Mah, naj gre vse nekam. Res, zakaj mora moj eden najbolj omiljenih žanrov umirati in zakaj serija System Shock na sebi nosi nekakšno prekletstvo?
Govorim o žanru “immersive sim”. Tega preigravamo iz prve osebe in igralec se znajde v detajlnem svetu, ki ga lahko raziskuje s svojim tempom, tako da na ekranih ni samo neprestana akcija. Na voljo je tudi več poti skozi stopnje in za uspeh se lahko zanesemo na našo iznajdljivost in sposobnost raziskovanja.
Žal ta žanr počasi zgublja na veljavi, saj prodaja takšnih naslovov trpi, zato tudi založniki neradi vlagajo denarce v nastanek takšnih projektov. Prey denimo je bil moja osebna igra leta 2017, a dobički so bili slabi, zato se lahko za nadaljevanje bržkone obrišem pod nosom. Deus Ex serija prav tako ne kaže več znakov življenja, Dishonored pa tudi ostaja na mrzlem.
Eno redkih upanj je bila ponovno obujena znamka System Shock. Ta grozljiva serija se dogaja v vesoljski črnini, kjer se poskušamo na krovu vesoljske ladje izogniti ponoreli umetni inteligenci Shodan, poleg tega pa za nami grizejo še neljubi vesoljski organizmi.
System Shock je legendaren, a se je prodajal slabo. Zaradi njega je šel pod rušo razvijalec Looking Glass in franšiza je dolgo mirovala, dokler nedavno ni zopet vstala od mrtvih.
Tu se zgodba loči na dva dela. Studio Nightdive Studios dela na predelavi originala, a ta je naletel na ovire pri razvoju in celotna produkcija se je v bistvu resetirala in razvijalec je znova začel projekt, tokrat na drugem pogonu. Upamo, da jim uspe.
Veliko slabše so novice glede tretjega dela, na kateremu dela novonastali razvijalec OtherSide Entertainment. Na System Shcok 3 delajo veterani industrije, med njimi tudi Warren Spector, fotr Deus Ex serije, delal pa je tudi v preminulem Looking Glassu.
Založnik igre naj bi bil Starbreeze Studios, a ta je zaradi katastrofalne prodaje Overkill’s The Walking Dead praktično bankrotiral in je pravice prodal nazaj razvijalcu. System Shock 3 je tako zaenkrat brez založnika in očitno nihče noče finančno podpreti projekta.
Ta je sedaj praktično preklican. V zadnjih petih mesecih je studio zapustilo cel kup ljudi. In to pomembne osebe kot je denimo glavni pisec, glavni ustvarjalec stopenj in glavni programer. Vsi so posodobili svoje LinkedIn profile in ne kažejo več svoje zaposlenosti na System Shock 3.
Govorice je potrdil tudi anonimen vir na RPG Codex forumih, ki je povedal, da je bila praktično celotna ekipa razpuščena. Izjavil je še, da je bil razvojni tim precej majhen in da so delali na inovativni in sveži izkušnji, a obseg igre bi bil veliko manjši, kot bi morda ljudje pričakovali.
System Shock 3 je tako zelo verjetno mrtev in vse kar nam ostane je, da si ogledamo dražilnik, ki nas je ob ogledu precej navdušil. To je na žalost verjetno tudi vse, kar bomo dobili.