Pregled: Overfall

Razvojna ekipa: Pera Games (Turčija)
Založnik: Pera Games (Turčija)
Spletna stran:
https://overfallthegame.com/
Steam: https://store.steampowered.com/app/402310/
Napovednik: 
https://www.youtube.com/watch?v=ReHqcnjWGGY
Operacijski sistemi: Windows 7, 8, 8.1, 10
Datum izida: 17.5.2016
Cena:
14.99€

Zvrst: Realno-časovna/potezna Strategija


Video Pregled


Opis

Overfall je zaradi živih barv in unikatne estetike ena izmed iger, ki takoj pade v oči. Zaradi nadpovprečno velikih glav karakterjev sem kaj hitro pomislil na igro Braid, ki je imela podobno estetiko. Se pa podobnost tu tudi konča. Overfall namreč združuje realno-časovne in potezne mehanike (premikanje po zemljevidu poteka realno-časovno, medtem, ko so bitke potezne), prisotnih pa je tudi kar nekaj “roguelike” mehanik, saj med igranjem odkrivate nove klase, kompanjone in pripomočke, do katerih lahko nato dostopate ob novem poskusu. Smrt obeh glavnih karakterjev namreč pomeni konec dogodivščine in spet je potrebno začeti z ničle.

Vas mučijo vesoljski Vikingi?

Pri zgodbi ne gre za še eno stereotipično avanturo. Po končani vojni z orki, vas kralj pošlje skozi portal v drugo dimenzijo ukrasti starodavni disk. Po uspešno opravljeni nalogi se vaša zgodba komaj prične. Čarodej, ki vas pričaka, vam pove, da je od vašega odhoda minilo 300 let in vsi znanci so že davno postali hrana za črve. Prav tako vam coprnik naloži tudi nalogo vitalnega pomena. Kmalu po vašem prihodu bodo namreč iz portala pričeli lesti vesoljski Vikingi, ki bodo klali in posiljevali (bolj figurativno) vse pred seboj. Na vas je, da pred njimi odkrijete lokacijo zdavnaj pozabljene citadele, za ta namen pa morate najprej aktivirati dva svetilnika, ki vam bosta pokazala pot. Pri tem boste morali pohiteti, saj je osvajalcev vedno več in ste tako tudi časovno omejeni.

10
Kako lahko gori otok snega in ledu, mi ni jasno

Takoj na začetku se srečate z izdelavo karakterjev. Sprva ste pri tem bolj omejeni, na izbiro imate le dve klasi s po enim orožjem, pa tudi artefaktov je le nekaj. Ko zberete dovolj slave, lahko najdete ali najamete še dva kompanjona, ki vas bosta spremljala na avanturi. Kot začetni karakterji tudi ti delujejo podobno, s to razliko, da ob smrti ostanejo mrtvi. Glavna karakterja lahko namreč ob obisku otoka z oltarjem privedete nazaj med žive (brez želje po hranjenju z možgani), a to ni zastonj.

Tropski raj

Svet ni opustel. Čeprav je v vse smeri le brezkončno morje, so vmes na gosto poseljeni otočki, ki jih naseljujejo prebivalci različnih ras. Ti osvajalcem še dodatno olajšajo nalogo s konstantnim pričkanjem, saj se na primer škratje in vilini med seboj sovražijo (saj se v vsaki igri), to pa jih naredi nezaupljive do tujcev. Zaradi tega morate najprej pridobiti njihovo zaupanje, saj vam bodo le tako razkrili informacije, ki vas bodo privedle do lokacije svetilnikov. Prebivalci otočkov vam tako ob zasidranju naložijo različne naloge, ki se ne končajo vedno s spopadom.

Overfall-2016-02-24-21-57-15-59

Med pogovorom je navadno na voljo kar nekaj opcij, določene klase pa občasno omogočijo še dodatne opcije, označene z rumeno barvo. Navadno se boste želeli izogniti spopadom, čeprav to vedno ni mogoče. Manj kot 50% srečanj vodi v spopad, je pa to odvisno tudi od tega, kaj blebetate in kako se znajdete v dani situaciji. Včasih stiki vodijo tudi v stranske naloge, ki potrebujejo obisk dodatnih otokov in več nekaj časa. Veliko srečanj vsebuje ogromno humorja ter referenc na igre ter filme in ob branju sem se nemalokrat nasmejal.

Čeprav je raznolikih srečanj precej, se sčasoma začnejo ponavljati. Sam sem v tretjem preigravanju (to navadno ne traja dolgo) večkrat podoživljal iste scene, kar je vzelo stran od občutka odkritja in začetnega neznanja. Resda je razvijalcem praktično nemogoče poskrbeti za neskončno število srečanj in je ponavljanje zagotovljeno, sem pa med vsakim preigravanjem naletel na jamskega človeka, ki sem ga vedno znova naučil zakuriti ogenj, za nagrado pa mi je dal nekaj hrane.

Imaš kaj prahu?

Ob svojem pohajkovanju namreč zbirate tudi različne dobrine. Fragmenti služijo kot osnovna valuta, prah je zasvojiva substanca, ki jo obožujejo predvsem goblini, uporabite pa jo lahko tudi za pospešek ladje ali nadgraditev sposobnosti, rune so zelo redke in služijo za najemanje kompanjonov in oživljanje, medtem ko je hrana dokaj pogosta in služi skorajda ekskluzivno za povrnitev življenjskih točk. Pametno je imeti zadostno število hrane, saj je to ena izmed redkih oblik zdravljenja. Ob neprevidnosti se lahko kar hitro znajdete v predčasnem grobu, saj se zdravje ne obnavlja in tako je pametno vedno imeti poln želodec.

Bojni sistem temelji na različnih pozitivnih in negativnih učinkih, katerih je res ogromno. Vključujejo vse, kar bi pričakovali in še več, povzročene pa so preko različnih sposobnosti. Samo bojevanje poteka potezno, razdeljeno pa je na tri faze. Sprva poteka premikanje, nato lahko uporabljate defenzivne in ofenzivne sposobnosti (ki ne povzročajo škode), nazadnje pa bojne sposobnosti. Vsak izmed precejšnega števila karakterjev ima vnaprej določeno vlogo, vseeno pa lahko tudi zdravitelj povzroči kar precejšno škodo in ima tudi kakšno ofenzivno sposobnost.

overfall-turnbased-strategy-rpg-for-linux-mac-windows-pc-screenshot-01
Škratje so pravi alkoholiki in tako marsikdaj katero ušpičijo

Če vam to še ni dovolj, pridobijo karakterji sčasoma še različne osebne značilnosti, ki so lahko stalne ali začasne ter pozitivne ali negativne. Nekatere so bolj osnovne in prizadenejo le statistike, medtem, ko imajo druge ogromen vpliv na samo taktiko in stil igranja. Tako na primer ena izmed sposobnosti povzroči, da na začetku vaše runde vsi bližnji osebki pobegnejo od prizadetega karakterja, kot da bi imel kugo ali pa se že par let ne bi umil.

Vizualno je igra naravnost izjemna, a kljub temu deluje tudi na malce starejših sistemih. Je povsem igrana tudi na novejših Intel integriranih grafičnih karticah ob polni resoluciji, a morem kljub temu omeniti, da predvsem ob smrti kogarkoli med bitko slika za drobec sekunde zamrzne, kot da bi žalovala za padlo osebo. To se zgodi tudi na bolj zmogljivih sistemih, tako da gre za problem optimizacije, a hkrati je to res dlakocepljenje, saj je komajda opazno in ne povzroča frustracij. Za glasbeno podlago so se razvijalci odločili za umirjeno in počasno glasbo in z njihovo odločitvijo se strinjam, čeprav me ni odpihnila iz stola in mi ni ostala zapisana v spomin.

Zaključek

Overfall je ena izmed iger, ki so le za kratek čas okusile zgodnji dostop na platformi Steam. Po malo več kot dveh mesecih je namreč zapustila ta zakoten kraj in se pridružila izdanim sotrpinom. Zaradi ogromno vsebine in odklepanja vedno novih dobrot ne postane dolgočasna in nudi precejšno število ur zabave, tudi podroben bojni sistem pa ne postane nadležen in obdrži izziv, kar mnogo takšnih iger pozabi. Ponekod namreč po par uricah postanete skorajda Bog in zlahka pokosite vse pred seboj. To ne drži za Overfall, saj vas nepremišljeno igranje hitro postavi pred okno za izbiro karakterjev, kar pa spet vodi v novo dogodivščino. Morda boste tokrat izbrali dva zdravitelja? Opcij je malo morje.

 

Vaša reakcija na članek?

Simon D.
Urednik strani in amaterski razvijalec iger, le redek naslov uspe uiti njegovemu sokoljemu očesu, vsaj dokler ne zaudarja že od daleč. Pa tudi takrat je le redkokatera stvar bolj zabavna od polnega kritiziranja precenjenega govna.

Sveže objave

Iron Harvest – Recenzija | Retrofuturistična prva svetovna vojna

Iron Harvest je novi strateški naslov razvijalca KING Art Games in založnika Deep Silver. Ta razvojni studio je sicer znan predvsem po...

Prva smrtna žrtev digitalnega hekerskega napada

Hekerski napadi so lahko za razna podjetja zelo boleča, a še vedno je vse samo digitalno in škoda, ki jo utrpijo, se...

Myst predelava dobila svoj prvi napovednik

Ime Myst je verjetno znano samo veteranom in pa retro navdušencem, vendar pa je ta igra leta 1993 navdušila praktično vsakega PC...

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

Sveže novice na email!