Half-Life: Alyx – skoraj popolna VR izkušnja

Oboževalci Half-Life franšize smo v zadnjih 13-ih letih preživeli pravi pekel. Kljub temu, da je ta serija iger veljala za revolucionarno in bi do sedaj morali prejeti vsaj 6 delov, kot se je to denimo zgodilo za Halo franšizo, Valve nikakor ni želel izdati novega dela, ki bi naprej popeljal zgodbo Gordon Freemana.

In potem se je kar naenkrat vse postavilo na glavo. Razvijalec je končno najavil nov del in s tem presenetil vse, a tudi največji oboževalci niso bili povsem zadovoljni. Novo poglavje Alyx namreč ni dolgo pričakovani Half-Life 3, niti ni tista izgubljena 3. epizoda. Gre za odvrtek oz. preddel, v katerem spremljamo zgodbo punce Alyx, ki je bila stranski karakter drugega dela. Poleg tega je špil namenjen ekskluzivno za VR sisteme, ki ga seveda nima vsak. Na nek način bi se lahko reklo, da je Valve kar pošteno nahecal svoje dolgoletne podpornike, ki so morali za igranje nove igre nenadoma kupovati VR sisteme, ki so bili za povrh še razprodani.


Razvojna ekipa: Valve
Založnik: Valve
Platforme: PC VR
LinkLINK
Datum izida: 23.3.2020
Cena: 49.99 €

Žanr: VR streljanka

VIDEO OPIS


Valve se je podal v razvijanje novega Half-Life poglavja samo iz dveh razlogov: želeli so končno spočeti pravega prodajalca VR sistemov in pokazati, kako je lahko VR prihodnost igričarstva. To jim je bil izziv, saj so želeli svetu prikazati nekaj novega in igralca popolnoma zatopiti v dogajanje okoli sebe. Jaz sem tu, da vam povem, da je pretkanim Američanom uspelo. In to na praktično vseh področjih.

Half-Life: Alyx se začne povsem preprosto, a že v tisti prvi uri vam igra prikaže, kako močno se je razvijalec potrudil pri upodabljanju realističnega sveta, ki kar vre od podrobnosti. Naše igranje se začne v preprostem rastlinjaku in že tam vas čaka cel kup neobveznih opravil. Poberete lahko steklenico in jo vržete iz balkona na ulice in gledate kako se razvije. Dvignete pločevinko in jo zalučate v bližnjega goloba, ki nato hitro odleti. Vzamete bližnji flomaster in z njim začnete risati po steklu. Ta majhna opravila se zdijo sprva brezzvezna a nosijo pomembno nalogo, saj vas takoj spomnijo, zakaj ste se podali v nakup dragega VR sistema in in vrnejo tisto magijo, ki ste jo izkusili, ko ste si prvič nadeli VR očala.

Dejstvo, da lahko rišeš po steklu, je pri nekaterih zbudilo umetnika. Nek profesor je svojo učno uro matematike prikazal kar v Alyx!

In tudi že na tej točki se Alyx razlikuje od sorodnih VR naslovov. Kjer kakšne igre najprej na začetku prikažejo tiste svoje najbolj impresivne zadeve, skozi nadalje igranje ne dobite skoraj ničesar novega, poleg tega pa smo že navajeni, da se takšne igre, ki držijo nekoliko višji proračun, dokaj hitro zaključijo. Alyx je drugačen, saj skozi igranje neprestano vpeljuje nekaj novega, za vsakim ovinkom vas lahko čaka neko novo presenečenje, poleg tega pa igra drži pošteno dolžino – za ugled konca sem potreboval okoli 15 ur ob normalni težavnosti.

Morda ena bolj šibkih strani igre je sama zgodba. Od te veliko ne moremo pričakovati, saj osnovne štorije ne nadaljuje, ampak pove zgodbo napada zlobne vesoljske sile Combine in kako se je oblikovalo uporništvo, ki se je komaj držalo pri življenju, dokler na površje ni iz laboratorijev priplezal čudak s pajsarjem in vajeti prevzel v svoje roke. Naša junakinja dober del igre poskuša rešiti svojega očeta, ki ga je v kremplje dobil zlobni Combine in zato se bo morala sprehoditi skozi vrsto izzivov, ki velikokrat ne bodo samo strelski ampak tudi ugankarski. Čeprav je zgodba malce medla, jo popestrijo stranski karakterji. No, stranski karakter, saj vam bo največjo družbo delal zabavni Russel, ki vam bo vseskozi čebljal v uho preko slušalke in je v bistvu glavni podajalec zgodbe, saj prav njegove besede nekako narekujejo našo pot in nas vsake toliko opomni, kaj za vraga naj bi sploh počeli.

Nekaj je tudi novih nasprotnikov, kot so oklepljeni rakci, ki imajo svojo občutljivo točko samo na trebuhu.

In tega opominjanja smo hudo potrebni, saj ob igranju pozabite lahko na vse – ne samo na zgodbo, ampak tudi na okoliški svet. Stopnja podrobnosti je ogromna, saj lahko interaktirate praktično z vsako stvarjo na katero naletite. Škatlico vžigalic lahko dvignite in če jo potresete, boste slišali realistični zvok žvenketa notranjosti. Ste odkrili vedro ali čelado? Poveznite si ga na glavo in tako boste zaščiteni pred tistimi vesoljci, ki so prisesani na strop in s svojim jezikom lovijo žrtve. S predmeti lahko žonglirate ali pa celo igrate klavir. Podrobnosti je toliko, da bodo igralci verjetno še mesece odkrivali nove kombinacije in komaj čakam, da jih vidim na YouTubu.

Ta okolica in vsa ta podrobnost igra veliko vlogo tudi pri akcijskemu delu. Skoraj takoj na začetku prejmemo v roko svoje prvo orožje, ki je pištola. To za navadno prvoosebno streljanko na PC-ju, ki bi jo nadzorovali z miško in tipkovnico, seveda ni nič nenavadnega. A ravno tu se skriva trik VR igranja, saj lahko razvijalci samo okoli ukvarjanja z enim orožjem vpeljejo cel kup mehanik. Pištola hitro kuri strelivo in za menjavanje seržerja boste najprej izpraznjeni seržer izpustili iz pištole, novega fizično potegnili izza ramena ter nato še repetirali orožje. Enako velja za puško in brzostrelko, vsako od njih pa ima drugačne mehanike. Pri puški moramo denimo polniti vsak metek posebej, pri brzostrelki pa ne morete zamenjati na pol izpraznjenega seržerja, ampak ga morate najprej v celoti porabiti.

Rokovanje z orožji je pravi užitek in je ravno dovolj komplicirano, da ne postane utrujajoče.

Predstavljajte si torej vse to žongliranje z orožji, ko pride do dejanskega spopada. Nasprotniki prihajajo v dveh različicah: vesoljcih kot so tisti rakci, ki se med drugim radi prisesajo na glave ljudi ter vojaški sili Combina, ki zna streljati nazaj in vsebuje vsaj malo umetne inteligence. Pri obeh velja pravilo, da boste morali dobro meriti s svojim merkom, drugače boste s strelivom samo poškodovali okoliška tla in stene. Ravno zaradi tega vas skoraj nikoli množično ne napadejo, največ nekje štirje v skupini a vsak sovražnik je lahko izziv, prav tako pa lahko hitro umrete. Rakec se denimo rad prisesa na vas in panično ga boste morali odstraniti iz sebe, vojaki pa znajo vreči kako granato in se znajo umakniti.

Igranje je tako precej taktično. Medtem, ko se ne streljate in raziskujete okolice, je vedno pametno imeti napolnjena orožja, saj nikoli ne veste, kaj preži za naslednjim ovinkom. Panično streljanje ni na mestu, saj je streliva malo in vsako sobo boste morali temeljito prečesati, to pa vam bo prineslo bodisi strelivo ali pa surovine za nadgradnjo orožja. Maloštevilna orožja lahko nadgrajujete na posebnih mizah in surovin je zelo malo, nadgradenj pa kar precej. Lasersko merjenje vam bo močno olajšalo življenje, prav tako se splača nadgraditi orožjem sekundarni način proženja po sovragih.

Valve je poleg akcije in raziskovanja vpeljal kar nekaj ugank. V vaši bisagi se nahaja prav poseben hekerski pripomoček, s katerim lahko vlomite v zaščitene postaje, omarice in celo mine. Za vsako takšno hekanje boste morali uspešno opraviti mini igro, žal pa znajo te koga zmotiti. Na voljo so samo štiri takšne igrice in čeprav naraščajo v težavnosti, kakšnih novih mehanik pri njihovem reševanju igra ne vpelje. Še posebej najeda tista uganka z virtualno kroglo, ki zna v kasnejših poglavjih postati prava nadlega.

Igra ni za takšne, ki imajo lahke želodce.

Zanimivo je tudi pobiranje predmetov, saj se tu ne gre za tipični “stegni roko in poberi predmet”. Alyx takoj na začetku dobi posebne gravitacijske rokavice, s katerimi lahko na daljavo pobiramo različne predmete. Preprosto namerimo s sprožilcem, rahlo frcnemo z zapestjem in predmet poleti proti vam, vi pa ga ujamete v zraku. Precej frajersko in takšen nadzor pride hudo prav, če igrate v zelo omejenem prostoru ali pa se vam ne da sklanjati za vsako malenkost. Mimogrede, priporoča se igranje stoje, saj boste tako dobili največjo stopnjo imerzijo.

Alyx je naravnost neverjeten tudi na grafični in zvočni plati, ki skupaj z verno fiziko pričara naravnost nepozabno izkušnjo. Ko mečeš granate na zombije, ki se nahajajo nadstropje pod tabo in gledaš, kako jih eksplozija pošlje na drugo stran sobe, se tako zatopiš v svet, da se resnično počutiš kot nek slaboritnež iz mesta 17. Ta zatopljenost ima tudi slabe strani, še posebej če ste bojazljivec. Ko se sprehajate skozi temo in s kotičkom očesa opaziš premikanje, ti pulz skoči v stratosfero. V takšnih trenutkih Alyx postane prava grozljivka, še posebej če to sparimo s precej nazorno grafično podobo. To je nedvomno najbolj krvav del Half-Life franšize in ob prizorih umrlih zombijev, ki so jim vesoljci razparali telo, je stisnilo tudi mene, pa čeprav sem v igrah videl že marsikaj. Ko prvič vidiš stropnega vesoljca, ki ima za vabo nastavljen dolg jezik in ko se začne ta zadeva hraniti…. Ne bi vam nihče zameril, če vas bo dejansko nagnalo v bruhanje.

Nekatere zveri so naravnost nagnusne.

Half-Life: Alyx se na koncu izkaže za odlično izkušnjo in sam bi jo označil za trenutno najboljšo VR igro. Par felerjev sicer ima: manjkajo denimo hladna orožja zato boja od blizu sploh ni, prav tako bi si želel kakšno orožje več, bolj domiselne uganke in šprint. Slišim, da zna kontrolna shema povzročati težave levičarjem in če igre nimate nameščene na SSD disku, se pripravite na nekaj minutno včitavanje.

A vse to preseže naravnost neverjeten občutek zatopljenosti, ki jim družbo dela odlično raziskovanje, adrenalinski akcijski deli ter podroben svet, ki kar kliče po raziskovanju. Prištejte k temu še to, da bo kmalu vključena podpora za modificiranje, kar bo zagotovo izrodilo cel kup zanimivih modifikacij in imate izdelek, ki bi ga bilo greh zgrešiti. Če še nimate VR naprave, je morda sedaj napočil čas, da začnete zbirati bankovce za nakup, če pa ga že imate, je spet prišel trenutek, da iz njega spihate prah. Half-Life: Alyx vas bo namreč spomnil, zakaj ste se v VR igranje sploh zaljubili.

Vaša reakcija na recenzijo?

BoriSehttps://hop.si
Mojster RPG žanra, tuje pa mi niso niti grozljivščine. Z žalostjo v srcu objokuje svoji dve najljubši seriji, Gothic in Dead Space, ki sta žalosten konec storili. Kontaktirate me lahko na: [email protected]

Povzetek ocene

Skoraj popolna VR izkušnja, Half-Life: Alyx dokaže, zakaj je virtualna resničnost vredna svojega denarja. Manjši minusi obstajajo, a to praktično ne pokvari igralne izkušnje, ki je skozi celotno zgodbo na visoki ravni.

Sveže recenzije

Pokémon Sword and Shield: Isle of Armor – dobra ideja, ki pa ji zmanjka zagona

Pokemon - največja medijska franšiza na svetu, z vrednostjo skoraj 100 milijard dolarjev, ki jo dandanes pozna že prav vsak. Zgodba se...

Desperados III – Recenzija | Ubij, umri in ponovi – po kavbojsko

Te pri zaznavi naslova Desperados ni zgrabil napad nostalgije? Potem v začetku tisočletja najverjetneje nisi imel priložnost igrati sijajne kavbojske strategije Desperados:...

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

Sveže novice na email!