ponudbo digitalnih iger.
V enem kotu se nahaja veteran Valve, ki s svojo trgovino Steam že dolgo vlada in služi velike denarce, saj si od vsakega prodanega izvoda igre na svoji platformi odreže večji delež pogače.
V drugem kotu pa se nahaja Epic Games trgovina, ki želi na svojo stran pridobiti nove uporabnike preko prisilno ekskluzivnih naslovov, kateri so na voljo samo v njihovi trgovini, poleg tega pa je za založnike veliko bolj ugodna, saj si od prodaje odseka veliko manjši delež.
Epic je v očeh igralcev trenutno močno manj priljubljen. Po eni strani zaradi ekskluziv, ki zna igričarsko publiko razdeliti, po drugi pa zaradi manjka osnovnih funkcij, ki jih druge trgovine vsebujejo. Zadeva denimo trenutno ne vsebuje niti nakupovalnega vozička, kar pomeni, da morate trenutno vsako igro kupiti posebej.
V bran Epica pa se je včeraj postavil Richard Geldreich, bivši zaposleni pri Valvu. Po njegovem mnenju je Steam ubijal PC trg, saj je njegov 30% davek za današnje razmere neugoden za vse razvijalce, ki bi si svoj izdelek želeli izdati na njihovi platformi.
Steam was killing PC gaming. It was a 30% tax on an entire industry. It was unsustainable. You have no idea how profitable Steam was for Valve. It was a virtual printing press. It distorted the entire company. Epic is fixing this for all gamers.
— Richard Geldreich (@richgel999) 5 April 2019
Na Twitterju je Richard zapisal, da si ljudje sploh ne predstavljajo, koliko denarja je Valvu prinesel Steam in da je ravno ta servis popolnoma spremenil Valve iz razvijalca v pogoltnega prodajalca. Epic naj bi s svojimi storitvami popravil PC trg iger in prinesel dobrodošle spremembe za vse igralce.
Odzval se je tudi na pritožbe, da so njegove izjave neutemeljene, saj naj bi Valve dolgo nazaj preko Steama rešil PC igre. Richard pravi, da je bil pač Steam prvi in da je bil njegov 30% delež lepa sprememba od fizičnih trgovin, ki so njega dni zahtevale 50% dobička pri prodaji. A časi se spreminjajo in 30% delež je represiven do razvijalcev, Valve pa je začel izkoriščati partnerje in svoje zaposlene.
So Steam was first – so what? At the time, Steam’s 30% revshare looked good compared to the 50% revshare from retail. Now – it’s ridiculus and oppressive to game developers. Valve became abusive to its partners and employees. It took them for granted.
— Richard Geldreich (@richgel999) 5 April 2019
Richard še pravi, da bo Epic nadaljeval z ekskluzivami, saj so te dobičkonosne. Steam bo po njegovem mnenju postal platforma za indy igre, pornografsko vsebino in drugorazredne naslove. Tako imenovane AAA igre pa bodo v prihodnosti začele izhajati na drugih platformah kot so Epic ali pa na digitalnih trgovinah, kjer bo vsak založnik imel svojo.
I think gamers are going to remain mad for a long time, as these exclusives won’t stop anytime soon. Could last 1 year or more. Steam will be for indy/2nd tier/shovelware/porn, Epic and other launchers for AAA. This seems to be where the market is heading at the moment.
— Richard Geldreich (@richgel999) 8 April 2019
Kar pomeni, da bomo v prihodnosti potrebovali celo paleto zaganjalnikov iger na našem PC-ju in kdo si ne bi želel vsak dan žonglirati z gesli ter uporabniškimi imeni./s
Mimogrede, Epic trenutno še vedno ponuja igro The Witness, ki si jo lahko dobite brezplačno. Pohitite z aktivacijo, saj se ponudba kmalu izteče.