Kaj za vraga se je zgodilo z vsemi mojimi priljubljenimi razvijalci!? – Bioware

Biti ostareli RPG navdušenec je nekaj, česar ne privoščim nikomur. Če niso ravno ljubitelj japonskih RPG izkušenj, ki več ali manj ohranjajo svojo kvaliteto in nekatere serije so v zadnjih letih v nadaljevanjih dosegle že neslutene višave (kot je denimo Final Fantasy), ste zagotovo že seznanjeni z razočaranjem in solzami obupa nad svojimi najljubšimi serijami in tudi razvijalci.

Izdelek je lahko samo tako dober kot tisti, ki ga je ustvaril in v zadnjih letih sem opazil, da so moji nekdanji herojski studii padli pod vplive hitrega zaslužka, neiznajdljivosti ali pa so na lovorikah počivali toliko časa, da so ob poskusu ustvarjanja nove igre prišli do spoznanja, da preprosto v sebi nimajo več tiste magije iz njega dni.

Spodaj bom naštel tistih nekaj največjih razvijalcev, ki še danes obstajajo, a so zaradi čudnih razvojni odločitev izdali naslove, ki niso bili kaj prida. Nekateri so zato na robu prepada. Eni so postali že popolnoma neprepoznavni. Vsem je skupno to, da si iz vsega srca želim, da se poberejo in vendarle nekako najdejo pot stare slave.

Bioware

Ta kanadski razvijalec je eden tistih, ki že nekaj časa kroži okoli propada, kar je bilo včasih trditev, ki bi bila naravnost nora. Kako bi lahko poginil studio, ki nam je v preteklosti prinesel naslove kot so Baldur’s Gate, Neverwinter Nights, Jade Empire, Knights of the Old Republic in celotno Mass Effect trilogijo?

Bioware se je začel spuščati po klancu priljubljenosti nekje od igre Mass Effect 3 dalje. No, b bistvu so se težave začele kazati že kakšno leto prej, ko se je izrodil Dragon Age 2, a njegov krivec je bil EA, ki je razvijalcu takrat dal na voljo samo 16 mesecev za razvoj in tako je končni izdelek še presenetljivo kvaliteten.

Konec Mass Effecta 3 nam je glede na vse naše odločitve skozi trilogijo na koncu prinesel samo različno obarvane galaksije.

Zato se raje osredotočimo na Mass Effect 3 iz leta 2012 in igralci so bili takrat hudo razburjeni nad neprepričljivim koncem, ki je vse naše odločitve skozi celotno trilogijo vrgel v koš in ponudil praktično ponudil samo en in isti konec za vse karakterje. Večina oboževalcev serije se strinja, da je za tretji del Mass Effecta bil odgovoren zgolj Bioware in tu izgovarjanje na podlega založnika ni imelo prave podlage.

Njihov naslednji naslov Dragon Age: Inqusition je bil med kritiki dobro sprejet, a takrat je bila suša RPG-jev in špil je imel veliko pomanjkljivosti kot je denimo velik odprt svet, v kateremu smo počeli trapaste “fetch” naloge. Prav tako se je na temu mesto opazilo, da je razvijalec začel loviti trende namesto, da bi jih postavljal sam. Z Inqusition so želeli na svojo stran dobiti igralce, ki cenijo velike odprte svetove Bethesda iger, a žal je potrebno takšno okolico s čim tudi zapolniti. Seveda je to najlažje narediti tako, da v svoj svet vrineš kupček ponovljivih aktivnosti in videlo se je, da je Inqusition širok kot morje, a plitev kot luža. In to je bil tudi njihov zadnji kritično uspešen projekt, saj je nato Bioware naletel na težke trenutke.

Dragon Age: Inqusition ni bil slab, a globoke naloge iz prejšnjih delov so nadomestile neumne nalogice, kjer is največkrat nabiral predmete.

Vsi smo ugibali, kaj se bo zgodilo z Mass Effect. Serija je namreč kljub šibkemu koncu držala visoko priljubljenost in Bioware je dolgo pacal nadaljevanje. Po vseh letih razvoja smo vendarle prejeli Mass Effect: Andromedo, ki pa je bila ena velika katastrofa. Igralci so se pritoževali nad celo poplavo hroščev, neoptimiziranostjo ter bledo in nezanimivo zgodbo z nesimpatičnim likom, ki ni segel do pet prejšnjemu junaku Shepardu. Težko vam je razložiti to neizmerno razočaranost. Predstavljajte si, da bi CDPR delal leta na The Witcher 4, ki pa bil na koncu en kupček smrdljivega govna. Veliko oboževalcev je takrat naletelo na mrzel tuš in razblinile so se iluzije o magičnemu razvijalcu, ki v bistvu ni obstajal več in na površje so priplezali boleči spomini, ko si odkril, da Božiček ne obstaja zares.

Igra je tako razočarala, da se je založnik EA odločil, da prekliče razvoj vseh napovedanih DLC-jev in celotno franšizo za nekaj časa potisne na mrzlo. V seriji so tako ostala ogromna neodgovorjena vprašanja na katera morda ne bomo nikoli dobili odgovora.

Andromeda je imela to nesrečo, da se je morala primerjati z The Witcher 3, ki je Biowarov izdelek popolnoma nadvladal. Zgoraj slavna scena iz smešno nizko-kakovostne animacije obraza v vmesni sekvenci.

Že tu smo bili igralci zaskrbljeni, da bo EA ugasnil luč v Bioware pisarnah in razvijalca zaprl. A slednji je imel še en adut v rokavu in to je bila večigralska igra Anthem, ki naj bi se odkupila za vse bivše napake in razvijalca zopet dvignila v pozitivno luč.

Za tega sta tako Bioware kot EA dajala res velike obljube in projekt je bil med razvojem kodno imenovan Dylan, kot referenca na pevca Boba Dylana. Igra naj bi bila tako legendarna, da naj bi se o špilu govorilo leta po izidu. To se je res zgodilo, a ne tako kot si je zamislil Bioware.

Projekt je bil namreč še večji spodrsljaj kot Andromeda in Anthem je bil tako zabit v zemljo, da je očitno razvijalec popolnoma obupal nad projektom. Sicer že dolgo obljubljajo ogromni popravek, ki naj bi odpravil vse napake, a to so prazne besede, ki nimajo ravno prave podlage. V bistvu sploh še nisem videl, da bi kakšen razvijalec tako hitro dvignil roke nad svojim projektom. Recite kar hočete za Fallout 76, Bethesda se vsaj ne boji govoriti o njemu in dejansko pripravlja veliko razširitev Wastelanders, ki bo izšla brezplačno. Po drugi strani se je Bioware skoraj takoj začel pretvarjati, da projekt sploh ne obstaja.

Anthem je bil od začetka tako hroščat, da je bil praktično neigralen. Ko so to popravili, so igralci naleteli na prazen svet, brez prave vsebine. To se do danes še ni spremenilo. Je bilo pa letanje kul.

Vse kaže, da se je celotna ekipa premaknila na naslednji projekt Dragon Age 4, za katerega se sumi, da je zadnja priložnost razvijalca. Če še ta propade, bo najverjetneje EA-ju zmanjkalo potrpljenja in izgubili bomo še eno nekdaj ikonično ime.

Torej, kaj je šlo pri Biowaru narobe? Kot pri vsakemu razvijalcu, ki jih bom popisal med mojo serijo člankov o RPG razvijalcih, krivda bržkone leži na temu, da so studio zapustili vodilni ljudje. Leta 2010 sta pisarne zapustila ustanovitelja Ray Muzyka in Greg Zeschuk, ki sta skrbela za vizijo podjetja, to pa se je zgodilo 3 leta po temu, ko je studio kupil EA.

Večina igralcev za padec kvalitete obtožuje ravno tega neslavnega založnika, ki je prej pokopal že celo vrsto razvijalcev, a to ni čista resnica. Bioware je pod EA-jem izdal vrsto kritično priznanih naslovov kot so denimo Dragon Age: Origins in Mass Effect 2. Prav tako je EA razvijalcu za Anthem ponudil dodatni razvojni čas, a je ta to odklonil.

Veliko težav oriše odličen članek Jason Schreierja “How BioWare’s Anthem Went Wrong“. Bioware se je dolgo mučil s pomanjkanjem pravega vodstva in leta razvoja so šla v prazno, ko se člani ekipe niso mogli dogovoriti, na čemu sploh delajo in kaj ta njihova igra sploh je. V studiu je dejansko veljalo prepričanje, da bo vse v redu, saj bo težave na koncu rešila Bioware magija. To je pojem, ko so v zadnjih mesecih razvoja končno ujeli svoj ritem in delali dolge ure brez prestanka in tako nadoknadili leta zaostanka ter na koncu le dostavili nek produkt. Zadeva se jim je komajda posrečila v Dragon Age: Inqusition, žal pa je magija izpuhtela v zrak ob Andromedi in Anthemu.

Ko je Bioware kazal prve slike iz Anthema se jim sploh še ni sanjalo, kakšna bo igra, razen to, da bo večigralska in postavljena v ogromen svet.

In to sploh ni bila magija, ampak švic, solze in živčni zlomi delavcev, ki so delali nečloveške ure pod ogromnim pritiskom. Bioware je imel baje v svojih pisarnah prav posebno sobo, kamor so se lahko šli delavci izjokat, preden so se vrnili za PC-je klamfati kodo. Veliko jih je zapustilo razvoj zaradi prevelikega stresa. Kako bi takšni delavci potem lahko izgotovili naslov, v kateremu bi se čutila ljubezen in strast? Nič čudnega, da so zavrnili EA-jevo ponudbo za dodatni razvojni čas pri Anthemu, saj so imeli verjetno igre takrat že vrh glave in so se samo želeli premakniti na drug projekt.

Probleme jim je tudi dolgo delal Frostbite pogon, katerega je EA zahteval v vseh svojih naslovih. Ta je bil prava muka za delo, saj je bil sprva ustvarjen za Battlefield igre in mu je manjkalo ogromno funkcij, iz katerih bi sestavil prepričljiv RPG svet. Manjkalo je tudi ogromne dokumentacije, ki jih najdeš pri konkurenčnih izdelkih, zato so si programerji pulili lase ob najbolj trivialnih zadevah ter tako po nepotrebnem podaljševali razvojni čas.

Pogon Frostbite je razvijalcu dolga leta glavobola, a EA je pri njemu vztrajal. Čudno potem, da je njihov razvijalec Respawn lahko uporabil Unreal Engine 4 za izdelavo Jedi: Fallen Order.

Bioware še ni mrtev. Kakor pravijo zaposleni, se je po izidu Schreier članka v studiu zgodilo veliko sprememb in veliko so se naučili iz svojih preteklih napak. Svoje novo znanje bodo uporabili v prihajajočem Dragon Age 4, ki naj bi bil vse to, kar je iz razvijalca naredilo tako prepoznavno ime.

A to so samo besede, ki smo jih iz njihovih ust že slišali. Dejstvo ostaja, da je Bioware v zadnjih letih izgubil veliko kreativnih oseb, ki so že leta bila pri podjetju. Leta 2017 je studio zapustil Aaryn Flynn, ki je bil dolga leta generalni direktor, njegovo pozicijo je zavzel Casey Hudson, ki je prat tako razvijalca zapsutil elta 2014, a se je vrnil na novo delovno pozicijo. Po 14-ih letih je podjetje zapustil tudi kreativni direktor Mike Laidlaw. Po 22-ih letih pa se je od pisarn poslovil tudi James Ohlen, ki je bil vodilni dizajner iger Baldur’s Gate, Dragon age, Neverwinter Nights in Jade Empire. Poslovil se je tudi njihov pisec Drew Karpyshyn, ki je spisal scenarij in praktično celotni dialog za Knights of the Old Republic.

Veliko nas je mnenja, da je Dragon Age 4 še zadnja šansa razvijalca, da se reši zaprtja, čeprav govorice pravijo, da naj bi začel tudi razvijati novi Mass Effect.

Osebno res upam, da se Bioware pobere in spočne nek izdelek, za katerega imajo izkušnje in si tako pridobijo nazaj nekaj zaupanja. Recimo Knights of the Old Republic 3? EA si lasti pravice do izdelave Star Wars iger in Bioware je spočel prvi del, zato bi bil ta projekt kot naročen za njih. Čas je, da prenehajo slediti sodobne “battle royale” in ustvarijo nekaj, v čemur so domači in zaradi česar so nenazadnje sploh vrisali na igričarski zemljevid.

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

2 KOMENTARJI

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime