Če ste morda včeraj zagnali priljubljeni pretočni servis Netflix, ste zagotovo ob nekaterih serijah ali filmih opazili neke čudne številke.
Ko iščete kakšno novo serijo ali film, je včasih težko najti pravi izdelek. Zato se je treba zanašati na Googlanje fraz tipa “Which shows are similar to Game of Thrones but do not suck?” ali pa iskati priporočila od prijateljev.
Netflix se je odločil to poenostaviti, zato je vpeljal novo funkcijo Top 10, ta pa bo vsak dan prikazala 10 najbolj gledanih izdelkov na njihovi platformi. Seznam bo ločen za filme in serije, posodobil pa se bo vsak dan posebej. Tako naj bi uporabniki lažje prišli do svoje želene vsebine.
Zadeva je bila najprej na voljo za testiranje v Mehiki in Združenem kraljestvu, gledalcem pa je bila funkcija tako všeč, da so jo razširili tudi na druge regije.
Top 10 obratuje tudi v Sloveniji in čeprav Netflix pravi, da naj bi dobili preprosto vrstico, kjer bo naštetih 10 najbolj gledanih izdelkov, žal tega jaz na svojemu brskalniku ne vidim, vsaj za serije ne. A funkcija deluje, saj imajo nekatere serije ali filmi prav posebno značko in ob kliku na izdelek lahko vidimo, na kateremu mestu stoji trenutno.
Tako je malce težko narediti lestvico, a za vas smo se malce potrudili. Najbolj gledane serije za danes so:
- I Am Not Okay With This
- Love Is Blind
- Narcos Mexico
Drugače je pri filmih, kjer je lestvica lepo vidna in razporeditev za Slovenijo je sledeča:
- The Last Thing He Wanted
- To All The Boys PS: I Still Love You
- Ocean’s 8
Ja, precej čudne navade imamo za filme očitno.
Top 10 se sliši kot priročna funkcija, vendar se nanjo ne zanašajte preveč. Netflix ima precej čudna pravila za stvari, ki jih smatra za “ogled”. Včasih je pri njih veljalo pravilo, da je 1 ogled pomenilo, da je uporabnik pogledal vsaj 70 % določenega filma ali epizode. To se je nedolgo nazaj močno spremenilo in novo merilo za en ogled šteje že to, če si je uporabnik pogledal 2 minuti določenega izdelka. To naj bi po Netflixovem mnenju štelo za namerno odločitev uporabnika, da si ogleda določeno epizodo in da ni šlo za klik po nesreči.
To je seveda malce iz trte zvito in posledično veliko več ogledov dobivajo izdelki, ki imajo vabljiv naslov, a ob podrobnemu ogledu v sebi ne skrivajo pametne vsebine. To zna postaviti zaskrbljujoč trend “Click Bait” izdelkov, ki bi se borili za dvig gledanosti z vabljivimi naslovnicami.