Microsofovi najambicioznejši projekti za prihodnost

Microsofovi najambicioznejši projekti za prihodnost

Razkrivamo par zanimivih projektov, na katerih trenutno dela Microsoft.

V preteklosti je bil strah pred vizijo prehodnosti v podjetju Microsoft nemalokrat kriv za izpust izkoristitve določenih rastočih trendov, kot so na primer pametni telefoni ter prenosni zvočniki.

A njihova začrtana smer za prihodnja leta morda kaže na zasuk trenda, saj se je očitno mogotec naučil par koristnih naukov iz svojih napak. Trenutne investicije za prihodnost namreč nakazujejo vlaganje v tehnologije, ki so trenutno še v poporodnem stanju in vsaj v tem trenutku še nimajo kaj dosti za pokazati. Dajmo si torej ogledati nekaj njihovih najbolj zanimivih tehnologij in naprav v razvoju.


Azure – svetovni računalnik

Generalni direktor podjetja Microsoft, Satya Nadella, meni, da bo tako imenovani Azure, Microsoftov sistem oblačnega sistema, zavzel častno mesto v zgodovini kot prvi “svetovni računalnik”. Omogoča reševanje robustnih opravil, na katerih slonijo sistemi najbolj dobičkonosnih podjetij, izrabo oblačnih funkcij za splošne uporabnike in osebne računalnike ter pametne telefone, pa do beleženja dosežkov v igrah. Microsoft Azure predstavlja kot vsemogočni inteligentni oblak in kljub temu, da je tehnologija v trenutku še vedno v zgodnjem stanju, bo po njihovih pričakovanjih postal vitalni del vsakega konkurenčnega podjetja.

Vseprisotno računalništvo

Microsoft svoj oblačni sistem podpira s strategijo vseprisotnosti na vseh področjih, kjer obstajajo še tako mali znaki potrebe po računalniških sistemih. Čeprav so pričeli na osebnih računalnikih, so že pred časom ugotovili koristi pametnih telefonov in začeli z integracijo operacijskega sistema Windows ter izdelavo lastne linije “Windows telefonov”, proti koncu 2017 pa so priznali neuspeh prodora na trg.

Tako so se raje osredotočili na integracijo operacijskega sistema na iOS in Android pametne telefone z orodji, kot so Microsoft Graph, Project Rome, Cortana in Your Phone. Njihov končni cilj je integracija teh orodij z drugimi lastnimi aplikacijami, med drugim pa to dosegajo tudi z lastnimi razvojnimi orodji, kot sta .NET in GitHub, s katerimi skušajo podpirati čim večje število platform. Zadnja odmevnejša kolaboracija med podjetji Microsoft in Amazon je njihovega osebnega digitalnega pomočnika Cortana privedla v naprave Amazon Echo, kar je še razširilo lovke v ambientnem računalniškem prostoru.

Internet stvari

Internet stvari ali medmrežje stvari je na kratko rečeno navidezna predstavitev fizičnih predmetov na medmrežju ali temu podobni strukturi. Microsoft je že dalj časa zagledan v tehnologijo in investira v na milijone IS naprav, ki bodo pričakovano v prihodnjih letih predstavljale medsebojno komunikacijo in komunikacijo z ljudmi. Projekt predstavlja tudi del prej omenjenih oblačnih in vseprisotnih ciljev, saj gre za kolaboracijske projekte.

Naprave omrežja vključujejo vse od tovarniških strojev, inteligentnih kamer, avtomobilov pa do klasične prenosne in stacionarne tehnologije, pametnih telefonov in seveda osebnih računalnikov. Seveda to predstavlja le del naprav, saj se lahko potencialno vsaka naprava z vsebnostjo tehnologije poveže v omrežje. Teoretično bo internet stvari v par letih obstajal povsod okoli nas in medsebojno povezoval vse naprave preko brezžičnega omrežja, podprt s strani inteligentnega oblaka (Azure), preko katerega bodo naprave pridobile omejeno zaznavanje ostalih naprav in odziv na človeško aktivnost (ambientno računalništvo) preko kognitivnih storitev. Internet stvari bo tako iz Microsoftove perspektive vseobsegajoč portal do svetovnega računalništva.

  Ninjin bivši kanal na Twitchu promoviral pornografsko vsebino

Računalništvo na obrobju in 5G

Računalništvo na obrobju je metoda optimizacije aplikacij ali oblačnih sistemov z odvzemom določenega aspekta iz centralnega jedra in izvajanje tega na “obrobju”. Preko iniciativ, kot je Azure Sphere tako Microsoft tehnologijo implementira v oblaku in ga predstavlja preko oblačnih naprav, ki so najbližje uporabniku. S tem lahko govorimo o industrijskem robotu ali pametnem telefonu. Omogoča reševanje kompleksnih nalog, ki se navadno pojavljajo v oblaku, saj se te namesto na oblaku zaradi večje procesorske zahtevnosti izvedejo na teh napravah.

5G pa je peta generacija mobilne komunikacije, ki bo zvišala hitrosti komunikacije in omogočala prenosne hitrosti internetnega sistema do 10 Gbit/s. Kot vitalni del, na katerem bodo slonele naprave na obrobju in internet stvari, bo pričakovano zvišal procesorske zmogljivosti trenutnih in prihodnjih naprav, kot je špekuliran Microsoftov Surface Andromeda žepni računalnik.

Navidezna in virtualna resničnost

Kot nova vroča žemljica navidezna in virtualna resničnost predstavljata tehnologije z zelo visokim potencialom, saj njuna uporabnost obsega veliko količino področij. HoloLens 2, brezžična očala za navidezna resničnost proizvajalca Microsoft predstavljajo nadgradnjo originalnega modela, oglašujejo pa jih kot lažjo napravo z lastno umetno inteligenco in večjo količino dodatnih funkcij napram originala. Dolgoročni cilj je tako ustvariti skorajda klasična očala s

prilagodljivimi lečami, ki se lahko po želji iz jasnih za navidezno resničnost spremenijo v motne za virtualno resničnost. Njihov stvaritelj Alex Kipman in vodja projekta Dona Sarkar sta dodala pričakovanja in cilje, da bi pametna očala sčasoma povsem zamenjala pametne telefone.

Igranje iger v oblaku

Z lastništvom tako nad Xbox napravami kot tudi velikim delom namiznih računalnikov (vsaj kar se tiče iger) Microsoft udobno vodi na tem področju in to vodstvo nameravajo še povečati. Eden izmed njihovih ciljev za prihodnost je tako kolaboracija s podjetjem AMD za razširitev področja igranja iger v hibridni oblačno/računalniški sistem, ki pa ne bo pokazal rezultatov še vsaj 3 leta.

Kvantno računalništvo

Še ena pogosto debatirana tema, kvantno računalništvo predstavlja prihodnost računalništva in bi naj povsem spremenilo našo dojemanje delovanja računalniških sistemov. Microsoft počasi gradi platformo za kvantno računalništvo, s katerim bodo uporabniki lahko razreševali razne kompleksne probleme. Tradicionalni računalniki za procesiranje podatkov namreč uporabljajo statične sekvence bitov, ničel in enic, kvantni računalniki pa uporabljajo qbite, ki so lahko tako 0 in 1 –  fenomen, imenovan superpozicioniranje. Tako lahko kvantni računalniki hitro procesirajo podatke, ki bi jih tradicionalni računalniki obdelovali po več let. A ob tem je treba dodati, da je kljub osnovnemu konceptu praktičen prototip še leta stran in tudi Microsoft je le eden od mnogih pobudnikov, ki bodo za realizacijo sistema in dosega cilja potrebovali še mnogo let.

Za konec

Microsoft je mogoče res skorajda opustil trg lastnih pametnih telefonov, a podjetje nedvomno da precej na tehnologije prihodnosti. Samo čas bo pokazal, ali se bodo naložbe izplačale. A najsi rečete, kar želite, vsekakor se zelo trudijo, da bi zadeli oziroma pričeli naslednji svetovni hit.

V preteklosti je bil strah pred vizijo prehodnosti v podjetju Microsoft nemalokrat kriv za izpust izkoristitve določenih rastočih trendov, kot so na primer pametni telefoni ter prenosni zvočniki.

A njihova začrtana smer za prihodnja leta morda kaže na zasuk trenda, saj se je očitno mogotec naučil par koristnih naukov iz svojih napak. Trenutne investicije za prihodnost namreč nakazujejo vlaganje v tehnologije, ki so trenutno še v poporodnem stanju in vsaj v tem trenutku še nimajo kaj dosti za pokazati. Dajmo si torej ogledati nekaj njihovih najbolj zanimivih tehnologij in naprav v razvoju.


Azure – svetovni računalnik

Generalni direktor podjetja Microsoft, Satya Nadella, meni, da bo tako imenovani Azure, Microsoftov sistem oblačnega sistema, zavzel častno mesto v zgodovini kot prvi “svetovni računalnik”. Omogoča reševanje robustnih opravil, na katerih slonijo sistemi najbolj dobičkonosnih podjetij, izrabo oblačnih funkcij za splošne uporabnike in osebne računalnike ter pametne telefone, pa do beleženja dosežkov v igrah. Microsoft Azure predstavlja kot vsemogočni inteligentni oblak in kljub temu, da je tehnologija v trenutku še vedno v zgodnjem stanju, bo po njihovih pričakovanjih postal vitalni del vsakega konkurenčnega podjetja.

Vseprisotno računalništvo

Microsoft svoj oblačni sistem podpira s strategijo vseprisotnosti na vseh področjih, kjer obstajajo še tako mali znaki potrebe po računalniških sistemih. Čeprav so pričeli na osebnih računalnikih, so že pred časom ugotovili koristi pametnih telefonov in začeli z integracijo operacijskega sistema Windows ter izdelavo lastne linije “Windows telefonov”, proti koncu 2017 pa so priznali neuspeh prodora na trg.

Tako so se raje osredotočili na integracijo operacijskega sistema na iOS in Android pametne telefone z orodji, kot so Microsoft Graph, Project Rome, Cortana in Your Phone. Njihov končni cilj je integracija teh orodij z drugimi lastnimi aplikacijami, med drugim pa to dosegajo tudi z lastnimi razvojnimi orodji, kot sta .NET in GitHub, s katerimi skušajo podpirati čim večje število platform. Zadnja odmevnejša kolaboracija med podjetji Microsoft in Amazon je njihovega osebnega digitalnega pomočnika Cortana privedla v naprave Amazon Echo, kar je še razširilo lovke v ambientnem računalniškem prostoru.

Internet stvari

Internet stvari ali medmrežje stvari je na kratko rečeno navidezna predstavitev fizičnih predmetov na medmrežju ali temu podobni strukturi. Microsoft je že dalj časa zagledan v tehnologijo in investira v na milijone IS naprav, ki bodo pričakovano v prihodnjih letih predstavljale medsebojno komunikacijo in komunikacijo z ljudmi. Projekt predstavlja tudi del prej omenjenih oblačnih in vseprisotnih ciljev, saj gre za kolaboracijske projekte.

Naprave omrežja vključujejo vse od tovarniških strojev, inteligentnih kamer, avtomobilov pa do klasične prenosne in stacionarne tehnologije, pametnih telefonov in seveda osebnih računalnikov. Seveda to predstavlja le del naprav, saj se lahko potencialno vsaka naprava z vsebnostjo tehnologije poveže v omrežje. Teoretično bo internet stvari v par letih obstajal povsod okoli nas in medsebojno povezoval vse naprave preko brezžičnega omrežja, podprt s strani inteligentnega oblaka (Azure), preko katerega bodo naprave pridobile omejeno zaznavanje ostalih naprav in odziv na človeško aktivnost (ambientno računalništvo) preko kognitivnih storitev. Internet stvari bo tako iz Microsoftove perspektive vseobsegajoč portal do svetovnega računalništva.

  Age of Empires II: Definitive Edition dobil nov napovednik

Računalništvo na obrobju in 5G

Računalništvo na obrobju je metoda optimizacije aplikacij ali oblačnih sistemov z odvzemom določenega aspekta iz centralnega jedra in izvajanje tega na “obrobju”. Preko iniciativ, kot je Azure Sphere tako Microsoft tehnologijo implementira v oblaku in ga predstavlja preko oblačnih naprav, ki so najbližje uporabniku. S tem lahko govorimo o industrijskem robotu ali pametnem telefonu. Omogoča reševanje kompleksnih nalog, ki se navadno pojavljajo v oblaku, saj se te namesto na oblaku zaradi večje procesorske zahtevnosti izvedejo na teh napravah.

5G pa je peta generacija mobilne komunikacije, ki bo zvišala hitrosti komunikacije in omogočala prenosne hitrosti internetnega sistema do 10 Gbit/s. Kot vitalni del, na katerem bodo slonele naprave na obrobju in internet stvari, bo pričakovano zvišal procesorske zmogljivosti trenutnih in prihodnjih naprav, kot je špekuliran Microsoftov Surface Andromeda žepni računalnik.

Navidezna in virtualna resničnost

Kot nova vroča žemljica navidezna in virtualna resničnost predstavljata tehnologije z zelo visokim potencialom, saj njuna uporabnost obsega veliko količino področij. HoloLens 2, brezžična očala za navidezna resničnost proizvajalca Microsoft predstavljajo nadgradnjo originalnega modela, oglašujejo pa jih kot lažjo napravo z lastno umetno inteligenco in večjo količino dodatnih funkcij napram originala. Dolgoročni cilj je tako ustvariti skorajda klasična očala s

prilagodljivimi lečami, ki se lahko po želji iz jasnih za navidezno resničnost spremenijo v motne za virtualno resničnost. Njihov stvaritelj Alex Kipman in vodja projekta Dona Sarkar sta dodala pričakovanja in cilje, da bi pametna očala sčasoma povsem zamenjala pametne telefone.

Igranje iger v oblaku

Z lastništvom tako nad Xbox napravami kot tudi velikim delom namiznih računalnikov (vsaj kar se tiče iger) Microsoft udobno vodi na tem področju in to vodstvo nameravajo še povečati. Eden izmed njihovih ciljev za prihodnost je tako kolaboracija s podjetjem AMD za razširitev področja igranja iger v hibridni oblačno/računalniški sistem, ki pa ne bo pokazal rezultatov še vsaj 3 leta.

Kvantno računalništvo

Še ena pogosto debatirana tema, kvantno računalništvo predstavlja prihodnost računalništva in bi naj povsem spremenilo našo dojemanje delovanja računalniških sistemov. Microsoft počasi gradi platformo za kvantno računalništvo, s katerim bodo uporabniki lahko razreševali razne kompleksne probleme. Tradicionalni računalniki za procesiranje podatkov namreč uporabljajo statične sekvence bitov, ničel in enic, kvantni računalniki pa uporabljajo qbite, ki so lahko tako 0 in 1 –  fenomen, imenovan superpozicioniranje. Tako lahko kvantni računalniki hitro procesirajo podatke, ki bi jih tradicionalni računalniki obdelovali po več let. A ob tem je treba dodati, da je kljub osnovnemu konceptu praktičen prototip še leta stran in tudi Microsoft je le eden od mnogih pobudnikov, ki bodo za realizacijo sistema in dosega cilja potrebovali še mnogo let.

Za konec

Microsoft je mogoče res skorajda opustil trg lastnih pametnih telefonov, a podjetje nedvomno da precej na tehnologije prihodnosti. Samo čas bo pokazal, ali se bodo naložbe izplačale. A najsi rečete, kar želite, vsekakor se zelo trudijo, da bi zadeli oziroma pričeli naslednji svetovni hit.

Spisal

Simon D.
Urednik strani in amaterski razvijalec iger, le redek naslov uspe uiti njegovemu sokoljemu očesu, vsaj dokler ne zaudarja že od daleč. Pa tudi takrat je le redkokatera stvar bolj zabavna od polnega kritiziranja precenjenega govna.

Deli

Razkrivamo par zanimivih projektov, na katerih trenutno dela Microsoft.

V preteklosti je bil strah pred vizijo prehodnosti v podjetju Microsoft nemalokrat kriv za izpust izkoristitve določenih rastočih trendov, kot so na primer pametni telefoni ter prenosni zvočniki.

A njihova začrtana smer za prihodnja leta morda kaže na zasuk trenda, saj se je očitno mogotec naučil par koristnih naukov iz svojih napak. Trenutne investicije za prihodnost namreč nakazujejo vlaganje v tehnologije, ki so trenutno še v poporodnem stanju in vsaj v tem trenutku še nimajo kaj dosti za pokazati. Dajmo si torej ogledati nekaj njihovih najbolj zanimivih tehnologij in naprav v razvoju.


Azure – svetovni računalnik

Generalni direktor podjetja Microsoft, Satya Nadella, meni, da bo tako imenovani Azure, Microsoftov sistem oblačnega sistema, zavzel častno mesto v zgodovini kot prvi “svetovni računalnik”. Omogoča reševanje robustnih opravil, na katerih slonijo sistemi najbolj dobičkonosnih podjetij, izrabo oblačnih funkcij za splošne uporabnike in osebne računalnike ter pametne telefone, pa do beleženja dosežkov v igrah. Microsoft Azure predstavlja kot vsemogočni inteligentni oblak in kljub temu, da je tehnologija v trenutku še vedno v zgodnjem stanju, bo po njihovih pričakovanjih postal vitalni del vsakega konkurenčnega podjetja.

Vseprisotno računalništvo

Microsoft svoj oblačni sistem podpira s strategijo vseprisotnosti na vseh področjih, kjer obstajajo še tako mali znaki potrebe po računalniških sistemih. Čeprav so pričeli na osebnih računalnikih, so že pred časom ugotovili koristi pametnih telefonov in začeli z integracijo operacijskega sistema Windows ter izdelavo lastne linije “Windows telefonov”, proti koncu 2017 pa so priznali neuspeh prodora na trg.

Tako so se raje osredotočili na integracijo operacijskega sistema na iOS in Android pametne telefone z orodji, kot so Microsoft Graph, Project Rome, Cortana in Your Phone. Njihov končni cilj je integracija teh orodij z drugimi lastnimi aplikacijami, med drugim pa to dosegajo tudi z lastnimi razvojnimi orodji, kot sta .NET in GitHub, s katerimi skušajo podpirati čim večje število platform. Zadnja odmevnejša kolaboracija med podjetji Microsoft in Amazon je njihovega osebnega digitalnega pomočnika Cortana privedla v naprave Amazon Echo, kar je še razširilo lovke v ambientnem računalniškem prostoru.

Internet stvari

Internet stvari ali medmrežje stvari je na kratko rečeno navidezna predstavitev fizičnih predmetov na medmrežju ali temu podobni strukturi. Microsoft je že dalj časa zagledan v tehnologijo in investira v na milijone IS naprav, ki bodo pričakovano v prihodnjih letih predstavljale medsebojno komunikacijo in komunikacijo z ljudmi. Projekt predstavlja tudi del prej omenjenih oblačnih in vseprisotnih ciljev, saj gre za kolaboracijske projekte.

Naprave omrežja vključujejo vse od tovarniških strojev, inteligentnih kamer, avtomobilov pa do klasične prenosne in stacionarne tehnologije, pametnih telefonov in seveda osebnih računalnikov. Seveda to predstavlja le del naprav, saj se lahko potencialno vsaka naprava z vsebnostjo tehnologije poveže v omrežje. Teoretično bo internet stvari v par letih obstajal povsod okoli nas in medsebojno povezoval vse naprave preko brezžičnega omrežja, podprt s strani inteligentnega oblaka (Azure), preko katerega bodo naprave pridobile omejeno zaznavanje ostalih naprav in odziv na človeško aktivnost (ambientno računalništvo) preko kognitivnih storitev. Internet stvari bo tako iz Microsoftove perspektive vseobsegajoč portal do svetovnega računalništva.

  Wasteland 3 - novi napovednik prikaže močno izboljšano bojevanje

Računalništvo na obrobju in 5G

Računalništvo na obrobju je metoda optimizacije aplikacij ali oblačnih sistemov z odvzemom določenega aspekta iz centralnega jedra in izvajanje tega na “obrobju”. Preko iniciativ, kot je Azure Sphere tako Microsoft tehnologijo implementira v oblaku in ga predstavlja preko oblačnih naprav, ki so najbližje uporabniku. S tem lahko govorimo o industrijskem robotu ali pametnem telefonu. Omogoča reševanje kompleksnih nalog, ki se navadno pojavljajo v oblaku, saj se te namesto na oblaku zaradi večje procesorske zahtevnosti izvedejo na teh napravah.

  Ninja s svojim preklopom na platformo Mixer ni izgubil gledalcev

5G pa je peta generacija mobilne komunikacije, ki bo zvišala hitrosti komunikacije in omogočala prenosne hitrosti internetnega sistema do 10 Gbit/s. Kot vitalni del, na katerem bodo slonele naprave na obrobju in internet stvari, bo pričakovano zvišal procesorske zmogljivosti trenutnih in prihodnjih naprav, kot je špekuliran Microsoftov Surface Andromeda žepni računalnik.

Navidezna in virtualna resničnost

Kot nova vroča žemljica navidezna in virtualna resničnost predstavljata tehnologije z zelo visokim potencialom, saj njuna uporabnost obsega veliko količino področij. HoloLens 2, brezžična očala za navidezna resničnost proizvajalca Microsoft predstavljajo nadgradnjo originalnega modela, oglašujejo pa jih kot lažjo napravo z lastno umetno inteligenco in večjo količino dodatnih funkcij napram originala. Dolgoročni cilj je tako ustvariti skorajda klasična očala s

prilagodljivimi lečami, ki se lahko po želji iz jasnih za navidezno resničnost spremenijo v motne za virtualno resničnost. Njihov stvaritelj Alex Kipman in vodja projekta Dona Sarkar sta dodala pričakovanja in cilje, da bi pametna očala sčasoma povsem zamenjala pametne telefone.

Igranje iger v oblaku

Z lastništvom tako nad Xbox napravami kot tudi velikim delom namiznih računalnikov (vsaj kar se tiče iger) Microsoft udobno vodi na tem področju in to vodstvo nameravajo še povečati. Eden izmed njihovih ciljev za prihodnost je tako kolaboracija s podjetjem AMD za razširitev področja igranja iger v hibridni oblačno/računalniški sistem, ki pa ne bo pokazal rezultatov še vsaj 3 leta.

Kvantno računalništvo

Še ena pogosto debatirana tema, kvantno računalništvo predstavlja prihodnost računalništva in bi naj povsem spremenilo našo dojemanje delovanja računalniških sistemov. Microsoft počasi gradi platformo za kvantno računalništvo, s katerim bodo uporabniki lahko razreševali razne kompleksne probleme. Tradicionalni računalniki za procesiranje podatkov namreč uporabljajo statične sekvence bitov, ničel in enic, kvantni računalniki pa uporabljajo qbite, ki so lahko tako 0 in 1 –  fenomen, imenovan superpozicioniranje. Tako lahko kvantni računalniki hitro procesirajo podatke, ki bi jih tradicionalni računalniki obdelovali po več let. A ob tem je treba dodati, da je kljub osnovnemu konceptu praktičen prototip še leta stran in tudi Microsoft je le eden od mnogih pobudnikov, ki bodo za realizacijo sistema in dosega cilja potrebovali še mnogo let.

Za konec

Microsoft je mogoče res skorajda opustil trg lastnih pametnih telefonov, a podjetje nedvomno da precej na tehnologije prihodnosti. Samo čas bo pokazal, ali se bodo naložbe izplačale. A najsi rečete, kar želite, vsekakor se zelo trudijo, da bi zadeli oziroma pričeli naslednji svetovni hit.

V preteklosti je bil strah pred vizijo prehodnosti v podjetju Microsoft nemalokrat kriv za izpust izkoristitve določenih rastočih trendov, kot so na primer pametni telefoni ter prenosni zvočniki.

A njihova začrtana smer za prihodnja leta morda kaže na zasuk trenda, saj se je očitno mogotec naučil par koristnih naukov iz svojih napak. Trenutne investicije za prihodnost namreč nakazujejo vlaganje v tehnologije, ki so trenutno še v poporodnem stanju in vsaj v tem trenutku še nimajo kaj dosti za pokazati. Dajmo si torej ogledati nekaj njihovih najbolj zanimivih tehnologij in naprav v razvoju.


Azure – svetovni računalnik

Generalni direktor podjetja Microsoft, Satya Nadella, meni, da bo tako imenovani Azure, Microsoftov sistem oblačnega sistema, zavzel častno mesto v zgodovini kot prvi “svetovni računalnik”. Omogoča reševanje robustnih opravil, na katerih slonijo sistemi najbolj dobičkonosnih podjetij, izrabo oblačnih funkcij za splošne uporabnike in osebne računalnike ter pametne telefone, pa do beleženja dosežkov v igrah. Microsoft Azure predstavlja kot vsemogočni inteligentni oblak in kljub temu, da je tehnologija v trenutku še vedno v zgodnjem stanju, bo po njihovih pričakovanjih postal vitalni del vsakega konkurenčnega podjetja.

Vseprisotno računalništvo

Microsoft svoj oblačni sistem podpira s strategijo vseprisotnosti na vseh področjih, kjer obstajajo še tako mali znaki potrebe po računalniških sistemih. Čeprav so pričeli na osebnih računalnikih, so že pred časom ugotovili koristi pametnih telefonov in začeli z integracijo operacijskega sistema Windows ter izdelavo lastne linije “Windows telefonov”, proti koncu 2017 pa so priznali neuspeh prodora na trg.

Tako so se raje osredotočili na integracijo operacijskega sistema na iOS in Android pametne telefone z orodji, kot so Microsoft Graph, Project Rome, Cortana in Your Phone. Njihov končni cilj je integracija teh orodij z drugimi lastnimi aplikacijami, med drugim pa to dosegajo tudi z lastnimi razvojnimi orodji, kot sta .NET in GitHub, s katerimi skušajo podpirati čim večje število platform. Zadnja odmevnejša kolaboracija med podjetji Microsoft in Amazon je njihovega osebnega digitalnega pomočnika Cortana privedla v naprave Amazon Echo, kar je še razširilo lovke v ambientnem računalniškem prostoru.

Internet stvari

Internet stvari ali medmrežje stvari je na kratko rečeno navidezna predstavitev fizičnih predmetov na medmrežju ali temu podobni strukturi. Microsoft je že dalj časa zagledan v tehnologijo in investira v na milijone IS naprav, ki bodo pričakovano v prihodnjih letih predstavljale medsebojno komunikacijo in komunikacijo z ljudmi. Projekt predstavlja tudi del prej omenjenih oblačnih in vseprisotnih ciljev, saj gre za kolaboracijske projekte.

Naprave omrežja vključujejo vse od tovarniških strojev, inteligentnih kamer, avtomobilov pa do klasične prenosne in stacionarne tehnologije, pametnih telefonov in seveda osebnih računalnikov. Seveda to predstavlja le del naprav, saj se lahko potencialno vsaka naprava z vsebnostjo tehnologije poveže v omrežje. Teoretično bo internet stvari v par letih obstajal povsod okoli nas in medsebojno povezoval vse naprave preko brezžičnega omrežja, podprt s strani inteligentnega oblaka (Azure), preko katerega bodo naprave pridobile omejeno zaznavanje ostalih naprav in odziv na človeško aktivnost (ambientno računalništvo) preko kognitivnih storitev. Internet stvari bo tako iz Microsoftove perspektive vseobsegajoč portal do svetovnega računalništva.

  Nintendo, Sony in Microsoft bodo od razvijalcev zahtevali, da pri igrah razkrijejo "loot box" kvote

Računalništvo na obrobju in 5G

Računalništvo na obrobju je metoda optimizacije aplikacij ali oblačnih sistemov z odvzemom določenega aspekta iz centralnega jedra in izvajanje tega na “obrobju”. Preko iniciativ, kot je Azure Sphere tako Microsoft tehnologijo implementira v oblaku in ga predstavlja preko oblačnih naprav, ki so najbližje uporabniku. S tem lahko govorimo o industrijskem robotu ali pametnem telefonu. Omogoča reševanje kompleksnih nalog, ki se navadno pojavljajo v oblaku, saj se te namesto na oblaku zaradi večje procesorske zahtevnosti izvedejo na teh napravah.

5G pa je peta generacija mobilne komunikacije, ki bo zvišala hitrosti komunikacije in omogočala prenosne hitrosti internetnega sistema do 10 Gbit/s. Kot vitalni del, na katerem bodo slonele naprave na obrobju in internet stvari, bo pričakovano zvišal procesorske zmogljivosti trenutnih in prihodnjih naprav, kot je špekuliran Microsoftov Surface Andromeda žepni računalnik.

Navidezna in virtualna resničnost

Kot nova vroča žemljica navidezna in virtualna resničnost predstavljata tehnologije z zelo visokim potencialom, saj njuna uporabnost obsega veliko količino področij. HoloLens 2, brezžična očala za navidezna resničnost proizvajalca Microsoft predstavljajo nadgradnjo originalnega modela, oglašujejo pa jih kot lažjo napravo z lastno umetno inteligenco in večjo količino dodatnih funkcij napram originala. Dolgoročni cilj je tako ustvariti skorajda klasična očala s

prilagodljivimi lečami, ki se lahko po želji iz jasnih za navidezno resničnost spremenijo v motne za virtualno resničnost. Njihov stvaritelj Alex Kipman in vodja projekta Dona Sarkar sta dodala pričakovanja in cilje, da bi pametna očala sčasoma povsem zamenjala pametne telefone.

Igranje iger v oblaku

Z lastništvom tako nad Xbox napravami kot tudi velikim delom namiznih računalnikov (vsaj kar se tiče iger) Microsoft udobno vodi na tem področju in to vodstvo nameravajo še povečati. Eden izmed njihovih ciljev za prihodnost je tako kolaboracija s podjetjem AMD za razširitev področja igranja iger v hibridni oblačno/računalniški sistem, ki pa ne bo pokazal rezultatov še vsaj 3 leta.

Kvantno računalništvo

Še ena pogosto debatirana tema, kvantno računalništvo predstavlja prihodnost računalništva in bi naj povsem spremenilo našo dojemanje delovanja računalniških sistemov. Microsoft počasi gradi platformo za kvantno računalništvo, s katerim bodo uporabniki lahko razreševali razne kompleksne probleme. Tradicionalni računalniki za procesiranje podatkov namreč uporabljajo statične sekvence bitov, ničel in enic, kvantni računalniki pa uporabljajo qbite, ki so lahko tako 0 in 1 –  fenomen, imenovan superpozicioniranje. Tako lahko kvantni računalniki hitro procesirajo podatke, ki bi jih tradicionalni računalniki obdelovali po več let. A ob tem je treba dodati, da je kljub osnovnemu konceptu praktičen prototip še leta stran in tudi Microsoft je le eden od mnogih pobudnikov, ki bodo za realizacijo sistema in dosega cilja potrebovali še mnogo let.

Za konec

Microsoft je mogoče res skorajda opustil trg lastnih pametnih telefonov, a podjetje nedvomno da precej na tehnologije prihodnosti. Samo čas bo pokazal, ali se bodo naložbe izplačale. A najsi rečete, kar želite, vsekakor se zelo trudijo, da bi zadeli oziroma pričeli naslednji svetovni hit.

V preteklosti je bil strah pred vizijo prehodnosti v podjetju Microsoft nemalokrat kriv za izpust izkoristitve določenih rastočih trendov, kot so na primer pametni telefoni ter prenosni zvočniki.

A njihova začrtana smer za prihodnja leta morda kaže na zasuk trenda, saj se je očitno mogotec naučil par koristnih naukov iz svojih napak. Trenutne investicije za prihodnost namreč nakazujejo vlaganje v tehnologije, ki so trenutno še v poporodnem stanju in vsaj v tem trenutku še nimajo kaj dosti za pokazati. Dajmo si torej ogledati nekaj njihovih najbolj zanimivih tehnologij in naprav v razvoju.


Azure – svetovni računalnik

Generalni direktor podjetja Microsoft, Satya Nadella, meni, da bo tako imenovani Azure, Microsoftov sistem oblačnega sistema, zavzel častno mesto v zgodovini kot prvi “svetovni računalnik”. Omogoča reševanje robustnih opravil, na katerih slonijo sistemi najbolj dobičkonosnih podjetij, izrabo oblačnih funkcij za splošne uporabnike in osebne računalnike ter pametne telefone, pa do beleženja dosežkov v igrah. Microsoft Azure predstavlja kot vsemogočni inteligentni oblak in kljub temu, da je tehnologija v trenutku še vedno v zgodnjem stanju, bo po njihovih pričakovanjih postal vitalni del vsakega konkurenčnega podjetja.

Vseprisotno računalništvo

Microsoft svoj oblačni sistem podpira s strategijo vseprisotnosti na vseh področjih, kjer obstajajo še tako mali znaki potrebe po računalniških sistemih. Čeprav so pričeli na osebnih računalnikih, so že pred časom ugotovili koristi pametnih telefonov in začeli z integracijo operacijskega sistema Windows ter izdelavo lastne linije “Windows telefonov”, proti koncu 2017 pa so priznali neuspeh prodora na trg.

Tako so se raje osredotočili na integracijo operacijskega sistema na iOS in Android pametne telefone z orodji, kot so Microsoft Graph, Project Rome, Cortana in Your Phone. Njihov končni cilj je integracija teh orodij z drugimi lastnimi aplikacijami, med drugim pa to dosegajo tudi z lastnimi razvojnimi orodji, kot sta .NET in GitHub, s katerimi skušajo podpirati čim večje število platform. Zadnja odmevnejša kolaboracija med podjetji Microsoft in Amazon je njihovega osebnega digitalnega pomočnika Cortana privedla v naprave Amazon Echo, kar je še razširilo lovke v ambientnem računalniškem prostoru.

Internet stvari

Internet stvari ali medmrežje stvari je na kratko rečeno navidezna predstavitev fizičnih predmetov na medmrežju ali temu podobni strukturi. Microsoft je že dalj časa zagledan v tehnologijo in investira v na milijone IS naprav, ki bodo pričakovano v prihodnjih letih predstavljale medsebojno komunikacijo in komunikacijo z ljudmi. Projekt predstavlja tudi del prej omenjenih oblačnih in vseprisotnih ciljev, saj gre za kolaboracijske projekte.

Naprave omrežja vključujejo vse od tovarniških strojev, inteligentnih kamer, avtomobilov pa do klasične prenosne in stacionarne tehnologije, pametnih telefonov in seveda osebnih računalnikov. Seveda to predstavlja le del naprav, saj se lahko potencialno vsaka naprava z vsebnostjo tehnologije poveže v omrežje. Teoretično bo internet stvari v par letih obstajal povsod okoli nas in medsebojno povezoval vse naprave preko brezžičnega omrežja, podprt s strani inteligentnega oblaka (Azure), preko katerega bodo naprave pridobile omejeno zaznavanje ostalih naprav in odziv na človeško aktivnost (ambientno računalništvo) preko kognitivnih storitev. Internet stvari bo tako iz Microsoftove perspektive vseobsegajoč portal do svetovnega računalništva.

  Black Mesa, predelava izvirnega Half-Lifa v moderni grafični pogon, končno dobila zadnje poglavje

Računalništvo na obrobju in 5G

Računalništvo na obrobju je metoda optimizacije aplikacij ali oblačnih sistemov z odvzemom določenega aspekta iz centralnega jedra in izvajanje tega na “obrobju”. Preko iniciativ, kot je Azure Sphere tako Microsoft tehnologijo implementira v oblaku in ga predstavlja preko oblačnih naprav, ki so najbližje uporabniku. S tem lahko govorimo o industrijskem robotu ali pametnem telefonu. Omogoča reševanje kompleksnih nalog, ki se navadno pojavljajo v oblaku, saj se te namesto na oblaku zaradi večje procesorske zahtevnosti izvedejo na teh napravah.

5G pa je peta generacija mobilne komunikacije, ki bo zvišala hitrosti komunikacije in omogočala prenosne hitrosti internetnega sistema do 10 Gbit/s. Kot vitalni del, na katerem bodo slonele naprave na obrobju in internet stvari, bo pričakovano zvišal procesorske zmogljivosti trenutnih in prihodnjih naprav, kot je špekuliran Microsoftov Surface Andromeda žepni računalnik.

Navidezna in virtualna resničnost

Kot nova vroča žemljica navidezna in virtualna resničnost predstavljata tehnologije z zelo visokim potencialom, saj njuna uporabnost obsega veliko količino področij. HoloLens 2, brezžična očala za navidezna resničnost proizvajalca Microsoft predstavljajo nadgradnjo originalnega modela, oglašujejo pa jih kot lažjo napravo z lastno umetno inteligenco in večjo količino dodatnih funkcij napram originala. Dolgoročni cilj je tako ustvariti skorajda klasična očala s

prilagodljivimi lečami, ki se lahko po želji iz jasnih za navidezno resničnost spremenijo v motne za virtualno resničnost. Njihov stvaritelj Alex Kipman in vodja projekta Dona Sarkar sta dodala pričakovanja in cilje, da bi pametna očala sčasoma povsem zamenjala pametne telefone.

Igranje iger v oblaku

Z lastništvom tako nad Xbox napravami kot tudi velikim delom namiznih računalnikov (vsaj kar se tiče iger) Microsoft udobno vodi na tem področju in to vodstvo nameravajo še povečati. Eden izmed njihovih ciljev za prihodnost je tako kolaboracija s podjetjem AMD za razširitev področja igranja iger v hibridni oblačno/računalniški sistem, ki pa ne bo pokazal rezultatov še vsaj 3 leta.

Kvantno računalništvo

Še ena pogosto debatirana tema, kvantno računalništvo predstavlja prihodnost računalništva in bi naj povsem spremenilo našo dojemanje delovanja računalniških sistemov. Microsoft počasi gradi platformo za kvantno računalništvo, s katerim bodo uporabniki lahko razreševali razne kompleksne probleme. Tradicionalni računalniki za procesiranje podatkov namreč uporabljajo statične sekvence bitov, ničel in enic, kvantni računalniki pa uporabljajo qbite, ki so lahko tako 0 in 1 –  fenomen, imenovan superpozicioniranje. Tako lahko kvantni računalniki hitro procesirajo podatke, ki bi jih tradicionalni računalniki obdelovali po več let. A ob tem je treba dodati, da je kljub osnovnemu konceptu praktičen prototip še leta stran in tudi Microsoft je le eden od mnogih pobudnikov, ki bodo za realizacijo sistema in dosega cilja potrebovali še mnogo let.

Za konec

Microsoft je mogoče res skorajda opustil trg lastnih pametnih telefonov, a podjetje nedvomno da precej na tehnologije prihodnosti. Samo čas bo pokazal, ali se bodo naložbe izplačale. A najsi rečete, kar želite, vsekakor se zelo trudijo, da bi zadeli oziroma pričeli naslednji svetovni hit.

Spisal

Simon D.
Urednik strani in amaterski razvijalec iger, le redek naslov uspe uiti njegovemu sokoljemu očesu, vsaj dokler ne zaudarja že od daleč. Pa tudi takrat je le redkokatera stvar bolj zabavna od polnega kritiziranja precenjenega govna.

Deli

Popularne novice

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

HEY POČAKAJ MALO!

Ali veš, da včasih zamudiš top novice? Ne sekiraj se imamo rešitev! Naroči se in prejmi top novice kar na email!
Klikni na spodnjo povezavo in odprlo se bo okno kjer se lahko naročiš.