• Novice
  • Tech
  • Gaming
  • Recenzije
  • TOP
  • Novice
  • Tech
  • Gaming
  • Recenzije
  • TOP

Farming Simulator 19 – Traktor, ljubezen in rock’n’roll

Farming Simulator 19 – Traktor, ljubezen in rock’n’roll

Ne, ne gre za napredno grafično modifikacijo Farming Simulatorja 17.

Farming Simulator serija razvijalca GIANTS Software sega že kar dolgo nazaj, natančneje v april leta 2008, ko je izšel prvi simulator v tej seriji. Simulacijska igra kmetovanja, kjer trgujemo z mlekom virtualnih krav in polivamo gnojico po poljih je marsikaterega osebka pritegnila, da bi postal virtualni kmet, ki ne bi staknil žuljavih rok. Našel pa se je tudi kup takih, ki so te igralce gledali kot neke čudake. No, po konkretnih desetih letih in kar dvanajstih različicah, tako za PC kot tudi za igralne konzole in mobilne naprave, smo letos dočakali še Farming Simulator 19.

Sam sem eden tistih čudakov, ki se virtualnega kmeta igra že od različice 2011 naprej, in če je nekdaj veljalo, da je Farming Simulator le površen približek kmetovanja z antičnim grafičnim pogonom, od 20. novembra letos to več ne bo držalo. Lahko rečem, da se je serija končno vrnila v popolnoma novi podobi, ki jo še nismo videli. Igralci smo bili vsako leto v pričakovanju nove različice, ki nas je vedno znova razočarala, saj je dejansko bila le klon prejšnje različice z minimalno novo vsebino. Letos sem še posebej dobil občutek, da gre za eno izmed različic, ki je v gaming skupnosti ljubiteljev simulatorjev zelo pričakovana. Razvijalec je nametal cel kup napovednikov in posnetkov kjer je obljubljal Farming Simulator kot ga še ni bilo.

Po preteklih izkušnjah s serijo, in ker živimo v času kjer razvijalci velikokrat kažejo kinematografske napovednike, izdajo pa nekaj čisto drugega, ki služi bolj molzni kravi za dobiček, sem tokratno različico pričakoval z veliko mero skeptičnosti. Bil pa sem pozitivno presenčen, saj smo dobili točno to, kar je GIANTS Software obljubljal.


Razvojna ekipa: GIANTS Software
Založnik: Focus Home Interactive
Spletna stran: Povezava
Nakup: EIGRE.si od 29.99€ dalje
Platforme: PC, PlayStation 4, Xbox One
Datum izida: 20. 11. 2018
Cena: 29,99 €

Zvrst: simulacija


VIDEO OPIS


Od arhitekta do najmogočnejšega kmetovalca naokoli

Zaenkrat lahko ob zagonu igre ponovno izbiramo med dvema igralnima mapama. Prva poimenovana Felsbrunn, ki prikazuje evropsko podeželje in Ravenport z ameriškim okoljem. Mapi se ne ponašata ravno z veliko igralno površino, vendar pa je le-ta še vseeno večja kot pri predhodniku Farming Simulator 17. Igra nas pozdravi v popolnoma novem grafičnem pogonu, ki tokrat prvič ne daje občutka arkadnosti igre in risankaste grafike. Vključene so številne podrobnosti od vihanja rastlin med hojo in vožnjo, do gostih gozdov ter travnikov z veliko raznovrstnostjo rastlin. Tako sem že ob sami grafiki in nelinearnostjo bil tako navdušen, da sem se prvo uro posvetil raziskovanju čudovitih lokacij, ki jih ponuja.

Viden je ogromen napredek v grafičnem pogonu. Okolje je zato dinamično in izgleda odlično.

Tokrat nam igra prvič ponuja tudi možnost, da sami postavimo svojo kmetijo. Izbiramo lahko med tremi težavnostnimi načini, kjer tako pričnemo z različno vsoto cekinov na računu, od izbranega načina pa je odvisno tudi kaj bomo v začetku že posedovali, če sploh kaj. Dobra novost, ki doda k večji resničnosti pa je tudi kupovanje ozemlja. V prejšnjih različicah smo bili omejeni le na odkupovanje polj, tokrat pa odkupimo del ozemlja na mapi, vključno s pripadajočimi polji. Seveda pa nas večja ozemlja na začetku utegnejo kar močno udariti po žepu.

Čeprav je novost grajenja posestva zelo dobrodošla, le-ta trenutno ne ponuja preveč pestre izbire objektov, saj najdemo poleg hiše, v katero lahko mimogrede tudi vstopimo in prespimo, le skromno število raznih garaž, silosov in hlevov. Zagotovo bi bila pika na i, če bi razvijalec vključil možnost estetskega prilagajanja objektov.

Hiša tokrat ni le za okras, ampak lahko v njej tudi spimo. Kdo bi si mislil…

Vozni park traktorjev in razne kmetijske mašinerije zopet ni razočaral, saj se mora laik v tem področju na trenutke kar malo poglobiti, da razume čemu služijo nekatere nove zadeve, kar je dobro, saj navsezadnje le gre za simulator. In tu moram zopet zelo pohvaliti celotno zadevo, ker smo se končno znebili “otroških plastičnih traktorčkov”. Tokrat so modeli res realistično oblikovani, v vozilih lahko vidimo cel kup premikajočih delov, vožnja pa prvič ne daje občutka popolne arkadnosti, ampak je občutno zelo izpopolnjena. Tako na primer ob rahlem zavijanju ne bomo pristali v bližnjem drevesu, kot se je to dogajalo v prejšnjih različicah. Dodaten bonbonček na vse to pa je voznikov sedež, ki se premika glede na tresljaje med vožnjo.

Tale traktorska mrcina od novo vključenega proizvajalca John Deere nas bo v igri stala več kot hiša.

Razvijalec igre je večji del svoje oglaševalske kampanje posvečal novo vključenemu proizvajalcu kmetijske tehnike John Deere, s tem pa si je zagotovo pridobil kakšnega zanesenjaka več na svojo stran. Čeprav sam nisem eden teh, pa moram priznati, da je tudi ta novost v seriji več kot dobrodošla, saj doda k pestrosti voznega parka. Kot pa sem že prej omenil, so modeli vozil (vključno z notranjostjo) zelo podrobno oblikovani, nič drugače pa ni s traktorji, kombajni in ostalo tehniko jeklenega zelenega jelenčka.

Dopoldne kidamo gnoj, popoldne pa divjamo z vlakom

Letošnja različica Farming Simulatorja nam poleg rejenja krav, prašičev, kokoši in ovc, daje možnost rejenja konj. Te lahko tako kot ostalo živino kupimo pri trgovcu z živalmi, ki nam jih proti plačilu dostavi na kmetijo, pripeljemo pa jih lahko tudi sami z ustrezno prikolico za prevažanje živine. Ja, konje lahko tudi jezdimo, zato kot taki predstavljajo tudi priročno sredstvo za premikanje po mapi, še posebej po težko dostopnih delih. Preklopimo pa lahko tudi v tovorni vlak, ki že od predhodnika ponuja možnost premikanja večje količine materiala po mapi. Z malo domišljije si tako lahko predstavljamo sceno iz igre Red Read Redemption 2, ko na konju lovimo vlak. Pa naj še kdo reče, da smo PC igričarji prikrajšani za kavbojsko pustolovščino.

Na nekaj novosti sem naletel tudi pri poljedelstvu. Na novo je dodana možnost periodičnega apnenja polja, ki nam kot gnojenje prinese večji pridelek. igralci, ki pa si želijo največjo mero resničnost poljedelstva, pa lahko vklopijo še možnost zaraščanja polj s plevelom. V ta namen pa so nam na voljo še pesticidi in posebni priključki za odstranjevanje te nadležne zadevice.
Pogodbeno delo pri drugih kmetih se kaj dosti ni spremenilo, imamo pa tokrat možnost, da za opravila uporabimo tudi svojo tehniko v zameno za višje plačilo.

Za konec pa je čas, da spregovorim še o nekaterih slabostih igre. Tako bi rad takoj izpostavil, da sem med igranjem igre zasledil obsežne padce sličic na sekundo (FPS), te so se sicer večino časa gibale pri številu 60, a so v določenih trenutkih za kratek čas konkretno padle tudi do 30 sličic na sekundo. Farming Simulator 19 sem poganjal na solidno zmogljivem sistemu s štirijedrnim procesorjem Intel Core i3-8100, grafično kartico NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti in s 16 GB pomnilnikom, zato mi je omenjeno žal pustilo manjši grenak priokus.

Zaključek

Pozitivno:
+ Izboljšan grafični pogon
+ Resničnejši prikaz fizike, manj arkadnosti
+ Možnost postavljanja posesti iz nič
+ Vključena nova žival in kmetijska mehanizacija
+ Razširjena simulacija poljedelstva

Negativno:
– Nekaj hroščev
– Občasni konkretni padci sličic na sekundo (FPS)
– Majhne gozdne površine za gozdarska opravila

Farming Simulator serija razvijalca GIANTS Software sega že kar dolgo nazaj, natančneje v april leta 2008, ko je izšel prvi simulator v tej seriji. Simulacijska igra kmetovanja, kjer trgujemo z mlekom virtualnih krav in polivamo gnojico po poljih je marsikaterega osebka pritegnila, da bi postal virtualni kmet, ki ne bi staknil žuljavih rok. Našel pa se je tudi kup takih, ki so te igralce gledali kot neke čudake. No, po konkretnih desetih letih in kar dvanajstih različicah, tako za PC kot tudi za igralne konzole in mobilne naprave, smo letos dočakali še Farming Simulator 19.

Sam sem eden tistih čudakov, ki se virtualnega kmeta igra že od različice 2011 naprej, in če je nekdaj veljalo, da je Farming Simulator le površen približek kmetovanja z antičnim grafičnim pogonom, od 20. novembra letos to več ne bo držalo. Lahko rečem, da se je serija končno vrnila v popolnoma novi podobi, ki jo še nismo videli. Igralci smo bili vsako leto v pričakovanju nove različice, ki nas je vedno znova razočarala, saj je dejansko bila le klon prejšnje različice z minimalno novo vsebino. Letos sem še posebej dobil občutek, da gre za eno izmed različic, ki je v gaming skupnosti ljubiteljev simulatorjev zelo pričakovana. Razvijalec je nametal cel kup napovednikov in posnetkov kjer je obljubljal Farming Simulator kot ga še ni bilo.

Po preteklih izkušnjah s serijo, in ker živimo v času kjer razvijalci velikokrat kažejo kinematografske napovednike, izdajo pa nekaj čisto drugega, ki služi bolj molzni kravi za dobiček, sem tokratno različico pričakoval z veliko mero skeptičnosti. Bil pa sem pozitivno presenčen, saj smo dobili točno to, kar je GIANTS Software obljubljal.


Razvojna ekipa: GIANTS Software
Založnik: Focus Home Interactive
Spletna stran: Povezava
Nakup: EIGRE.si od 29.99€ dalje
Platforme: PC, PlayStation 4, Xbox One
Datum izida: 20. 11. 2018
Cena: 29,99 €

Zvrst: simulacija


VIDEO OPIS


Od arhitekta do najmogočnejšega kmetovalca naokoli

Zaenkrat lahko ob zagonu igre ponovno izbiramo med dvema igralnima mapama. Prva poimenovana Felsbrunn, ki prikazuje evropsko podeželje in Ravenport z ameriškim okoljem. Mapi se ne ponašata ravno z veliko igralno površino, vendar pa je le-ta še vseeno večja kot pri predhodniku Farming Simulator 17. Igra nas pozdravi v popolnoma novem grafičnem pogonu, ki tokrat prvič ne daje občutka arkadnosti igre in risankaste grafike. Vključene so številne podrobnosti od vihanja rastlin med hojo in vožnjo, do gostih gozdov ter travnikov z veliko raznovrstnostjo rastlin. Tako sem že ob sami grafiki in nelinearnostjo bil tako navdušen, da sem se prvo uro posvetil raziskovanju čudovitih lokacij, ki jih ponuja.

Viden je ogromen napredek v grafičnem pogonu. Okolje je zato dinamično in izgleda odlično.

Tokrat nam igra prvič ponuja tudi možnost, da sami postavimo svojo kmetijo. Izbiramo lahko med tremi težavnostnimi načini, kjer tako pričnemo z različno vsoto cekinov na računu, od izbranega načina pa je odvisno tudi kaj bomo v začetku že posedovali, če sploh kaj. Dobra novost, ki doda k večji resničnosti pa je tudi kupovanje ozemlja. V prejšnjih različicah smo bili omejeni le na odkupovanje polj, tokrat pa odkupimo del ozemlja na mapi, vključno s pripadajočimi polji. Seveda pa nas večja ozemlja na začetku utegnejo kar močno udariti po žepu.

Čeprav je novost grajenja posestva zelo dobrodošla, le-ta trenutno ne ponuja preveč pestre izbire objektov, saj najdemo poleg hiše, v katero lahko mimogrede tudi vstopimo in prespimo, le skromno število raznih garaž, silosov in hlevov. Zagotovo bi bila pika na i, če bi razvijalec vključil možnost estetskega prilagajanja objektov.

Hiša tokrat ni le za okras, ampak lahko v njej tudi spimo. Kdo bi si mislil…

Vozni park traktorjev in razne kmetijske mašinerije zopet ni razočaral, saj se mora laik v tem področju na trenutke kar malo poglobiti, da razume čemu služijo nekatere nove zadeve, kar je dobro, saj navsezadnje le gre za simulator. In tu moram zopet zelo pohvaliti celotno zadevo, ker smo se končno znebili “otroških plastičnih traktorčkov”. Tokrat so modeli res realistično oblikovani, v vozilih lahko vidimo cel kup premikajočih delov, vožnja pa prvič ne daje občutka popolne arkadnosti, ampak je občutno zelo izpopolnjena. Tako na primer ob rahlem zavijanju ne bomo pristali v bližnjem drevesu, kot se je to dogajalo v prejšnjih različicah. Dodaten bonbonček na vse to pa je voznikov sedež, ki se premika glede na tresljaje med vožnjo.

Tale traktorska mrcina od novo vključenega proizvajalca John Deere nas bo v igri stala več kot hiša.

Razvijalec igre je večji del svoje oglaševalske kampanje posvečal novo vključenemu proizvajalcu kmetijske tehnike John Deere, s tem pa si je zagotovo pridobil kakšnega zanesenjaka več na svojo stran. Čeprav sam nisem eden teh, pa moram priznati, da je tudi ta novost v seriji več kot dobrodošla, saj doda k pestrosti voznega parka. Kot pa sem že prej omenil, so modeli vozil (vključno z notranjostjo) zelo podrobno oblikovani, nič drugače pa ni s traktorji, kombajni in ostalo tehniko jeklenega zelenega jelenčka.

Dopoldne kidamo gnoj, popoldne pa divjamo z vlakom

Letošnja različica Farming Simulatorja nam poleg rejenja krav, prašičev, kokoši in ovc, daje možnost rejenja konj. Te lahko tako kot ostalo živino kupimo pri trgovcu z živalmi, ki nam jih proti plačilu dostavi na kmetijo, pripeljemo pa jih lahko tudi sami z ustrezno prikolico za prevažanje živine. Ja, konje lahko tudi jezdimo, zato kot taki predstavljajo tudi priročno sredstvo za premikanje po mapi, še posebej po težko dostopnih delih. Preklopimo pa lahko tudi v tovorni vlak, ki že od predhodnika ponuja možnost premikanja večje količine materiala po mapi. Z malo domišljije si tako lahko predstavljamo sceno iz igre Red Read Redemption 2, ko na konju lovimo vlak. Pa naj še kdo reče, da smo PC igričarji prikrajšani za kavbojsko pustolovščino.

Na nekaj novosti sem naletel tudi pri poljedelstvu. Na novo je dodana možnost periodičnega apnenja polja, ki nam kot gnojenje prinese večji pridelek. igralci, ki pa si želijo največjo mero resničnost poljedelstva, pa lahko vklopijo še možnost zaraščanja polj s plevelom. V ta namen pa so nam na voljo še pesticidi in posebni priključki za odstranjevanje te nadležne zadevice.
Pogodbeno delo pri drugih kmetih se kaj dosti ni spremenilo, imamo pa tokrat možnost, da za opravila uporabimo tudi svojo tehniko v zameno za višje plačilo.

Za konec pa je čas, da spregovorim še o nekaterih slabostih igre. Tako bi rad takoj izpostavil, da sem med igranjem igre zasledil obsežne padce sličic na sekundo (FPS), te so se sicer večino časa gibale pri številu 60, a so v določenih trenutkih za kratek čas konkretno padle tudi do 30 sličic na sekundo. Farming Simulator 19 sem poganjal na solidno zmogljivem sistemu s štirijedrnim procesorjem Intel Core i3-8100, grafično kartico NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti in s 16 GB pomnilnikom, zato mi je omenjeno žal pustilo manjši grenak priokus.

Zaključek

Pozitivno:
+ Izboljšan grafični pogon
+ Resničnejši prikaz fizike, manj arkadnosti
+ Možnost postavljanja posesti iz nič
+ Vključena nova žival in kmetijska mehanizacija
+ Razširjena simulacija poljedelstva

Negativno:
– Nekaj hroščev
– Občasni konkretni padci sličic na sekundo (FPS)
– Majhne gozdne površine za gozdarska opravila

Matic Završnikhttps://hop.si
Ljubiteljski igralec in poznavalec videoiger, ki poleg nekaterih znanih naslovov, zelo rad odigram tudi kakšno kvalitetno indie igro.

Popularne novice

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

HEY POČAKAJ MALO!

Ali veš, da včasih zamudiš top novice? Ne sekiraj se imamo rešitev! Naroči se in prejmi top novice kar na email!
Klikni na spodnjo povezavo in odprlo se bo okno kjer se lahko naročiš.