Torej bi radi postali razvijalec iger?

Gaming je dandanes postal ogromen posel. Milijoni in milijoni evrov se zlivajo v različne projekte in zato je ta panoga postala zanimiva za marsikaterega igričarja. Igranje iger je zanimivo samo po sebi a skoraj vsak pravoveren igralec je marsikdaj pomislil, kako bi bilo, če bi tudi sam ustvaril nekaj povsem svojega. Pričujoči vodič vam bo razložil par kratkih navodil kako se v to dejavnost sploh spustiti in kaj se za uspešno kariero v igričarstvu od vas tudi pričakuje.

Kaj potrebujemo

Seveda vsak pomisli najprej na šolo. Izobraževanje je vsekakor pomembno in diploma iz programiranja je odlična podlaga za nadaljnji razvoj vaše karierne poti. A čeprav niste vpisani v faks oz ne posedujete še diplome, to še ne pomeni, da so vrata razvoja iger za vas nepreklicno zaprta. Namreč igričarstvo je ena redkih panog, kjer štejejo izkušnje ter vaš »portfolio« več od same izobrazbe. Ekipe, ki iščejo dodatne člane v njihovi razvijalski ekipi veliko raje pokukajo v vaše dosedaj dokončane projekte, saj jih zanima kaj lahko ponudite njihovemu projektu. Še več, če vas sodelovanje v ekipah ne zanima pretirano oz se jim ne morete priključiti, lahko začrtate čisto svoj projekt in sčasoma najamete svojo ekipo! Tako se boste pridružili četi čislanih »indie« razvijalcev, ki izpeljejo svojo vizijo brez pritiskov raznih založnikov, ki marsikdaj zahtevajo ogromno delovnih ur v zelo kratkem času.

Skratka kaj potrebujemo za štart iz nule?

Seveda je sposoben računalnik nuja, saj boste s tapkanjem po telefonu bolj težko uspeli. Razvijalci pri svojem ustvarjanju največkrat uporabljajo več kot en monitor naenkrat, še posebej je to uporabno na začetku, pri učenju, saj imamo tako na enem monitorju lahko vodič, na drugem pa dejansko okno, kjer »ustvarjamo.«

Pravi razvijalci uporabljajo več pokončnih monitorjev, saj tako na ekran spravijo več vrstic kode naenkrat.

Jeziki ter matematika

Marsikdo misli, da pri programiranju največ šteje dobro razumevanje matematike in na nek način imajo prav. V resnici so v programiranju uspeli tudi taki, ki jim matematika ne gre ravno najbolje. Veliko več šteje logika oz. logično sklepanje zaporedij. Dober programer potrebuje dobro logično razmišljanje, torej kje uporabiti določen programerski ukaz ter kako svojo kodo čim bolje optimizirati, da se ne izgubimo v gori ukazov. Potrebna je tudi pozornost ter natančnost, saj je dovolj ena napačna postavljena pika, da se nam zruši celoten sistem kode. Temu sledi popravljanje oz »debugging«, kjer iščemo vzrok napake. Nekateri razvijalci vam znajo povedati, da je popravljanje napak polovica posla pri programiranju projekta.

Koliko ljudi potrebuje ena igra?

Kaj pa jeziki? V igričarskem poslu se uporablja ogromno jezikov a spet je vsak specifičen za katero platformo igro razvijamo ter v katerem motorčku bomo kreacijo spackali. Boste ustvarjali v Unity-ju? Potem je za vas pravi C# ali P JavaScript. Vas bolj mika Unreal Engine? Potem se seznanite z jezikom C++. Za začetek je dober praktično vsak jezik saj je moč ustvarjati tudi s pomočjo Pythona, ki zelo dobra podlaga za priučitev drugih jezikov. Nekateri jeziki imajo precej podobno sintakso, kar pomeni, da če obvladate določen jezik, se boste lažje priučili drugega kot pa če štartate iz čiste nule.

Vodiči

V današnji dobi interneta je na voljo več vodičev kot kadarkoli v zgodovini. Tako se lahko na medmrežju dokopljemo do knjig ter celo video »tutorialov«, ki so naše glavno vodilo do uspešnega razvijalca iger. A če smo čisti začetnik je potrebno delati majhne korake in najprej vzpostaviti temelje.

Tako izgleda ustvarjanje v Unity motorčku

Osredotočimo se na dva večja in trenutno najbolj popularna motorčka za razvijanje iger: Unity ter Unreal Engine. Oba sta močni razvijalski orodji v katerih je moč ustvariti praktično karkoli. Povrhu tega sta povsem brezplačna, evre plačamo samo takrat ko začnemo končno tržiti izdelek. Čeprav je v obeh v relativnem kratkem času moč ustvariti stopnjo v kateri postavimo določene predmete, ki jih je moč streljati, bo potrebno za kaj bolj naprednega pisati kodo. Unity uporablja jezik C# zato se bomo primorani usesti za knjigo in se naučiti njegovo sintakso. Priporoča se knjiga Head First C# by O’Reilly, kjer se bomo postopoma naučili osnove, ki jih lahko uporabimo v samem motorčku. Unreal je spet drugačna zver, ki uporablja po mnenju mnogih precej težji jezika imenovan C++. Tu lahko poprimemo za knjigo, ki je spisal sam ustvarjalec jezika Bjarne Stroustrup, imenovano Programming: Principles and Practice Using C++. To sta samo dve knjigi, ki jo lahko dopolnimo z vrsto drugih dodatnih vodičev, da čimbolj izbrusimo svoje temelje. Ko smo enkrat prepričani, da posedujemo dovolj znanja, da lahko dejansko nekaj ustvarimo se podamo v prej omenjena motorčka. Oba sta dovolj zmogljivi orodji za vse vaše želje, je pa res da je po sami nravi jezika, Unity bolj prijazen za začetnike. Unreal Engine je prekleto lep motorček, vsebuje pa tudi zanimivo opcijo BluePrints. To je nekakšen grafični urejevalnik, kjer lahko kodo spišemo s pomočjo grafičnih gradnikov. Zadeva je presenetljivo inovativna in moč je zgraditi presenetljivo veliko brez tipkane kode. A vseeno bo potrebno za finese in bolj napredne ukaze spisati ukaze na »ročni način.

Unreal pogon vsebuje dokaj preprost urejavlnik, kjer je moč hitro ustvariti stopnjo, saj je elemente moč samo povleči in spustiti v sceno (drag and drop)

Mnogo vodičev je moč najti na YouTubu ter tudi na dveh straneh, ki se bavita samo z vodiči kot sta Udemy ter Coursera. Tam so nekateri vodiči povsem brezplačni, eni pa so tudi plačljivi, saj (naj bi) ponujali boljo vsebino od brezplačnih. Za Unity priporočam tale vodič, kjer nas učitelj popelje od učenja samega jezika do uporabe tega v Unity motorčku. Model je prav tako ustvaril še en skozihod, kjer isto stori za Unreal urejavalnik. Super zadeva tudi za popolne začetnike, saj je krivulja učenja povsem prilagojena tistim, ki niso še nikoli spisali niti vrstice kode.

To je to? Precej simpl!

Daaaaleč od tega. Čeprav je mogoče kdo po napisanem dobil občutek, da je ustvarjanje iger preprosta zadeva, ki nam za priučitev vzame največ kakšen teden, je to vsekakor daleč od resnice. Že priučitev enega jezika je huronski podvig, ki zna trajati mesece oz. leta pa še takrat nismo povsem izurjeni, saj se je v programiranju vedno potrebno učiti novih stvari. Delanje projektov po vodičih je super, a ko se enkrat spravimo ustvariti čisto nekaj svojega in se nam na zaslonu ne svetijo navodila ampak v nas strmi prazna beležnica, željna vrstic sveže kode… To je trenutek, ko marsikateri začetnik obupa in preprosto odneha. Treba je vedeti, da sta Unity in Unreal Engine samosvoja programa, katera prav tako potrebujeta svojo priučitev. In kaj če ne delate v ekipi in morate za vse poskrbeti sami? Tu spet pride tista trditev od prej, torej stvari gredo po korakih. Ustvarjate 3D igro? Potem potrebujete 3D modele, ki jih bo potrebno ustvariti v namenskem urejevalniku kot so Blender, Maya ali 3DSMax. A ti modeli bodo zgledali precej porazno brez dobrih tekstur, ki spet ne bodo padle iz »lufta«. Tako se bo potrebno priučiti še Photoshopa ter Illustratorja, ki sta spet dovolj močna in težka programa. Ko na koncu seštejemo vse se moramo kot samostojnež priučiti štirih zahtevnih programov ter enega jezika kar seveda zahteva ogromno časa ter potrpežljivosti. Tu sploh še nismo prišteli ustvarjanje glasbene podlage in učinkov, saj nemo igro ne bo igral nihče.

Vaša igra bo potrebovala tudi “modele, ki jih lahko ustvarimo v programu 3DSMax

Ne, zadeva vsekakor ni preprosta a če vas veseli ustvarjanje iger in vidite v temu kariero, je le-to moč ustvariti z sorazmerno majhnim denarnim vložkom. Morda je bolje, da pred začetkom sploh vidimo če nas tako ustvarjanje veseli. Lahko se spravimo ustvarjati mode za igro Skyrim, ki vsebuje začetnikom dovolj prijazen urejevalnik, ki ne zahteva takih časovnih zahtev in kjer lahko v relativno kratkem času ustvarimo neko svojo kreacijo. Povežemo se lahko tudi z drugimi ustvarjalci iger, kjer lahko delimo izkušnje, predloge ter vprašamo za kak nasvet. Čeprav je slovenska razvijalska scena še dokaj mlada, je moč na Facebooku odkriti skupino, kjer se lahko povežete z enako mislečimi in kjer lahko pridobite marsikako potrebno informacijo.

Potrebna sta le čas, trma, pridnost ter ljubezen do iger in kmalu zna vaš naslov zasijati v polni luči na Steam platformi, kjer ob zna vaš kvaliteten naslov pobrati marsikak dinarček. Kdo ve, morda boste prav vi odkrili nov Minecraft in Slovenijo postavili na vrh igričarske razvijalske scene.

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime