Razvijalec Double Fine dela že celo večnost na projektu Psychonauts 2 in ta bo tega avgusta končno tudi izšel. Originalna igra je bila dokaj srčkana platformščina, ki pa je imela tudi nekaj bolj resnih podtonov. Tudi nadaljevanje se v tem vidiku ne bo razlikovalo, razvijalec pa je včeraj na Twitterju zapisal, da bo igra vsebovala tudi možnost vklopa neranljivosti za vse tiste, ki niso preveč vešči igranja, a bi se vseeno radi zabavali.
If you beat Psychonauts 2 with the invincibility toggle on, you still beat P2. https://t.co/OinBv1nuNr
— Double Fine (@DoubleFine) July 9, 2021
Double Fine je nato še zapisal, da igre ne bi smela izključevati ljudi iz svoje zabave in da bi morale biti dostopne prav vsakemu. Razvijalec je s tem sprožil tudi burno debato glede že dolgo obstoječe teme težavnosti v igrah, ki nima ne pravega, niti napačnega odgovora.
Tema glede težavnosti in prilagajanja le te se ponavadi pojavi med razglabljanjem Dark Souls mehanik. Razvijalec FromSoftware je namreč znan po brutalni težavnosti svojih iger in veliko igralcev preprosto ni bilo zmožnih prenesti izziva in so nato nad igranjem obupali. Tu se je nato pojavila zanimiva debata glede tega, če bi morda Soulslike igre potrebovale možnost prilagajanja težavnosti ali pa bi to nato uničilo izkušnjo.
“uh, excuse me I beat Sword Guy Serious Time on a no hit hard mode and if didn’t do that I don’t respect you. and like, can you even comment on things if you’re not diamond six rank in shooty mcBlam? I don’t think so”
— Double Fine (@DoubleFine) July 9, 2021
cool bud. you’re soooo cool! 🙃
Res je, da bi nižja težavnost v takšne igre pripeljala več ljudi, a po drugi strani je to spet v nasprotju s samo idejo igre. Sama težavnost je namreč bistven del izkušnje in tisti občutek ponosa, ko po več urah končno premagaš zaguljenega šefa, je preprosto magičen in igralca tudi nekaj nauči o igralnih mehanikah ter na splošno nadgradi njegovo vztrajnost. Prilagajanje težavnosti je tudi obsežna naloga glede uravnoteženja vseh spremenljivk in redko se zgodi, da vse te težavnosti resnično prinesejo različne igralne izkušnje, saj razvijalec mnogokrat preprosto zviša zalogo zdravja nasprotnika in s tem zaključi delo.
All people should be able to enjoy games. All ages, all possible needs. It’s an ongoing and important process for our industry and a challenge we need to met.
— Double Fine (@DoubleFine) July 9, 2021
End of the day? We want you to have fun, to laugh, to experience a story that affects you. On whatever terms you want.
Double Fine želi s svojo igralno mehaniko malce spremeniti dojemanje dosežkov pri igranju iger, saj ni nič narobe, če naslov preigrate na najtežji stopnji in se nato hvalite s svojim osvojenim ciljem širom Reddita. A enako bi moralo veljati tudi za vse tiste, ki igre preigrajo na nižjih težavnostih in nad tem zaradi internetnih bojevnikov ne smejo biti ponosni. Psychonauts 2 se bo na vse to požvižgal, saj je njegova glavna naloga igralca zabavati in temu dostaviti izkušnjo, ki si jo je zamislil razvijalec.