Gamescom 2018 – povzetek našega obiska največjega evropskega sejma

O največjih igričarskih sejmih tipa E3 ter Gamescom sanjam že dolgo časa. Prvič sem za takšna gikovska zborovanja slišal iz preminule revije Joker, kjer so avtorji lepo opisali za kakšen spektakularen dogodek gre in od takrat je bila udeležitev takšnega sejma moja velika želja, ki pa je zaradi svoje visoke cene ostala vedno nekje v zabrisani daljini.

Zato je bilo vabilo na Gamescom 2018 tolikšno večje veselje in napovedani datum, 20. avgust, sem nestrpno pričakoval in se dan pred odhodom živčno premetaval po postelji.

Moj največji igračarski dogodek do takrat je bil hrvaški Reboot in že ta zadeva je bila za te moje nedolžne oči gigantska zato sem pričakoval similarno velikost tudi na nemškem zborovanju. Spomnim se, ko sem se obrnil sodelavcu, ki je poprej že bil na Gamescomu in ga z zvedavimi očmi vprašal: »saj Gamescom ne more biti spet toliko večji, kajne?« On pa se je v slogu starega veterana obrnil proti meni, se pobožal po dolgi sivi bradi, otresel pipo in mi rekel: »boš že videl mali, boš že videl…«

Prvi dan se je začel vzpodbudno. Ker smo imeli »Trade« prepustnice, je to pomenilo, da smo se Gamescoma lahko udeležili en dan prej, kjer je bila gneča v zmerni količini. Velikost sejma me je takoj streznila: hala za halo razvijalcev, ki so za svoje prihajajoče naslove razpostavili res ogromne panele, LED zaslone, LCDje ter postavili praktično cele zgradbe v zgradbi. Če sem si na Rebootu navdušeno ogledoval parkiran športni avtomobil, so bili tu na voljo v dim oviti tanki, tovornjaki ter seveda traktorji. Hal in prehodov je toliko, da bi človeku na moč prav prišla navigacija preko Google Maps ali vsaj navadnega tiskanega zemljevida, a žal se je potrebno zanašati na table, brez katere bi se človek izgubil v sekundi.

Iz Gamingsi ekipe smo na sejem štartali štirje člani in namen je bil, da se držimo skupaj in si ogledamo vse igračarske lepote a to preprosto ni bilo izvedljivo. Za ogled je postavljenih toliko stvari, da se človek ustavi za sekundo, obrne hrbet za slikanje in ko si pogleda nazaj, so vsi ostali že izginili v nepregledni množici ljudi.

Zato smo se vsi odpravili po svojih poteh. Svoje predstavitve so imeli vsi večji razvijalci a skladno s pričakovanji in predhodnim pompom so vsi navalili na največje. Čeprav je bil prvi dan odprt samo za »trade« in poslovne obiskovalce, so bile pred največjimi naslovi ogromne čakalne vrste. Si želiš preizkusiti Battlefield V, Metro: Exodus, FIFA 19 ali Shadow of the Tomb Raider? Pripravi se na čakanje v vrstah, kjer se je kolona vile kot neka titanska, mitološka kača, čakanje pa se ne šteje v minutah ampak v urah. Stanje v gužvi ni bilo izvedljivo, še posebej zaradi vnaprej pripravljenih sestankov.

Namreč v že tako javnosti zaprtem »Trade« oddelku so imeli razvijalci pripravljene še dodatne zaprte prostore, kamor si lahko prišel samo s povabilom in kjer si bil deležen prezentacije s strani razvijalca. Lahko si mirno preizkusil igro v klimatiziranem prostoru, pil zastonjsko kavo in pijačo ter na koncu prejel še zastonjska darilca v obliki torb, USB ključkov ter majice. Mimogrede, teh daril imamo celo malho, zato jih bomo nekaj podelili preko nagradnih iger, zato se lahko na to že počasi pripravite.

Prvi dan smo preizkusili motoristično dirkačino Ride 3 izpod rok italijanskega razvijalca Milestone. Zadeva je v srži dirkanje z motorji a razvijalci obljubljajo veliko bero različnih motociklov, kjer bo vključena popolna kostumizacija ne samo izgleda ampak tudi samih motorjev z več kot 500 različnimi deli. Razvijalec je navdušeno razlagal, da ustvarjajo pravo motoristično enciklopedijo. Posodobili pa so tudi pogon, kjer bomo grafiko sedaj občudovali iz motorčka Unreal Engine 4. Med progami so posebno omenili med motoristi zelo znano cesto v okoli Lake Garda v Italiji, katero so natančno preskenirali z uporabo dronov. Poudarili so tudi prvič dodane  nočne dirke in nove karierne načine. Zadeva bo na voljo po nižji ceni zato si morda splača zadevo ogledati, če si želite dirkanja po nižji cenovni postavki. Izid 8. novembra za PlayStation 4, Xbox One in Windows PC/STEAM.

Nato smo zavili v prostore Bandai Namca, kjer nas je prvo čakala predstavitev anime zadev za fane kulture daljnega vzhoda in nato bolj umirjena dela njihovih evropskih ekip. Kontrast med bombastičnostjo in umirjenostjo je bil močno očiten. Največ časa so si odgriznili za mineštro vseh večjih mangovskih junakov v obliki pretepačine Jump Force. Igra je resnično navila spektakularnost do maksimuma in od vseh posebnih učinkov znajo že kar zaboleti oči. Poleg tega smo preizkusili špil One Piece: World Seeker, ki bo tretjeosebna akcijada z luškano grafiko, ki pa ne vsebuje ravno globokega boja. Soul Calibur 6 nadaljuje po starih poteh, z različnimi zgodbami, vrača se igralcem serije znana Tira, med novinci bo vsakdo prepoznal Geralta iz Witcherja. Za bližnja srečanja z liki višjega nivoja kot je vaš boste lahko v boj poslali najemnike. Za ljubitelje letal prihaja Ace Combat 7: Skies Unknown s po mojem mnenju malo zmedenim napovednikom. Na kratko, poka po vzhodnjaško v letalih. Vse skupaj se je umirilo, ko nam je založnik pokazal Twin Mirror, novo štorijalno pustolovščino oziroma psihiloški triler izpod rok razvijalca DONTNOD Entertainment. Zgodba govori o vrnitvi v nekoč domače mesto na pogreb prijatelja, toda neprijetno opravilo prekine še bolj neprijeten dogodek, izguba spomina in krvava srajca kot edina sled do resnice. Dobra novica je, da je razvijalec grafično nadgradil obrazne animacije od svojih prejšnjih naslovov kot so Life is Strange ter Vampyr. Še bolj kot Twin Mirror je popolno nasprotje prvo omenjenih naslovov prav tako zgodbovna avantura 11-11: Memories Retold, kjer spremljamo povest o dveh vojakih v obdobju prve svetovne vojne, ki odideta na bojišče iz popolnoma različnih razlogov. Prvi je fotograf, ki bi se rad izkazal pred dekletom, drugi je starejši nemški inženir, ki se odpravi poiskati sina, ki je bil del v boju pogrešane enote. Igra ima povsem unikatno grafično podobo, kjer so celotni prizori oblikovani tako, kot da bi gledali oljne slike v akciji. Za projekt so najeli priznana igralca Elijaha Wooda ter Sebastiana Kocha, kar se pozna pri odličnem glasovnem podajanju. Velik poudarek je tudi na naših odločitvah, ki naj bi imele močan učinek na odvijanje štorije, če pa bo to dovolj globoka zadeva, bomo videli 9.9.2018, ko igra tudi uradno izide za Xbox One, PlayStation 4 in PC. Po kratkem preizkusu je mnenje pozitivno.

Veliko presenečenje je bilo tudi sodelovanje s Supermassive Games, ki so poprej spočeli grozljivko Until Dawn za PlayStation 4. Tokrat so napovedali antologijo, imenovano The Dark Pictures. Šlo se bo za več različnih naslovov, vsak pa bo nosil svojo štorijo, nalik popularni serije Black Mirror. Prvi del se bo imenoval Man of Medan in govoril vseboval bo dokaj standarden zaplet. Skupina študentov na počitnicah najde ladjo in se vmeša v nekaj, kar bi bilo bolje pustiti na miru. Kolikor sem ga uspel preizkusiti, se igra močno podobno Until Dawn; torej počasno raziskovanje temnih kotičkov iz tretje osebe, kjer je velik poudarek na atmosferi ter grozljivosti. Kot pravi razvijalec, nagravžnost je lahko ustvariti, pravo grozo je težje. Če oni to znajo bomo izvedeli enkrat v 2019, tokrat ne samo za PS4 ampak tudi Xbox One ter PC.

Mimogrede smo zavili tudi na predstavitev Fallout 76. Igra bo popolnoma Online, v filmčku so nas s kupom humornih animacij podučili o mobilnem sistemu za postavljanje baz. Govora je bilo tudi o interakciji med igralci, Seveda ni zabavno, da igralca nekdo zasleduje, ubija in na splošno ovira v napredku. Zato so vgradili sistem, ki igralcu omogoča “sprejetje” ali ignoriranje boja. Če ogenj vrne, se igralcema šteje polna škoda in boja je hitro konec. Če boja ne sprejme, ga lahko napadalec še (počasneje) ubije, toda v tem primeru ga igra označi za morilca, ga vsem preostalim označi na zemljevid in ponudi nagrado za njegovo odstranitev. Še več, nagrada se plača iz žepa morilca, umorjeni pa dobi dvokratno nagrado za morebitno uspešno maščevanje. Todd Howard: “Barabe smo spremenil v zanimivo vsebino.”

Pot smo nadaljevali z raziskovanjem hal, kjer smo si večinoma bolj od daleč ogledovali različne predstavitve, ki so že hitro dale občutek generalke za prihajajoče dneve. Ogromna EA in Blizzard oddelka sta bila videti kar preveč prazna. Seveda, vnaprej se ve, kaj prihaja naslednji dan. Poleg iger smo imeli priložnost smo imeli nekaj časa za preizkus in ogled strojne opreme. Tu so bili Razer, Cooler Master, Corsair, Crucial, Zowie… ASUS je z monitorji opremil praktično vse razvijalce, EVGA je poglede (in roke) pritegnil z novo RTX 2080 Ti, Cooler Master in Corsair sta vsak pokazala svoji najnovejši in najdražji ohišji, prvi je pokazal Cosmos C700M, drugi Obsidian 1000D Super Tower. Ali imata RGB? Seveda, kdo pa v 2018 nima RGB? Celotna hala je bila namenjena prodajalcem spominkov iz iger in animejev, kjer verjamem, da bi lahko nekateri izmed vas zapravili skoraj cel dan.

Preden smo uspeli zaokrožiti okoli vseh se je prvi dan že zaključil in žuljastih nog smo odsopihali do hotela, kjer smo napeto pričakovali drugi dan, ko se je Gamescom odprl tudi za ostale obiskovalce.

Človeški WinRar na vlaku. Da je bila zabava še bolj popolna, je pri vožnji med to množico uletela osa…

Da bo gneča nepopisna je nakazal že vlak od hotela do prizorišča, kjer smo bili stisnjeni kot sardele in je bilo že iskanje kisika naporno delo. Prihod na prizorišče je razodel polno sliko: trume igračarjev, ki se v počasnih grupah po zombijevsko premikajo do štanta za nakup kart.

K sreči so naše propustnice poskrbele, da smo imeli prav svoj vhod in snobovsko odkorakali mimo ljubosumnih plebejcev in se jim za nameček preko objektiva kamere nasmihali z mostu. Ker imamo »veze« smo si hitro priskrbeli tudi »EA fast lane« karte, ki so nam omogočale preskok dolgih čakalnih vrst, zato smo se pogumno napotili preizkusiti eno najbolj obleganih iger, Battlefield V, kjer so pripravili 64 računalnikov na eni ter 64 Xboxov na drugi strani. Kaj naj rečem, Battlefield kot Battlefield. Če ste igrali prejšnji del, vam »nadaljevanje« ne bo neznanka, saj se gre za tipično večigralsko streljačino, kjer izberete svoj bojevalni razred in greste v akcijo. Slednja je eksplozivna, občutek orožij zadovoljiv, zvok tudi, medtem ko je grafično močno podobna Battlefield 1. Tanki in letala seveda bodo, na bojišče boste lahko privlekli tudi top ali poklicali V1 raketo. Battle royale načina ni bilo na spregled, enoigralski način tudi bo, toda roko na srce, ali res kdo Battlefield čaka zaradi kampanije? 19. oktober je usodni datum, ko igra dejansko izide za XBOX ONE, PlayStation 4 in PC.

Nato smo zavili k našim južnim sosedom, natančneje razvijalcu Gamepires, ki razvija trdojedrno preživetveno igro SCUM. Žal špila ni bilo moč preizkusiti, sta pa nas prijazna razvijalca popeljala skozi glavne značilnosti njihovega prvotnega projekta. Očitno je, da je SCUM še zgodaj v razvoju, zato so se tudi odločili za Early Access, a nekatere mehanike že obratujejo. Igro bo moč poljubno preklapljati med prvo in tretjeosebnim pogledom, bojevalni sistem je sicer osnoven a obljubljajo še ogromno izboljšav. Zagotovo najbolj navduši bogat seznam preživetvenih statistik, saj bo potrebno poskrbeti za številne lastnosti, kjer so se poglobili celo do te mere, da bo potrebna pazljivost na naše zobe. Manj zob, težje bo naš karakter jedel, kar bo slabšalno vplivalo na vse ostale statistike. Na igro bi vplivala že sama ustvaritev lika preko vlaganja omejenih točk. Suhec se bo lahko premikal hitreje in tišje, a ga bo zato prej pobralo od lakote. Mišičnjak bo imel prednost v olajšanjem prepričevanju mimoidočih v svoj prav z uporabo sile, toda nabiranje potrebnih proteinov za vzdrževanje mišične mase bo vzelo še več časa, kajti vse statistike se med igro dinamično spreminjajo in med vplivajo druga na drugo. Dodali so tudi nivoje izkušenosti v posameznih opravilih, na primer lik z uporabo orožja postaja natančnejši ali s pretepanjem postaja boljši v boksu. Toda če lik nima fizične moči tudi najbolj natreniran udarec ne bo tako močan. Razvijalci pravijo, da je največja ovira ravno uravnoteženje vseh teh statistik, saj pri pretiravanju špil lahko preprosto postane nezabaven, toda se tega zavedajo in zagotavljajo, da bo mogoče odigrati tudi brez posvečanja vsem podrobnosti, med drugim so za cel ekran statistik sešteli v 4 glavne vrednosti, katere se vedno prikazujejo ob strani zaslona. SCUM bo vseboval tudi svojo zgodbo, kjer bo glavni cilj pobeg iz otoka, na katerega so za potrebe druge sezone najbrutalnejšega resničnostnega šova naselila kaznjence, katere lahko tudi poljubno nadzorujejo in celo obudijo preko vgrajenega čipa. Igralci med igro nabirajo točke slave, se udeležujejo TV dogodkov kot so deathmachi… Za pobeg bo potrebno čip odstraniti, toda sami ne, potrebovali boste pomoč zdravnika in še koga drugega. Na preizkus ne boste čakali dolgo, saj ga bo moč na Steamu preigravati že 29. avgusta.

Nato nas je čakala predstavitev Dying Light 2, za katero si je razvijalec Techland zastavil visoke cilje. Predstavili so tri glavne frakcije in odločitev, komu bomo pomagali, bo močno vplivala na nadaljnji potek razvoja okolice. Za lažjo predstavo so prikazali scenarij z vodnim stolpom, kamor nas je poslala frakcija nekakšnih samooklicanih policajev oziroma Peacekeeperjev v raziskavo, kaj se je zgodilo z njihovimi agenti. Hitro opazimo, da je nekdo stolp uporablja, saj je na strani dvigalo. Ko uspemo z uporabo parkour znanja priplezati na stolp sta na vrhu dva podjetna bandita, ki razmišljata o poslu z distribucije vode in nas povabita k sodelovanju, saj je potrebno še zavarovati okolico in več. Sedaj je na igralcu, da izbere med pomočjo frakciji in poslovneža (v obeh pomenih besede) brcne iz stolpa ali bi raje z njima kaj zaslužil. Lojalnost frakciji prinese bolj prijateljske odnose, patrulje vzpostavijo red, preženejo bandite, olajšajo dostop z dvigali in vsem omogočijo zastonjski dostop do vode. Sklenitev dogovora za vodovodni d.o.o. igralcu prinese delež dobička, toda reda seveda ni ter še vedno je za dostop potrebno plezati in se za dostop izogibati nevarnostim. Toda to ni še ni vse, pravi Techland. Določene predhodne izbire lahko privedejo do scenarija, da igralčeva pomoč sploh ni potrebna in se voda prodaja brez deljenja dobička z igralcem oziroma če policajev ni v sosednji soseski vas tudi ne bodo napotili v izvidnico. Možnosti je torej več kot ogromno, zato za tak naslov dokaj kratek čas razvoja vzbudi nekaj pomislekov, če si niso Poljaki zadali prevelike naloge in ali vse predstavljene možnosti resnično močno vplivajo na samo zgodbo ali so odločitve malenkostne in bolj kozmetične. Za grafiko bo skrbel nov grafični pogon, sistem “parkour” je bil precej nadgrajen, mapa pa je naravnost titanska, saj 4x večja od predhodnika. Za boj pravijo, da je skoraj enak kot v predhodniku, saj da so ga prav naredili že v prvo. Na žalost točnega datuma izida še ni, ve pa se da ne bo na voljo še letos. Vsekakor je Dying Light 2 igra, ki nas je na sejmu najbolj navdušila.

Če dvojke ni bilo moč igrati nam je bil na voljo za preizkus Dying Light Bad Blood. Gre se za izvedenko Battle royale načina, ki se tu imenuje Brutal royale. Na mapi se naenkrat spopade 12 preživevetva željnih, cilj je nabrati določeno količino krvi, ki jo dobimo iz različnih nahajališč ter od drugih pobitih igralcev. Ko je mera polna, se odpravimo proti helikopterju, kjer je na voljo samo en sedež. Brutalna bitka je sestavljena iz vihtenja hladnih orožij, katera z nabiranjem krvi in višanjem nivoja postajajo bolj učinkovita. Poleg tega pa se lahko poslužimo pasti, bomb, min ter loka. Če ste igrali enko vam bo igra povsem znana, saj so kontrole skorajda identične. Dying Light Bad Blood bo na voljo v Early Access inačici septembra, končna verzija pa bo povsem brezplačna.

Na koncu nas je čakal še Konami, kjer smo si ogledali in preizkusili naslednjo verzijo njihove žogobrcalne simulacije PES 2019. Od novosti se lahko nadejamo novih lig, kjer so še posebej ponosni na novo pridobljeno in ekskluzivno rusko, bolj realistične grafike ter popolnoma predelanega sistema fizike žoge. Ponosni so na vgradnjo nove mehanike prvega dotika so natančnejše sprejemanje žoge. Na prvi dotik vplivajo položaj telesa igralca, okoliški igralci, hitrost… Kako igralec sprejme žogo močno vpliva na naslednje poteze, še posebno če žogo dobi kateri od igralcev, znanih po hitrih preigravanjih ali strelih, tem so namreč posvetili še posebno pozornost in jim dodali skoraj unikatne sposobnosti. Omenili so Messijevo preigravanje, hiter strel Firmina… Pozornost so namenili realizmu med igro. Sedaj ni več mogoče označiti igralca in z njim 90 minut šprintati po igrišču, saj se bo vidno utrudil ali celo poškodoval. Nenehno je bil omenjen tudi David Beckham, nad katerim nisem bil osebno preveč navdušen na vrhuncu njegove slave, sedaj, po vseh teh letih, pa sem do njega povsem ravnodušen. Pohvalili so se, da so natančno v igro prekopirali tudi vse njegove tatuje, če vam to kaj pomeni, omenili pa so tudi natančno skeniranje stadiona kluba FC Schalke 04. Kakorkoli že, PES 2019 bo na voljo 28. avgusta 2018.

Tako, tale reportaža bi morala biti precej krajša in če bi želel opisati še vse videne stvari, bi zlahka popisal še par strani. Gamescom 2018 smo uspešno zaključili, izkušnja je bila prvovrstna, hkrati pa smo dobili zelo pomembne lekcije za naslednje leto za učinkovitejše in hitrejše pridobivanje informacij in navigacijo po prizorišču (ter da so obliži za žulje nujna oprema!).

Zdaj, ko sem si ogledal Gamescom, so moje oči uprte v še večje cilje, kot je denimo E3 v Los Angelesu. Kdo ve, s trdnim delom in ažurno vsebino se bom znal sprehajati ameriškem kontinentu že naslednje leto!

Poln seznam slik je na voljo na sledeči povezavi!

 

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime