Spoznajte Slovenca, ki brezplačno potuje po svetu in organizira e-šport prenose v živo

Če bi kdo rad zaslužil z igranjem iger, mu zagotovo najprej v misli skočijo dolga leta vsakodnevnega treninga, preko katere bi izpilil svoje veščine in na koncu postal profesionalni e-šport igralec. Po temu, ko ti refleksi zamrejo pa se preleviš v trenerja in tako služiš denar tudi po temu, ko ne klikaš več z miško v obračunu z drugimi nasprotniki.

A biti profesionalni igralec ni vaša edina pot v e-športni svet. Vse te silne in odmevne prireditve potrebujejo zadaj delovno silo, ki jo nekdo pač mora opraviti. Mislite, da je nemoten prenos Worldsov v League of Legends stvar parih klikov na OBS-u? Motite se, takšne zadeve potrebujejo zvočne tehnike, komentatorje in ljudi, ki skrbijo, da je kamera vedno usmerjena v akcijo.

V tokratnem intervjuju vam predstavljamo Rok Bezlaja, ki že nekaj časa sodeluje pri prenosih v živo igre EVE Online, ki je morda malce nenavadna igra, v kateri bi se organizirala tekmovanja. EVE Online je namreč precej počasna simulacija vojskovanja in trgovanja v MMO vesolju, kjer se naenkrat lahko spopade tisoče ladij in je igralec samo majhna pikica veliko večjega dogajanja. Igra je izšla leta 2003, a od takrat si je nabrala zelo privrženo skupnost, katera je tudi organizirala razne prenose preko Twitcha. V to skupnost se je vključil tudi naš Rok, kateremu je ta poteza predstavila priložnost potovanja po svetu in celo služenja denarja, pa čeprav sebe ne šteje za profesionalnega igralca.

Roku smo zastavili nekaj zanimivih vprašanj glede njegove kariere in kako je do te sploh prišel.


Živjo Rok in hvala ti za ta intervju. Za začetek bi te prosil, da se na kratko predstaviš in nam poveš, kako točno si vpletel v ustvarjanje vsebine za Evo Online.

Lep pozdrav, sem Rok Bezlaj oziroma EQ11, 25, gamer, streamer in glasbenik.  Prosti čas si rad kompliciram z nenavadnimi hobiji in EVE Online je en izmed teh hobijev, le da je v mojem primeru vpletenost v igro zelo različna od povprečnega igralca. EVE sem začel igrati leta 2010, po tem ko sem gledal prenos največjega letnega dogodka Fanfest, ki ga CCP organizira vsako leto. Ob gledanju prenosa me je fasciniralo, da nisem razumel tri četrt tem pogovorov in ta želja po razumevanju me je potegnila v svet EVE-a. Prvotno sem igral sam, za kakšno leto, samo da bi se spoznal z igro, kar se je izkazalo kot napaka po tem, ko sem se pridružil prvi korporaciji (podobno kot Guild). Veliko več sem se naučil o igri, ko sem bil del skupine kjer smo si pomagali med seboj. Ta socialni aspekt EVE-a, kjer se igralci združujejo glede na skupni cilj, je zelo močen in pomemben v skupnosti igralcev. Z vsebinami za EVE pa sem se začel ukvarjati približno 5 let nazaj, ko sem začel s streamanjem EVE tekmovanj.

Eve Online je igra, ki je že dolgo prisotna na MMO trgu, a se nikoli ni prebila v samo ospredje kot je denimo World of Warcraft. Največkrat slišimo, kako je igra zakomplicirana za igranje in kako nekateri igralci izgubljajo prave količine denarja v spopadih. Nam lahko poveš, če je igra res tako neprijazna do začetnikov in v čem se razlikuje od konkurence?

Ja, zanimivo je, da EVE nikoli ni uspel priti v javnost, razen ko pride do zanimivih zgodb o spopadih in prevarah. Dejstvo je, da je sama ciljna publika precej manjša. Veliko iger poskuša čim bolje zadeti ravnovesje med igralcu prijazno igro in zahtevnimi aspekti, ki igri dajejo globino, pri ustvarjalcih igre, podjetju CCP, pa se stvari lotevajo drugače. Seveda premislijo o poštenosti stvari, ki jih dodajo v igro, vendar pogosto dodajo kak feature in opazujejo, kaj se zgodi. Bolj so pogumni na področju sprememb in upoštevajo to, da igralci EVE-a v splošnem obožujejo kompleksnost. Kljub vsemu delu, ki ga še zdaj vlagajo v NPE (new player experience) je za novega igralca pot kar težka. Začetni tutorial vas bo naučil leteti ladjo in opravljati z uporabniškim vmesnikom, vendar ker gre za “Open World” igro, veliko igralcev ne ve kaj delati po začetnem tutorialu. Igralci, ki si hitro najdejo korporacijo in dobijo nek cilj, ponavadi ostanejo. Večina manj resnih ponavadi omaga po kakšnem mesecu. Glavna predsodka glede EVE sta, da so to excel tabele v vesolju in da zahteva veliko časa. Res je da si zelo pogosto pomagamo z Excellom, zato da optimiziramo dejavnosti v igri, vendar brez težav lahko zelo udobno igraš EVE brez tega. In kar se tiče časa. Sem igral MMO-je, ki so bili veliko bolj dolgočasni kot EVE in zahtevali enako ali več časa … ali pa se mi je zdelo, da čas počasneje teče. Ravno zato, ker imaš proste roke pri svojem početju, kako bi služil bogastvo ali se vojskoval, lahko sam določaš, koliko časa bi vložil. Lahko se odločite biti velik industrialec in boste dolgo gledali laser, ki strelja v kamen, ali pa raje to uro namenite temu, da iščete po vesolju pirate in jih kaznujete. Res pa je, da če želite hitro obogateti ali biti velik v igri na splošno, bo zahtevalo veliko časa, tako kot ostali MMO-ji.

Razvijalci po svetu organizirajo turnirje, imenovane Invasion Tournaments. Nam lahko poveš malce več o njih? Kdo lahko vse sodeluje pri njih in kakšne so nagrade?

Torej CCP (podjetje, ki razvija EVE) je vsako leto ponavadi organiziral dve veliki srečanji igralcev, organizirani s strani CCP. Le ta ponavadi vključujejo predavanja razvijalcev o prihajajočih spremembah, zanimivosti v preteklem letu, predstavitve igralcev o svojih dejavnostih in ponavadi tudi kakšen turnir. Ta dva dogodka sta tradicionalno bila v Reykjaviku, kjer je sedež podjetja, in v Las Vegasu. Letos pa na žalost zaradi različnih razlogov niso bili sposobni organizirati Fanfesta na Islandiji in so namesto tega podprli razna manjša srečanja, ki so na voljo tekom leta po svetu, organizirana s strani igralcev. Turneja je bila torej začrtana za Amsterdam, Sydney, St. Petersburg, Berlin, Kemiönsaari, London, Toronto in Las Vegas. Kot del te svetovne turneje, so se odločili da naredijo Invasion World Tour Tournament, ki vključuje 7 od 8ih postojank turneje. Pomerili so se lahko obiskovalci, ki so se prijavili kot ekipa dveh ali posamično, kjer so dobili naključnega kopilota. Turnir je do finala standarden turnir “single elimination”. Ladje, ki so jih smeli tekmovalci uporabljati, so bile določene v naprej, vključujoč njihovo opremo. Do neke mere je podobno “draftu”, kjer so bili omejeni na velikost ladij. Pred finalom pa sta zadnji ekipi dobili 10min za izbor in opremljanje ladji za spopad “Best of 3”. Seveda tu kompleksnost naraste, saj morajo sami izbrati najbolj primerno opremo, predvidevati kaj bi lahko pripeljal nasprotnik in pritisk časa. Pogosto se zgodi da kakšen igralec pozabi municijo za orožje in kar hitro izgubi boj. Zmagovalni par je nagrajen z potovanjem na Fanfest 2020, kjer se bodo v velikem finalu spopadli vsi zmagovalci turneje.

S svojo ekipo si pomemben sestavni element teh turnirjev, saj skrbiš za prenose v živo. Kako si sploh prišel do te priložnosti? So te kontaktirali razvijalci sami?

EVE igralci so v splošnem zelo družabni in pogosto ostanejo v igri zaradi druženja. Občasno pa se zgodi, da se navdušijo za več kot samo igranje in organizirajo kak družabni dogodek. V mojem primeru sem pred 5 leti našel skupino ljudi EVE NT ki so se ukvarjali s prenosi na Twitch. Večino so bili streamerji in veliki poznavalci igre, sam pa sem tudi želel začeti ustvarjati vsebine za Twitch. Po nekaj časa so me prosili, če bi lahko pomagal pri prenosu tekme in so mi dali osnove za delo. Od tam naprej sem s to skupino oblikoval in soorganiziral veliko tekmovanj, ki so v tistem času bila edina tekmovanja v igri. Leta 2017 in 2018 nam je CCP predal največji letni turnir, ki se je odvijal v EVE-u, (pred EVE NT edini turnir v EVE na splošno) EVE Alliance Tournament, kjer kot ime namiguje, so se spopadale ekipe iz različnih alians (skupek korporacij) v boju za prestižne ladje, ki so jih dali v igro le za najboljše ekipe in v omejeni količini.
Letos tega turnirja žal ni bilo, kar je razburilo veliko igralcev, a vendar upamo da se vrne. V 2018 sem spoznal dva igralca, ki sta me zaprosila za pomoč pri prenosu raznih zabavnih dogodkov. Začeli smo z malim projektom Twitch VS EVE, kjer smo zbrali čimveč EVE Twitch streamerjev in jih združili v eno floto, ki je iskala spopade po univerzumu EVE Online. Od tam smo imeli vedno več idej za, kjer bi približali Twitch igralcem EVEa. CCP na žalost dolgo ni videl Twitch-a, kot nečesa vrednega pozornosti, vendar smo jih z raznimi projekti in rastočim občinstvom prepričali v nasprotno. Na koncu 2018 so nas nemški igralci povabili, da bi prenašali v živo dogajanje na njihovem srečanju v Berlinu. Pripravili so kar resen dogodek in mi smo uredili prenos. Nekaj povabljenih članov CCP je videlo kako mi trije s pomočjo prostovoljcev sproduciramo dober prenos z relativno malo opreme. Zatem smo v začetku letošnjega leta dobili povabilo na sestanek v njihove prostore v Londonu, kjer smo začrtali plan za celo leto, torej za Invasion World Tour 2019.

Ali vaša ekipa išče nove člane, ki bi vam pomagali pri izvedbi turnirjev?

Torej naša organizacija, Streamfleet, je v osnovi skupnost ustvarjalcev vsebin za EVE Online. Lahko so to youtube-erji, streamerji, blogerji, karkoli je zanimivo za igralce. Na naši strani smo postavili brskalnik za EVE vsebine, kjer lahko obiskovalci najdejo vsebino, ki jih zanima in kanale na katere se lahko obrnejo. Vsi dogodki, ki jih organiziramo in produciramo pa ponujajo novim ustvarjalcem pozornost in gledalcem nove zanimivosti. Na žalost se Streamfleet ne specializira ravno za tekmovalne vsebine ali esport, imamo pa ljudi ki bi zagotovo bili veseli se pridružiti ali pomagati. Dobrodošli so vsi, ki igrajo EVE in bi se radi pokazali, seveda pa tudi tisti, ki bi pomagali z novimi idejami. Na naši spletni strani imamo povezavo do javnega Discorda, kjer sprejemamo nove zainteresirane.

Je v Eve Online prisotna tudi kakšna slovenska igralna skupnost?

V Sloveniji je EVE zelo majhen. V igri je na voljo kanal, kjer se ponavadi zbirajo Slovenci vendar je precej tiho. V preteklosti vem, da je bilo vsaj eno srečanje slovenskih igralcev EVE, vendar se ga na žalost nisem uspel udeležiti.

Kako je opravljati takšno delo? Je plačano ali prostovoljno in kaj so glavne prednosti in slabosti takšnega dela?

Moja vloga v ekipi na terenu zajema veliko različnih dejavnosti. Pred samim dogodkom je moja naloga ugotoviti kakšna oprema je na voljo na kraju dogodka, kakšno opremo potrebujemo in ali je treba kaj dodatno poiskati. Pri tem mislim kamere, razni pretvorniki signalov, audio mešalke, računalniki za prenos, primerno omrežje in internetna povezava itd.
Spisek je kar dolg, vendar to so stvari, ki jih moramo zagotoviti preden pridemo na dogodek.
Prav tako pred dogodkom skrbim in urejam vsebine, ki bodo prikazane na prenosu. Za vsak dogodek je odprt javni razpis igralcem za reklame. Pošljejo nam lahko reklame za svojo alianso, organizacijo ali pa samo promovirajo svoje vsebine. Uredim jih v bloke različnih dolžin za uporabo na prenosu. Torej nekaj ur v Premiere-u za samo sosledje in potem za urejanje zvoka, ki je pogosto drugačen od reklame do reklame, torej jih moram poenačiti kolikor lahko, da ne moti gledalcev.
Na dogodek ponavadi pridemo en dan pred začetkom, kjer je naš cilj postaviti vse na pravo mesto in zagnati testni prenos, tako da lahko smo naslednji dan mirni glede delovanja opreme in internetne povezave. Občasno se spomnimo raznih zabavnih vsebin, ki bi jih lahko uporabili kot intermezzo med prenosom. To pomeni da vzamemo fotoaparat ali kamero, posnamemo in po tem to ponovno montiram jaz za prenos v živo. Na sam dan dogodka pridemo na kraj prvi in ponovno začnemo s testiranjem opreme in prenosa, preden smo pripravljeni za show time. Pred tem ponavadi zaužijemo edini obrok dneva in se pripravimo na dan poln kofeina, namreč koncentracija ekipe je vedno na vrhuncu. Ko se vse skupaj začne sem tekom celega prenosa ponavadi v neki ločeni sobi, za tremi ekrani, s slušalkami za spremljanje zvoka, ki ga pošljemo na splet, ene slušalke za poslušanje mešalke preden pride zvok do računalnika in ena slušalka, ki je priklopljena na radijsko postajo za pogovor med ekipo. Po radiu sem stalno v stiku s pomočniki na kamerah, da lahko prosim za različno okvirjanje in kadre. Ko pride do turnirja, se stvari malo spremenijo. Ponavadi sta komentatorja prišla do moje mize in gledala na moj ekran, kjer sem skrbel za kamero v igri tekom turnirja. Na zadnjih dogodkih pa smo uspeli urediti stvari tako, da sta komentatorja bila na odru, kar je popestrilo dogodek za obiskovalce.
Na kratko je moje delo zelo stresno in utrujajoče. Ponavadi pomeni to vstajanje ob 7h zjutraj, hitenje cel dan, reševanje tehničnih težav, non-stop zbranost in ponavadi zaključek oddajanja okoli 19h-20h. Vedno so po tem po dogodku razni žuri in popivanja katerih se udeležimo le za kratek čas, saj moramo ponavadi biti pokonci ob 7h zjutraj naslednji dan. Naše delo je prostovoljno in CCP nam je pokrival stroške potovanj in bivanja. Prednost je spoznati veliko ljudi, ki so do tistega trenutka le ime. Vedno je zabavno spoznati nekoga, s komer se pogovarjaš kot da ga ne poznaš, vendar ko pove svoje ime v igri pa se ton spremeni in se naenkrat obnašata, kot da se poznata že leta, ker se, vendar ne osebno. Ves projekt je bil seveda tudi neverjetna priložnost, da vidim svet. V enem letu sem prepotoval toliko sveta, da komaj dojemam in kar se tega tiče mislim, da imam veliko srečo, da sem dobil to priložnost. In seveda ena največjih prednosti je učenje. Pred turnejo sem se sam naučil od oblikovanja oddaj, do dela v ekipi za razne vsebine, montiranje videov in zvoka, delo z animacijami za popestritev prenosa, in spisek se daljša. Ampak na turneji smo se naučili še več glede dela s CCP ter z raznimi organizatorji povsod po svetu.
Slabosti je na srečo precej malo. Glavna je seveda to, da sem težko dobil dopust od vsakodnevne službe za delo na tem projektu in zelo sem vesel da so mi to dopustili. In pa seveda, bolj kot kadarkoli prej si želim, da bi nekaj podobnega temu bila moja kariera. Če bi bila to kakšna bolj popularna igra, bi zagotovo pridobil kakšne kontakte ali možnosti, žal pa ker je EVE tako majhen, se moram veliko bolj potruditi.

Kakšni so načrti za naslednje leto in potem tudi naprej?

Točni plani za naslednje leto žal še niso na tapeti. Zaenkrat vemo, da se bo CCP vrnil na običajna dva dogodka na leto, za manjšo spremembo. Naslednje leto bo Fanfest 2020 v Reykjaviku in EVE Vegas se bo selil v San Diego. Nekaj rezervacij smo si že zagotovili v primeru, da nas CCP ponovno povabi, vendar žal še nismo utegnili imeti pogovora o tem. Verjetno pa gremo naslednje leto ponovno v Rusijo, tokrat v Moskvo. Letos je CCP prvič naredil večji dogodek v Sankt-Peterburgu in odziv igralcev v Rusiji je bil veliko večji kot pričakovano, zato bodo naslednje leto zelo verjetno to ponovili.
Kar se tiče Streamfleet-a pa stvari tečejo dalje, še vedno urejamo dogodke, prejšnji mesec smo imeli dobrodelni maraton, kjer smo zbrali preko 12000 dolarjev za dobrodelno organizacijo “Take this”, ki skrbi za mentalno zdravje gamerjev in razvijalcev po svetu. Po novem letu pa se vrnemo z dogodki, ki jih organiziramo vsako leto, kot prej omenjeni Twitch VS EVE in Streamer Death Race, kjer se streamerji pomerijo v dirki skozi univerzum EVE Online.
V glavnem, dokler ima skupnost EVE igralcev želje in motivacijo, bomo trdno delali za njihovo zabavo.


Roka in njegovo ekipo lahko spremljate preko Twitcha ali pa YouTuba, upamo pa, da s tem člankom vzbudimo vsaj nekaj novih navdušencev za EVE Online in tako povečamo slovensko skupnost.

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime