Zgodovina MOBA/RTS žanra

Zgodovina MOBA/RTS žanra

(Multiplayer Online Battle Arena/Real Time Strategy)

Warcraft 3

Korenine zgodovine MOBA žanra izhajajo iz Warcraft 3 igre, natančnaje iz vsebine, ki jo je ustvarjala skupnost tako imenovanih iger po meri (custom games). Med mnogo custom igrami se je pojavila igra Dota.
(Defense of the Ancients)              
Posodobljen Dota zemljevid

Od neke ideje/moda, ki je izvirala iz skupnosti same, igralcev Warcraft 3 igre, se je tako rekoč razvil nov žanr. Nastal je nov dizajn mape in gameplaya, kjer je bil poudarek na napredovanju heroja, pridobivanju zlata in izkušenj za heroja (ingame resourcev).  Princip teh map je bil hero fighting. Seveda je bilo kar nekaj podobnih map z istim principom, vendar je DOTA izstopala. Bila je dobro zasnovana in veliko “modderjev” je porabilo veliko časa in truda za izdelavo te mape (projekt večih modderjev).
Kdo je izdelal prvotno mapo in kako je bila izdelana?
Eui, Guinsoo in Icefrog so bili moderji, ki so največ prispevali k nastanku originalne DOTA mape. Eul je ustvaril prvo verzijo mape (ideja je prišla iz custom mape Aeon of Strife, Starcraft 2; Aeon of Strife je bil v tistem času še bolj v konceptni obliki). Ta je prenehal posodabljati mapo, ko je prišel ven dodatek za Warcraft 3: The Frozen Throne. Nato je njegovo delo nadaljeval Guinsoo, ki je dodajal posodobitve in ustvaril skupnost igralcev mape (Dota-allstars.com). Slednji je po verziji 6.01 predal pravice ustvarjanja mape Icefrogu, ki je začel redno posodabljati igro in pripeljal tako skupnost kot igro na višji nivo. Ustvarjena je bila različica DOTA Allstar, ki je najbolj popularna verzija DOTE še danes. Torej, Eui in Guinsoo sta postavila temelje, Icefrog pa je igro popeljal na naslednji level  s konstantnimi posodobitvami, iskanjem ravnotežja med karakterji in igralnostjo ter ustvarjanjem novih predmetov, tekstur in karakterjev.
Zanimivo je, kako je iz Warcraft 3 stranske storitve nastal nov žanr, nov patent za bodoča leta in to samo zaradi želje skupnosti in funkcionalnosti, ki jo je ponujala igra. Warcraft 3 je, presenetljivo, že 15 let stara igra, ki je v svojem času, ko je bila izdana, povzročila revolucijo na področju community based projektov.

Zanimivo dejstvo 1#: Dota Allstar, ena izmed najbolj popularnih verzij Dota mape, je bila igrana več kot 10 milijonkrat, kar je zelo presenetljivo, glede na to, da je bila to igra v samostojni igri.

 

        Izgled warcraft 3                                                Warcraft 3 custom mapa                                Warcraft 3 custom mapa

Revolucija community vsebine
Warcraft 3 je bil razlog za nastanek številnih novih raznolikih iger in map. Tako močan vpliv v tistem času je imel zaradi funkcionalnosti ponujeno skupnosti, ki lahko sama ustvarja nove mape in gameplay ter te deli s skupnostjo, kjer jih lahko igralci igrajo med seboj. Dobra stran je ta, da je nekdo to mapo samo naložil na strežnik in že se ne lahko pridružil vsak, brez dodatnih zahtev. To je bilo za tisti čas res “čudo tehnike”. Warcraft 3 je ponujal tudi word editor, kjer je vsak lahko ustvarjal nove mape, uporabljal Warcraft 3 vsebino (zvočne efekte, animacije, oblikovanje terena in karakterne dizajne) in se poigraval z igralnimi mehanikami.

 Zanimivo dejstvo 2#: Dota je eden izmed najbolj popularnih modov vseh časov, nekateri pravijo tudi, da je ta večji kot Half Life mod, imenovan Counter Strike, and yes this is where Counter Strike origins from.^^

            Heroes of Newereth                                            Dota 2                                          League of Legends

Povod za število novih iger
Kot sem že omenil je bila DOTA  ena izmed mnogih map/moddov, kmalu po tem je na Warcraft 3 nastalo sto, če ne tisoč podobnih map, s podobnim principom. Kmalu je v tistem obdobju nastalo število iger z omenjenim principom, kot so Dota 2, League of Legends in Heroes of Newereth. Te so popeljale žanr do naslednje stopnje, saj so ideje teh custom map prenesli v močnejše engine in okolja. Te tri igre, so ene izmed prvih korenin,  ki so nastale z DOTA konceptom.
 Zanimivo je tudi to, kako je nastal Heroes of Newerth (HON) in kako je bil to trigger za nastanek DOTA 2. Studio HON-a je prosil za dovoljenje uporabe koncpeta DOTA-e in herojev in Icefrog je to dovolil. Kmalu je HON dokaj uspel, saj je ta privabljal igralce DOTA-e skupnosti. Nato je tudi Valve kontaktiral Icefroga, če jim dovolijo uporabiti koncpet DOTA-e (to so storili, ker so videl kako uspešen je bil HON) in ponudili so izvedbo tega koncpeta v večjem in močnejšem enginu z veliko več podpore. In tako je nastala  igra DOTA 2.

 

Danes ima ta žanr širok speketer iger, ki jih ponuja, najbolj popularne so Dota 2, League of Legends, Smite, Heroes of the Storm, Strife, Paragon in še mnogo jih je. 

        Smite                                          Paragon                                Heroes of the Storm

 Zanimivo dejstvo 3#: po tej igri je bil tudi ustvarjen komad Basshunter: Dota. 

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime