Malce črnega lepilnega traku na cestnem znaku je bilo dovolj, da je Tesla pospešila iz 56 km/h na 136 km/h

Ni dvoma, da so povsem avtonomna vozila stvar, v katero bo še naprej strmela vsa avtomobilska industrija. Vendar še nismo povsem tam in za zdaj ostaja še veliko nerešenih vprašanj, ki jih bo treba razrešiti, preden bodo samovozeča vozila postala standard.

Glavna stvar je denimo varnost avtomobila in kot so dokazala dva raziskovalca Steve Povolny in Shivangee Trivedi iz podjetja McAfee, se da avtomobile znamke Tesla precej lahko prelisičiti in tako bi lahko kakšen malopridnež voznika spravil v zelo nevarno situacijo.

Njun eksperiment je bil precej preprost. Na cestno tablo, ki je kazala omejitev hitrosti 35 milj na uro, sta prilepila kratki črni lepilni trak, ki je rahlo podaljšal srednji del številke 3. Nato sta se spravila v Teslo Model X in se zapeljala mimo te table v Cruise načinu.

Cruise omogoča avtu, da samodejno prilagaja hitrost in se prilagaja prometnim razmeram, kot je denimo držanje varnostne razdalje. Za upoštevanje prometne signalizacije skrbijo kamere na zunanji strani in ko so te ugledale malce spremenjeni znak, so številko 3 zaznale kot številko 8. Tesla je nato začela naglo pospeševati na 85 milj na uro, kar v naših enotah pomeni preskok iz 56 km/h na 136 km/h.

Raziskovalca sta eksperiment ponovila s Teslo Model S letnik 2016 in rezultati so bili enaki.

Raziskovalca sta na napako opozorila tako Teslo kot tudi podjetje MobilEye EyeQ3, oba pa sta zavrnila raziskavo. Tesla je izjavila, da ne bo zadeve popravljala, saj njihovi avtomobili še niso popolnoma avtonomni in vedno zahtevajo prisotnost aktivnega voznika, poleg tega pa bi takšen znak lahko narobe prebral tudi človek. Prav tako so izjavili, da bodo v prihodnje avtomobili bili podprti s tehnologijo “crowsourced mapping”, ki naj bi preprečila takšne težave.

Novejše Tesle vsebujejo izboljšane kamere in raziskovalca pravita, da so te prestale test in znak ju ni pretental. A kljub temu je na cestah še ogromno starejših modelov, ki bi lahko povzročali težave.

Dve leti nazaj je zaradi nesreče v Cruise načinu umrl Walter Huang.

In nekaj nesreč se je že zgodilo, kot je denimo ena iz leta 2018, ko se je Applov inženir Walter Huang s Teslo X zaletel v varnostno ograjo v Cruise načinu in pri tem umrl. Žena umrlega trenutno toži podjetje, ki je tudi pod preiskavo zaradi dveh dodatnih nesreč, kjer sta bili Tesli v avtonomnem načinu, in kateri sta rezultirali v smrtnih žrtvah.

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

1 KOMENTAR

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime