Predogled: Battle Brothers

Razvojna ekipa: Overhype Studios (Nemčija)
Založnik: Overhype Studios
Spletna stran: http://battlebrothersgame.com/
Steam: http://store.steampowered.com/app/365360/
Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=0Ov5tyqEdxY
Platforme: PC
Operacijski sistemi: Windows XP+
Datum izida: 27.4.2015
Cena: 
19.99€
Žanr: Potezna strategija

Testna različica: 0.9.0.20


Pregled

Battle Brothers je še ena igra iz zgodnjega dostopa, skrit dragulj, ki ga je veliko ljudi spregledalo. Gre za prvi projekt studia Overhype Studios, ki je v zgodnji dostop prišel pred skoraj dvema letoma in še vedno čepi v tem zakotnem kotičku. Zveni sumljivo? Pod običajnimi pogoji bi se strinjal, a kot nekdo, ki je v igro vložil več kot 25 ur in razvoj spremljal eno leto, vas lahko pomirim. Kljub temu, da je že dalj časa v tem stanju, redno dobiva posodobitve in zadnja posodobitev 0.9.0.20 je bila ena največjih doslej. Prav tako gre za enega bolj dovršenih “nedokončanih” naslovov, saj deluje tudi na integriranih grafičnih karticah (okoli 45 FPS, čisto dovolj za igranje) in ne vsebuje hroščev ter večjih napak, ki so navadno značilne za takšne igre.

Čeprav imate lahko dvajset najemnikov, se jih naenkrat bori le dvanajst.

Kot je že takoj očitno, v igri vodite svojo skupino najemnikov na poti do slave. Zelo zanimiv, a že viden princip, ki vam bo najbolj znan iz igre Mount&Blade. Tako vodite svojo skupinico, opravljate naloge, nadgrajujete opremo in lovite raznovrstne pošasti ter razbojnike, med tem pa pazite, da ne umrete od lakote ter udarca v glavo, ali pa vam zmanjka orodja. Slabo opremljena skupina namreč hitro postane mrtva skupina.

Battle Brothers nima omembe vredne zgodbe (razen uvodnika), ampak jo namesto tega ustvarjate sami – ponovno podobno kot pri Mount&Blade. A tu se podobnosti bolj kot ne končajo. Prvo kot prvo, Battle Brothers je potezna strategija in namesto ene osebe nadzorujete celotno skupino. Drugo kot drugo, ne morete osvajati ozemlja, saj ste navsezadnje najemniška skupina. Tako le opravljate posle za druge osebe, nakar seveda za opravljeno delo poberete težko prislužene cekine. Teh ni nikoli dovolj, saj so možje lačni, potrebujejo popravilo opreme, strelivo, povoje, potrebno je najeti nove rekrute, pa trgovina ima epski meč…

Kaj bi raje imeli? Dober oklep ali deset štruc kruha.

Najbolj me je navdušilo, kako dobro vas Battle Brothers uspe postaviti v čevlje voditelja in vas poglobiti v svet. Na svoje najemnike boste hitro postali navezani in ko bo kateremu trda predla, vas bo začel grabiti strah. Še huje, ko bo kateri od starejših veteranov omagal v boju, vas bo prevzela žalost. Le malo iger, sploh strategij, se lahko pohvali s tem. Tako boste za svoje najemnike skrbeli, kot da bi bili vaši. Vsak izmed njih ima prav tako svojo preteklost, osebnost in statistike, kot so pogum in iniciativa. Pri najemanju zelencev lahko vidite le njihovo ceno, plačo, preteklost in zgodovino, čeprav so tudi statistike vezane na preteklost. A karakteristike, kot so debelost, strah pred temo, sokolji vid in podobne so naključno generirane.

Na začetku se boste tako morali zanašati predvsem na berače, trgovce in divje lovce, kasneje pa boste lahko posegli tudi po kakšnem plemiču in bivšemu vojščaku. Ti nimajo le boljše opreme, ampak začnejo tudi z nekaj izkušnjami, ki olajšajo njihovo integracijo v gručo. Med bojevanjem namreč vaši vojščaki pridobivajo izkušnje in napredujejo. Takrat jim lahko malce nagradite par atribut in eno sposobnost. Tudi tu se osebe razlikujejo druga od druge, saj bo eden bolj nadarjen za boj na blizu in kondicijo in bo tako tu dobival več točk kot lokostrelec, ki mu bosta ustrezala predvsem iniciativa in boj na daleč.

Kar me ne ubije, me naredi močnejšega.

Čeprav bo večina novih igralcev sprva nekatere atribute, kot so kondicija in pogum, ignorirala in raje izboljšala bojne sposobnosti, pa bodo to hitro obžalovali. Ko se namreč soočite z duhovi in živimi mrtveci in polovici skupine pade srce v hlače, je končni rezultat lahko le popolna poguba (ali “hraber” umik). Pa da sploh ne začnem o poškodbah. Bojevniki bodo pogosto izgubili kakšen prst, si zlomili nogo, krvaveli, imeli buške… čeprav je večina poškodb začasnih, pa so nekatere trajne in za stalno oslabijo vašega bojevnika. Oh, kaj moremo, saj je počasi že čas za upokojitev, brez-prsti Hanz.

Vsakega vojščaka lahko opremite z različnimi vrstami orožja in raznovrstnimi oklepi. Najbolj se izkaže uravnovešena skupina, ki vsebuje dovolj veliko število strelcev, težke pehote, podpornih enot (dolgi suličarji, zastavonoše…) ter lažjih, agilnejših bojevnikov. Seveda bo težje oborožen vojščak lahko zadal manj udarcev, preden se bo utrudil in bo pogosto imel tudi nižjo iniciativo, a bo pa zato lažje odbijal udarce in jih prejemal. V držanju bojne linije se zelo izkažejo predvsem suličarji, ki s svojo sposobnostjo zidu sulic nasprotnike držijo na razdalji. Seveda se (sploh manj inteligentni nasprotniki) še vedno veselo zaganjajo vanje, a to se zanje ponavadi bolj slabo konča. Ali pa tudi ne. Če vas preplavi večja količina sovražnikov, bo navadno hitro pospravila še tako oklepnega bojevnika. Ena pripomba glede bojevanja – vse je sicer lepo in prav, a dobrodošla bi bila možnost pohitritve animacij premikanja. Te je sicer možno povsem izklopiti, a potem je dosti težje spremljati, kam je kateri od nasprotnikov šel in kaj za Boga se sploh dogaja.

Nasvet – proti orku ni pametno poizkusiti svojih možnosti ena na ena.

Na zemljevidu se ves čas nekaj dogaja. Karavane potujejo iz kraja v kraj, stražarske skupine patruljajo po cestah, celo monstruni imajo svoja plemena, ki se borijo med seboj in osvajajo teritorije. Če se preveč približajo kakšnemu mestu, tam postanejo cene višje, zalog začne zmanjkovati, pojavi se potreba po najemnikih in narod je na splošno depresiven. Seveda se je bolj težko zmeniti za popust, če sogovorniku na vrtu goblin gloda korenje. Seveda bodo starešine prej kot slej koga najele in če vas ni blizu, naokrog tavajo tudi ostale najemniške skupine. Naloge se splača sprejemati, saj so, sploh težje, dober način pridobivanja cekinov. Zraven malo zaslužite tudi z bojnim plenom, ki ga nagrabite po boju. Kar ne uporabijo vaši vojščaki, lahko mirne volje prodate na trgu, saj bo prej ali slej našlo novega gospodarja.

Kaj pa tako smrdi? A so pognojili travnik?

A Battle Brothers bi hitro postal nezanimiv brez mnogih, raznovrstnih sovražnikov. Kako je s tem? Tudi tu dostavi, saj se borite proti pravem živalskem vrtu monstrunov. Od standardnih mrtvakov, duhov, goblinov in orkov, pa do truplo-žercev, rimskih okostnjakov in oklepnih vitezov. Vsaka vrsta sovražnika uporablja svojo taktiko in tako se boj proti trdoživim orkom odvija drugače kot proti morjem mrtvakov ter utrjenih zidovih sulic okostnjakov. Ko se veča in izboljšuje vaša skupina, se veča tudi njihova moč in sčasoma začnete vedno pogosteje srečevati bolj oklepne variante in številčnejše nasprotnike. V poznejšem delu se pojavi tudi eden izmed treh apokaliptičnih dogodkov, ki ogrozi vsa mesta in ga je potrebno razrešiti.

V svetu igre Battle Brothers so vojske navadno sestavljene iz manj kot dvajset mož. Je treba nekje prihraniti.

Nazadnje bi spregovoril še o grafičnem izgledu ter delovanju. Izgled je zelo zanimiv in unikaten, vse osebe pa izgledajo kot doprsne figurice. Z grafičnega vidika ne gre za nikakršen presežek in čudi me, da namenskih grafičnih nastavitev (razen v-sync in depth of field) sploh ni. Seveda bi bile dobrodošle, ampak glede na stil dvomim, da bi kaj preveč lahko izboljšali. Glede delovanja pa bi povedal, kar sem rekel že na začetku – Battle Brothers deluje tudi na integriranih grafičnih karticah in nasploh nima hroščev, se ne sesuva in večino časa gladko. Stvar, ki bi jo zelo rad videl, je še podpora za modifikacije, saj bi te igro še dodatno izboljšale.


Zaključek

Če tega še niste dojeli tekom predogleda, bom povedal še enkrat  – Battle Brothers je trenutno ena mojih najljubših poteznih strategij, ki me močno spominja na Mount&Blade, mojo najljubšo igro vseh časov. Prav zabavno je igrati in gledati vašo skupino, kako se razvija iz lenih softičev v legendarne bojevnike. Igranje je taktično, poteze morate skrbno načrtovati in z malo sreče boste premagali enakovrednega nasprotnika brez preveč žrtev. Če želite še večji izziv, lahko igrate v “železnem načinu”, kjer ni drugih možnosti in naložitve starih shranjenih pozicij. A ne odjokati na forum, ko mrtvak najljubšemu bojevniku po sreči v enem udarcu odrobi glavo. Saj to še ne pomeni konca. Kaj umre, nikoli ne ostane mrtvo. Sploh, če je blizu kakšen skrunitelj.

Vaša reakcija na članek?

Simon D.
Urednik strani in amaterski razvijalec iger, le redek naslov uspe uiti njegovemu sokoljemu očesu, vsaj dokler ne zaudarja že od daleč. Pa tudi takrat je le redkokatera stvar bolj zabavna od polnega kritiziranja precenjenega govna.

Sveže objave

Iron Harvest – Recenzija | Retrofuturistična prva svetovna vojna

Iron Harvest je novi strateški naslov razvijalca KING Art Games in založnika Deep Silver. Ta razvojni studio je sicer znan predvsem po...

Prva smrtna žrtev digitalnega hekerskega napada

Hekerski napadi so lahko za razna podjetja zelo boleča, a še vedno je vse samo digitalno in škoda, ki jo utrpijo, se...

Myst predelava dobila svoj prvi napovednik

Ime Myst je verjetno znano samo veteranom in pa retro navdušencem, vendar pa je ta igra leta 1993 navdušila praktično vsakega PC...

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

Sveže novice na email!