Kratka zgodovina eŠporta

Ali vas zanima zgodovina eŠporta? Potem si preberite ta članek, v katerem bom predstavil kratko in strjeno zgodovino te super aktivnosti, ki žal uradno še ni šport – ampak več o tem na koncu.

Kaj je eŠport?

EŠport je organizirana oblika tekmovanja, za katero se uporablja elektronske sisteme, navadno računalnike ali konzole. V glavnem so to večigralske igre, a so se v preteklosti, in tudi danes, igrale tudi enoigralske. Navadno večja tekmovanje organizirajo podjetja, ki so ustvarila igre (Blizzard Entertainment – Heartstone, Wow in druge), ali zasebne organizacije (ESLGaming) – takšna tekmovanja so večinoma večja. Manjša tekmovanja znotraj držav pa so večinima organizirana s strani raznih spletnih strani ali posameznikov. Največkrat so tekmovanja del nekega skupnega dogodka, na katerem se dogaja več tekmovanj iz različnih iger. V Sloveniji je primer takega dogodka NEST 2017, ki ga Gaming.si organiziramo v sodelovanju z ekipo Slo-Tech.

Začetek eŠporta

Prvo znano tekmovanje je bilo leta 1972, na Stanfordski univerzi, v igri Spacewar. Zatem so bili ti študenti povabljeni na »Medgalakcijsko Spacewar Olimpijado«, katere glavna nagrada je bila leto naročnine na revijo Rolling Stone. Zatem je bilo nekaj let tišine, kar se tiče večjih ali bolj odmevnih tekmovanj, kar se je spremenilo z letom 1980, ko je podjetje Atari organiziralo prvenstvo v igri Space Invaders, ki je bilo največje tekmovanje v igrah do tedaj, s kar 10 000 tekmovalci. Leto 1980 je bilo tudi drugače zelo uspešno za video igre, saj je Walter Day ustanovil organizacijo Twin Galaxies, z namenom shranjevanja največjih rezultatov.

 Razvoj spletnih iger

Po letu 1990 se je razširil trend igranja iger po spletu, zato so tudi tekmovanja delovala tako. Takrat se je v ta trend tekmovanj vključilo tudi podjetje Nintendo, z njihovim Nintendo Svetovnim prvenstvom, prav tako je bilo pa tudi ogromno drugih tekmovanj. Prav tako so takrat izšle tudi igre, ki so ponesle eŠport v nove višave – te igre so bile Counter-strike, Quake in Warcraft.

Sedanjost eŠporta

Za sedanjost eŠporta se seveda lahko zahvalimo razvoju interneta, a brez prihoda širokopasovne povezave bi bilo zelo težko izpeljati to na takšnem nivoju. Po letu 2000 se je eŠport izjemno razvil, in se še vedno razvija, a največji bum se je zgodil šele po letu 2010, saj so takrat zrasla največja tekmovanja, kot so IEM (Intel Extreme Masters), MLG (Major League Gaming) in mnoga druga. Mnoge TV hiše so poizkusile tudi s prenašanjem raznih turnirjev, a to ni nikoli uspelo, saj so se začele pojavljati razne strani za pretakanje posnetkov, med katerimi je najbolj uspela Twitch.TV. Ta stran omogoča tudi navadnim uporabnikom dostop in pretakanje lastnih posnetkov, s katerimi lahko tudi dobro zaslužiš (če seveda dobiš dovolj veliko sledilcev). V glavnem, tekmovalci sedaj tekmujejo v nekaj specifičnih igrah. Najbolj znane med temi so: Heartstone, League of Legends in Counter-Strike: Global Offensive. Prav tako tekmujejo tudi v Battlefield, Dota 2, Heroes of the Storm, Smite, StarCraft 2, OverWatch in še kar nekaj drugimi.

Ali je eŠport tudi šport?

EŠport ni uveljavljen kot šport, čeprav za to definicijo ni potrebe po nekem resnem fizičnem naporu. Primer je streljanje s puško, podobno pa je tudi v primerih pikada in golfa. Kaj pa imajo vsi ti športi skupnega z eŠportom? Ure in ure treninga in pri nobenem ni zares nekega velikega fizičnega napora. To je tudi razlog, zakaj bi ga sam uvrstil med športne discipline, s tem bi pa tudi (no, vsaj upam da) uničil neko predstavo starejših generacij oz. skupin ljudi, ki mislijo, da so računalniške igrice samo za otroke.

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime