Igranje iger v 4k resolucijah

Čeprav nekateri pravijo, da je grafika zadnja stvar na katero gledajo pri igrah, temu seveda ni čisto tako.

Grafična podoba je prva stvar, ki jo ugledamo na zaslonu in impresivna podoba vsekakor doprinese k boljši izkušnji pri igranju.

Medtem, ko se igralci kregamo okoli tesktur, anti-alisinga in primerjamo sličice na sekundo, smo kar nekako pozabili na eno glavnih lastnosti grafične podobe, resolucijo.

Trenutne popularne resolucije segajo od 720p (1280*720) do 1080p (1920*1080). Čeprav se dandanes največ uporablja 1080p resolucijo, se proizvajalci grafične opreme na PC-jih ozirajo proti prihodnosti. Padec cen pri grafičnih karticah in pred kratkim izdana Nvdijina 970 grafična kartica kažejo premiku k novemu standardu v resoluciji, takoimenovini 4k (3840*2160) oz Ultra HD resoluciji.

PC-jaše ne omenjam po naklučju. Namreč, konzole kot so Xbox One ter PlayStation 4 so za take resolucije prešibke, saj se mučijo z izdajanjem stabilnega povprečja 60-tih sličic na sekundo že pri 1080p resoluciji, kaj šele v 4k.

Vendar  tudi PC-jaši ne igrajo v takih resolucijah kar na vsakem računalniku. Grafična kartica za tako igračkanje stane stotine evrov, s tem da je potrebno upoštevati tudi dokup ostalih vrhunskih komponent, ki ne bodo “bremzale” same grafične. Nato je tu seveda tudi strošek monitorja.

Tudi če smo sultanov sin in imamo mnogo dinar, bomo pri igranju v taki resoluciji primorani žrtvovati sličice na sekundo., saj mnogo HDMI portov ni zmožno pri taki resoluciji izpljuniti več kot 30 sličic na sekundo.

Izven potreb gaminga, se 4k resolucija srečuje s problemi nove tehnologije. Zadeva preprosto še ni razširjena in kot tako jo podpira bore malo zadev na trgu. Težko boste sploh našli ozadja, filme, YouTube posnetke ali igre, ki nudijo podporo tej bahemotksi resolzuciji. Še sami Windowsi 7 temu niso prirejeni, saj Microsoft nikloli ni pričakoval uporabe 4k resolucije pri svojih operacijskih sistemih.

windows 7
Windowsi 7 temu niso bili namenjeni

 

4k resolucija seveda ni mrtva, vendar prihaja z majhnimi koraki. HDTV je potreboval desetletja, da je zrastel v dandašnjo popularnost zato 4k tudi potrebuje svoj čas. Seveda pa bo 4k za ta svoj končni korak potreboval cenejše komponente, kar še posebej velja za PC igralce, ki bi radi poganjali svoje 4k naslove pri 60-120 sličicah/sekundo.

ABI, firma, ki se bavi z raziskovanjem trga, predvideva počasno rast 4k zaslonov do leta 2017, kjer naj bi bilo 5% domačih zaslonov v 4k, ta delež pa naj bi v enem letu zrastel na 10%.

 

4k resolucija
Primerjava resolucij

Čeprav nekateri pravijo, da so vsi ti milijoni pikslov nepotrebni, gre tehnologija naprej. Kar se dandanes zdi nepotrebno, zna čez čas, s padcem cen, postati standard industrije in ljudje po naravi smo takšni, da se obožujemo igrati z najnovejšimi tehnološkimi igračkami.

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime