Če ste se kdaj vprašali, ali vaša lokalna TV postaja med poročili vedno predvaja samo prispevke, za katere jim ni nihče plačal, potem bo tale novica razblinila vaš nedolžni pogled na svet.
Spletna stran Vice je namreč zasačila kar 11 različnih lokalnih televizijskih postaj, ki so med svojimi poročili prikazale prispevek, ki ga je v bistvu spisalo podjetje Amazon.
Taktika takšnega oglaševanja ni nič novega, saj se je že večkrat pojavil primer neke novice, ki v bistvu sploh ni prispevek, ampak prikrito oglaševanje določene storitve ali podjetja. Dve leti nazaj smo se denimo smejali televizijskim postajam pod lastništvom podjetja Sinclair, ki so med novicami prikazale praktično identičen scenarij.
Vendar če je imel zgornji primer vsaj malo variacije, je novo dogajanje na področju lažnega oglaševanja že naravnost smešno in kar malce grozljivo, saj lepo prikaže, kakšno moč na ameriških tleh vrti podjetje Amazon.
To je bilo med koronavirus pandemijo obtoženih raznih grdobij. Med drugim ni poskrbel za dovolj veliko zaščito svojih delavcev, zaradi česar je umrlo že 8 njihovih zaposlenih, več kot 75 njihovih centrov pa je dobilo potrjene okužbe z virusom. Poleg tega je Amazon odpustil več organizatorjev stavk in ukinil plačevanje povišic zaradi dela pod nevarnimi pogoji.
Začela se je kazati negativna slika podjetja, zato je bil seveda čas za propagandno akcijo. A te so se lotili na precej neroden način.
Svoj scenarij so poslali vsaj 11 televizijskim mrežam, ki pa tega niso spremenile niti malo. Tako se je zgodilo, da so vse lokalne postaje predvajale popolnoma identičen prispevek, kjer ni bila zamenjana niti ena beseda. Novica je prikazala Amazon v lepši luči in med prispevkom so gledalci celo povabljeni, da si ogledajo notranjost njihovih skladišč, kjer navdušeni delavci pridno pakirajo pakete.
Zanimivo je tudi, da studijski voditelj z besedami “Todd Walker nas bo odpeljal notri” ustvari vtis, da je Todd novinar, ki je zaposlen pri njihovi ekipi. V resnici je Todd Walker zaposlen pri Amazonu in skrbi za odnose z javnostjo.
Just got an email from Amazon’s PR team with a pre-edited news story and script to run in our shows. They are selling this as giving our viewers an “inside look” at the company’s response to COVID-19.
— Zach Rael (@KOCOZach) May 24, 2020
No.
Let us go inside a fulfillment centers with our own cameras… pic.twitter.com/7mDk2xmf4O
Vsi novinarji niso bili podvrženi ameriškemu trgovskemu gigantu. Zach Rael je dela pri KOCO 5 News in na Twitterju je pokazal e-poštno sporočilo, ki mu ga je poslal Amazon. Vidimo lahko natančno spisan scenarij, Zach pa je Amazon zavrnil, saj je vztrajal, da se sami odpravijo v njihovo skladišče, s svojimi kamerami. Amazon te ponudbe seveda ni sprejel.