Nakupovalni vodič volanov za PS4

Že dalj časa si lastite najnovejšo Sonyjevo konzolo, vaše najljubše igre pa so pretežno dirkaške simulacije. Ugotovili ste, da vaš DualShock 4 kontroler več ne zadošča potrebam dirkanja in si želite nekaj več, ne veste pa kje začeti? V članku si bomo pogledali izbor volanov, ki so na voljo za PS4.

Nižji cenovni razred za <100€

Hori Racing Wheel Apex

Japonski proizvajalec je na trgu prisoten že več kot trideset let, a se je v simracing vode podal šele pred kratkim. Njihov zadnji izdelek je v nizkocenovnem rangu, saj ga je mogoče dobiti za nekaj manj kot 100€. V paketu dobimo volansko bazo z obročem in komplet pedalov z dvema stopalkama za zavoro in plin. Premer volanskega obroča je 28cm, ki ga lahko zavrtimo za največ 270°. Na njem najdemo malo morje gumbov, ki bodo vsem uporabnikom DualShock 4 kontrolerja dobro poznani, za obročem pa sta še dva uhlja za menjavanje prestav.

Volan nima motorja za povratne informacije sil (FFB), zato se v prvotno pozicijo vrača s pomočjo “bungee” elastičnega sistema. Vsebuje sicer vibracijski motorček, ki pa roko na srce ni pravo nadomestilo za pravi FFB sistem. Na mizo ga lahko pritrdimo na dva načina, in sicer z vakuumskim priseskom ali s tradicionalno spono za pritrjevanje na mizo. Pedala so zelo osnovna in nimajo možnosti pritrditve – preprosto jih postavimo na tla. Vzmet na zavori sicer ponuja nekaj odpora, vendar ni progresivna. Volan je kompatibilen tudi s PS3 ter PC platformami.

Thrustmaster T80

Thrustmasterjev komplet se od Horijevega ne razlikuje bistveno. Volan in pedala so v celoti izdelani iz plastike, na volanskem obroču najdemo tanjšo gumijasto plast, ki pripomore pri lažjem oprijemu obroča. Na njem so vsi standardni PS4 gumbi ter dva uhlja za menjavanje prestav. Obroč je s 25cm premera malo manjši in mogoče bolj primeren za mlajše generacije dirkačev, zavrtimo pa ga lahko za 1080°. Prav tako nima FFB sistema in se v osnovno pozicijo vrača preko vpetja v bungee elastični sistem. Pritrditev na mizo je možna s standardno spono, ki deluje malo bolj stabilno od Horijevega sistema.

 

Komplet pedalov ima dve stopalki, ki imata nastavljiv naklon. Stopalka za zavoro pa ima tudi progresivno vzmet – to pomeni, da proti koncu hoda ponuja večji odpor kot na začetku, kar pripomore k boljšemu realizmu – še vedno pa je zelo daleč od stopalk boljše kvalitete.

 

Z obema kompletoma boste lahko bolj konsistentni in verjetno hitrejši na pisti, kot z DualShock 4 kontrolerjem, vendar si boste zaradi pomanjkanja FFB sistema želeli nekaj več. Oba staneta manj kot 100€, kompatibilna sta s PS4, PS3 in PC platformami. T80 ponuja veliko večjo rotacijo volanskega obroča s 1080°, vendar je premer obroča malo manjši.

Srednji cenovni razred za <200€

Thrustmaster T150

T150 je komplet srednjega cenovnega razreda, ki se od prejšnjih dveh razlikuje predvsem po tem, da ima FFB sistem. Prenos moči z motorja na volan je preko kombinacije jermen in zobnikov, volanska os pa je vpeta v kovinski kroglični ležaj, kar zelo pripomore k dobrim povratnim informacijam. Volanski obroč s premerom 28 cm je možno zavrteti za 1080°, ima vse standardne PS4 gumbe ter dodatno še dva 5cm velika kovinska uhlja za menjavanje prestav. Volan je, podobno kot T80, izdelan pretežno iz plastike, obroč ima tanjšo gumijasto plast na mestih, kjer ga ponavadi držimo. Na mizo ga je možno pritrditi s standardno spono, pedala pa lahko pričvrstimo tudi v kokpit z vijaki. Pedala so enaka kot pri kompletu T80 – možno je prilagajati naklon stopalk, zavora ima progresivno vzmet. Kompatibilen je tudi s PS3 ter PC.

Prednosti tega kompleta so predvsem v tem, da ima relativno dober FFB sistem, ki resnično ponese uporabniško izkušnjo en nivo višje. S FFB sistemom se ne opirate samo na spomin in pozicijo rotacije volana, ampak lahko odreagirate na sile, ki jih občutite od FFB sistema. Tako boste lažje ujeli vsa tista drsenja, saj boste to čutili že na volanu, še preden boste videli oz. slišali na zaslonu. Dodaten plus je tudi to, da ga je možno nadgrajevati. Z njim je možno uporabljati vsa pedala in menjalnike iz Thrustmasterjevega ekosistema, žal pa volanski obroč ni zamenljiv.

Logitech G29

Z zadnjim znižanjem cen lahko najnovejši Logitechov volan uvrstimo kar v srednji cenovni razred, čeprav je ob izidu ta volan stal okoli 400€ in tako po kvaliteti izdelave kot funkcijah, mogoče spada res razred višje. V kompletu dobimo volan s pedali, ki imajo tri stopalke – sklopka, zavora in plin. Sklopka in plin vsebujeta navadno vzmet, na zavori pa je le-ta progresivna in jo je potrebno kar močno pritisniti, da zaviramo s polno močjo. Zavora je trša, drugače pa so pedala identična kot na G25 oz. G27.

Volan ima dober FFB sistem, ki je evolucija tistega, ki ga poznamo že iz G25 in G27. Velikost obroča je 27cm, izdelan je iz aluminija in oblečen v kvalitetno perforirano usnje. Na obroču so vse standardne PS4 tipke, dodatno sta še kovinska uhlja za menjavanje prestav ter rotacijski gumb, ki ga poznamo iz starejšega modela DFGT. Na mizo lahko volan pritrdimo z vgrajenim pritrdilnim mehanizmom, lahko pa ga privijačimo z vijaki. Pedala imajo gumijaste vložke, ki omilijo zdrs na gladki površini, če jih boste postavili na preprogo pa ima vgrajene bodice, ki se dobro zasidrajo v blago. Če uporabljate kokpit, lahko tudi pedala pritrdite z vijaki. Menjalnika v kompletu ne dobimo več, kot smo bili tega navajeni iz časov G25/G27, ampak je na voljo za doplačilo. Kompatibilen je tudi s PS3 ter PC.

G29 ima pred Thrustmasterjevim T150 kar nekaj prednosti. Kvaliteta izdelave volanskega obroča, kljub temu, da je ta malenkost manjši, je nivo višje. FFB je boljši – bolj natančen in močnejši, pedala pa imajo tri stopalke in ponujajo boljši občutek pri zaviranju.

Višji cenovni razred – >200€

Thrustmaster T300

Thrustmaster T300 je prvi volan, ki je popolnoma modularen in kompatibilen z vsemi dodatnimi obroči, menjalniki in pedali Thrustmasterjevega ekosistema. Na voljo je v več različicah, in sicer lahko kupimo samo volansko bazo T300 Servo Base, T300RS, T300 Ferrari Racing 599XX Alcantara, T300 Ferrari GTE ali T300RS GT Edition.

T300 Servo Base je samo volanska baza, ki je pri vseh T300 kompletih enaka. Gre za bazo, ki ima zelo dober FFB mehanizem, ki moč iz brezkrtačnega motorja na volanski drog prenaša preko jermenov, območje vrtenja pa je 1080°. To pomeni, da je premikanje volana bolj odzivno, bolj gladko in predvsem tišje, kot s primerljivim prenosom preko zobnikov. Bazo lahko pričvrstimo na mizo s spono ali jo privijačimo z vijaki. Na bazi najdemo tudi dva gumba.

T300RS je komplet, ki poleg T300 baze vključuje tudi volanski obroč ter pedala. Obroč je kvalitetne izdelave s kovinskim okvirjem oblečenim v gumo. Ima 11 gumbov ter D-pad, ki so standardni za PS4, dodatno pa sta še 13 cm velika kovinska uhlja za menjavanje prestav, ki naj bi zdržala do 10 mio pritiskov. Volanski obroč je težak 1,2kg, zaradi česar imamo še boljši občutek realizma. Obroč je zaradi vgrajenega “quick-release” mehanizma mogoče odstraniti in ga nadomestiti s katerimkoli obročem iz Thrustmasterjevega ekosistema. Pedala so zelo osnovna in skoraj identična, kot jih dobimo zraven T150. Razlika je le v kovinskih ploščicah na stopalkah, katerim je možno spreminjati pozicijo.

T300 Ferrari Racing 599XX ima obroč, ki je natančna replika volana iz Ferrarijevega 599XX modela, le da je pomanjšan za 20 odstotkov. Premer obroča je velik in je s 30cm med večjimi, poleg šestih tipk sta na njem še D-pad ter rotacijsko stikalo, ki ga lahko postavimo v tri pozicije in ima tudi možnost pritiska. 13 cm velika kovinska uhlja se vrtita skupaj z obročem in vzdržita preko 10 miljonov pritiskov. V kompletu so zraven še T3PA pedala, ki so bolj kvalitetna od tistih, ki jih dobimo zraven RS kompleta. Narejena so pretežno iz plastike, kovinske so le ploščice, katerim je možno spreminjati pozicijo oz. jih zamenjati z drugimi. Za zavoro dobimo zraven ti. “Conical brake mod”, ki je v bistvu mehka guma stožčaste oblike, ki jo vstavimo za pedal za zavoro. S tem pridobimo boljši progresivni občutek pri pritisku na pedal in s tem lažje in bolj konstantno zaviramo.

T300 Ferrari GTE ima obroč, ki je natančna replika iz dirkalnika Ferrari 458 Challenge, pomanjšana za 30 odstotkov, njegov premer pa je 28 cm. Volan je ovit v trpežno plastiko, po funkciji pa je identičen obroču 599XX Alcantara.

T300RS GT Edition pa je komplet, ki je identičen T300RS, le da ima ta T3PA pedala – torej enaka, kot T300 Ferrari Racing komplet.

Kot smo že omenili, je T300 baza kompatibilna s celotnim Thrustmasterjevim ekosistemom, kar pomeni, da lahko pri vseh zgornjih kompletih zamenjamo volanski obroč z drugim, dodatno lahko menjalnik T8A oz. T8RS ali nanjo prikličimo vsa Thrustmasterjeva pedala (osnovna, T3PA ter T3PA-PRO). Nudi zelo dobre povratne informacije preko FFB sistema in je kompatibilna s PS4, PS3 ter PC.

Thrustmaster T500*

Najstarejši volan na tem seznamu je bil izdan že več kot pet let nazaj, a vseeno gre za vrhunski izdelek, ki z lahkoto konkurira oz. celo prekaša novejše volane. Ima zelo močen FFB sistem, ki je zelo hiter in natančen. Prenos moči iz industrijskega 65W motorja na volanski drog je preko sistema jermenov, s čimer je obračanje volana hitro, gladko in tiho. Obroč ima premer 30cm, okvir je kovinski in je oblečen v gumo. Na obroču je 9 tipk ter D-pad, na bazi pa najdemo še dve dodatni tipki. Vse to vam bo poznano iz starejše PS3 konzole, za katero je bil ta volan prvotno izdelan. Dva 17cm velika kovinska uhlja tukaj nista pritrjena na obroč, temveč na bazo in sta vedno v isti poziciji. Zaradi svoje velikosti ju lahko dosežemo ne glede na to, kje držimo volanski obroč. Mirujoča uhlja sta še poseben uporabna za rally ali drift, kjer volanskega obroča ne držimo vedno na istem mestu. Volan lahko pritrdimo na mizo s spono ali jo privijačimo na mizo oz. kokpit z vijaki.

Zraven dobimo še T3PA-PRO pedala, ki so v celoti izdelana iz kovine. Imajo tri stopalke, na katerih je možno prilagoditi pozicijo kovinski ploščic. Pri zavori je zraven tudi ti. “Brake mod”, ki je sestavljen iz dodatne vzmeti in gume. Pri tem je občutek malce slabši, kot pri Conical Brake Modu, ki je priložen T3PA pedalom, saj vzmet drgne direktno ob kovino, ki ga včasih lahko tudi čutimo in slišimo. Pedala je mogoče tudi postaviti v dve različni postavitvi, in sicer privzeto pridejo v ti. F1 položaju – to pomeni, da se stopalke dvigajo iz tal. V drugem ti. GT položaju pa pedala obrnemo in se stopalke spuščajo oz. visijo. Sprememba je dokaj enostavna – zamenjati je potrebno le ploščo, na kateri počiva naša noga (heel plate). Pedala lahko postavimo na tla, saj ima gumijaste podstavke, vendar zaradi trših vzmeti to odsvetujemo. Svetujemo, da jih pričvrstite z vijaki direktno v kokpit.

*T500RS volan je kompatibilen s PS3 in PC. S PS4 ni kompatibilen v popolnosti, saj se po menijih PS4 konzole ne moremo pomikati s tipkami na volanu, ampak moramo uporabiti kontroler. Kljub temu deluje v večini dirkaških iger, saj so se razvijalci odločili, da bodo delovanje tega volana direktno podprli.

Ostali izdelki iz Thrustmaster ekosistema

TH8A menjalnik je pretežno kovinske izdelave. Možno je prestavljati v 7 prestav + vzvratno. Zraven dobimo dodatno kovinsko ploščico, s katero je menjalnik možno pretvoriti v sekvenčnega (+ in -).

Ferrari F1 volanski obroč je replika volana iz Ferrarijevega F1 dirkalnika iz leta 2011. Kompatibilen je s T500, T300, T150 in TX volanskimi bazami. Ima 8 rotacijskih stikal, dva gumba v stilu D-pada ter 8 navadnih gumbov, na zadnji strani pa še dve stikali za menjavanje prestav.

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime