Ali res potrebujem 200 FPS in 144-herčni monitor?

Koliko FPS-jev je dovolj za igranje brez preskakovanja slike, torej da posnetek teče gladko? Koliko FPS-jev je priporočljivo za tekmovalno igranje?

Vse to še pride na vrsto. Začnimo z definicijo: FPS pomeni »Frames per second« ali sličice na sekundo.

Video posnetek so samo slike, posnete ena za drugo in predvajane v pravem zaporedju. Če slike predvajamo dovolj hitro, dobimo občutek, da se stvar premika. Problem nastane, če je slik premalo. Premikanje bomo videli v »preskokih« (ali »štekanju«) in ne v gladkem gibanju, saj predvajalnik nima dovolj slik v dogajanju ene sekunde. Človeško oko naj bi slike, predvajane v zaporedju (torej kot video), sprejelo kot normalno premikanje pri približno 30 FPS. Kar je manj, nas moti oz. se nam ne zdi resnično.

Zakaj potem več FPS-jev, če jih je 30 dovolj?

Pri več FPS-jih se zgodi obratno. Namesto da bi slika »štekala«, postane veliko bolj gladka. Človeško oko naj bi opazilo razliko le tam do 60 FPS-jev. Spet se pojavi vprašanje, zakaj povečati število FPS-jev, če tega sploh ne opazimo.

Odgovor na to je t. i. »zakasnitev sličic.« Gre za čas med trenutkom, ko mi naredimo neko dejanje, in trenutkom, ko se to pokaže na ekranu. To se zgodi zato, ker mora računalnik podatke najprej obdelati v »frame« (sličice) in jih šele nato pokazati na ekranu. Večina navadnih ekranov pokaže novo sliko vsake 0,016 sekunde (60-herčni monitor), a lahko pokaže le zadnjo sličico, ki je bila obdelana, to pa je lahko v katerem koli trenutku v zadnji 1/60 sekunde. To se kaže v »poskočni« animaciji in zamujenemu premikanju miške. Če bi bil naš računalnik zmožen delati pri 600 FPS, bi  monitor lahko izbiral med 10 sličicami v tisti šestdesetinki sekunde. Pri tem je več možnosti, da izbere tisto najbolj svežo, mi pa to vidimo kot gladko delovanje brez zamujanja.

Če k temu dodamo boljši monitor, ki se osvežuje hitreje, dobimo še gladkejšo sliko brez zamujanja sličic. 120-herčni monitorji osvežujejo sliko vsake 0,0083 sekunde, 144-herčni pa pri kar 0,00694 sekunde. Res je, da govorimo o milisekundah, ampak razlika med 0,016 in 0,0069 ni majhna.

Želite preveriti, koliko hercev (Hz) ima vaš monitor ter kakšna je razlika pri različnih FPS-jih? To lahko storite preko spletne strani TESTUFO, ki vam pokaže, koliko hercev ima vaš monitor ter kako zgleda različno število FPS-jev. 

V primeru, da imate 60-herčni monitor, seveda ne morete primerjati, kako zgleda 144-herčna odvisnost, ker vaš monitor ni sposoben osveževati slike pri višji herčni odvisnosti, kot jo ima sam. Spodnji YouTube posnetek prikazuje razliko med 60-herčnim in 144-herčnim monitorjem. Video je predvajan v slow-motionu za boljšo vidljivost.

Vsi igralci prvoosebnih tekmovalnih “streljačin” vam bodo nedvoumno pritrdili, da je 144-herčni monitor potreben za izboljšanje vaše igralske izkušnje in bo velikokrat pomenil razliko med smrtjo in težko rešeno rundo. Je kot cigareta ali drage slušalke. Sicer brez njega lahko živiš, ampak ko ga enkrat začneš uporabljati, se težko vrneš na slabše.

Kot je bilo že omenjeno, se največja razlika opazi v prvoosebnih “streljačinah” s hitrim tempom in predvsem natančnostjo igranja. Pri ostalih igrah, kjer se srečujemo z izzivi, kot so prehitra vožnja z avtom, formulo, kolesom, skirco itd., pa lahko opazite gladko delovanje in veliko bolj detajlno okolico, ko drvite po cesti s hitrostjo preko 250 km/h. Razliko v gladkosti boste videli tudi pri gledanju TV-ja in filmov visoke kvalitete.

144-herčni monitor priporočam vsakemu, ki želi okusiti povsem novo izkušnjo v igrah.  Spodaj prilagam še slikovni material, ki ponazarja le del tega doživetja.

144Hz-Demonstration-Game60hz_vs_120hz

1ms-monitor

Predlagamo nakup 144Hz monitorja BENQ XL2411Z 

benq bannerrr

Vaša reakcija na članek?

Simon D.
Urednik strani in amaterski razvijalec iger, le redek naslov uspe uiti njegovemu sokoljemu očesu, vsaj dokler ne zaudarja že od daleč. Pa tudi takrat je le redkokatera stvar bolj zabavna od polnega kritiziranja precenjenega govna.

Sveže objave

Prve tri Metal Gear igre naj bi se kmalu pojavile na PC-ju

Serija Metal Gear Solid se je začela že davnega leta 1987. Prvi del se je imenoval preprosto Metal Gear in se je...

The Division 2 bo ta vikend zopet brezplačen

Založnik Ubisoft redno prireja brezplačne vikende svojih večigralskih iger in potem, ko smo dobili prvo poglavje serije The Division povsem brezplačno, je...

Tudi Xbox Series X predprodaja ni šla po maslu

Letošnji september je bil presneto naporen za denarnico vsakega, ki si je želel nadgraditi svoj PC ali pa kupiti eno od dveh...

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

Sveže novice na email!