XCOM: Chimera Squad – taktična lepotica, ki bi rabila še kakšen popravek

Ena luštna prednost tega, da pišeš recenzije za naš portal je vsekakor to, da imaš dostop do zanimivih novitet. Tako sem tokrat pod roke dobil igro XCOM: Chimera Squad. In če smo že ravno pri prednostih naj omenim, da je velika prednost tudi to, da imaš za seboj nekoga, ki ti špile ponudi v igranje. Namreč za serijo XCOM sem že slišal, a je nikoli nisem igral in verjetno se je sam ne bi niti nikoli lotil. In ja, to bi bila res huda napaka. Namreč že po nekaj urah sem se totalno napalil na serijo in že načrtujem nakup prvih dveh delov.

Verjetno bi igri v prejšnjih izvedbah dal možnost, če bi vedel, da za njo stoji Firaxis Games, ki nas pridno zalaga tudi s serijo Civilization. Tudi z XCOM so zadeli žebljico na glavico, kot radi rečemo, saj je pri meni pustila precej dober vtis. Tudi sicer je bila igra dobro sprejeta, čeprav pravi oboževalci pravijo, da je daleč od mojstrskih izvedb predhodnic. Tega še sam še ne morem komentirati, ampak upam, da mi niso preveč vzbudili pričakovanja.


Razvojna ekipa:  Firaxis
Založnik: 2K Games
Platforme: PC
LinkLINK
Datum izida: 24. april 2020
Cena: 19.99 €
Žanr: Taktično potezna strategija


Chimera Squad je umeščena pet let po dogodkih XCOM 2. Dobrodošli v Mestu 31, kjer ljudje in vesoljci živijo v zelo krhkem miru, ki ga je prinesla zmaga nad vesoljskimi okupatorji. Igra sledi elitni skupini Chimera, ki jo sestavljajo zemeljska in izvenzemeljska bitja. Njihova naloga je preprosta. Ohraniti morejo krhek mir Mesta 31 in poskrbeti, da bo ta postal stalnica. Vsaka misija poskrbi, da je mesto manj nagnjeno k sovražnosti in nasilju. Po drugi strani pa vsaka misija, ki spodleti, prebivalce podžge k nasilju in revoluciji.

Ko sem igro prvič zagnal na svoji mašini, nisem imel niti približne slike kaj me čaka oziroma kako špil sploh izgleda. Pričakal me je lepo oblikovan meni, ki je tudi razločno in pregledno predstavil vsebino. Ob začetku igranja nam razvijalec ponudi štiri stopnje težavnosti in še nekaj dodatnih ocvirkov, ki igro naredijo še bolj zahtevno. Sam sem si zaradi prvega stika z igro izbral normalno težavnost in obkljukal, da si želim obdelati tudi tutorial. Vadnica, kot je slovenska beseda za tutorial, je kratka in jedrnata. Znotraj nje se, in to si upam trditi, znajde vsak povprečen igralec, saj je lepo predstavljena in te gladko vodi skozi najpomembnejše punkte, ki jih v igri potrebuješ. Poleg tega pa tekom igre vsako noviteto še dodatno pojasni, kar je za nove igralce več kot dobrodošlo.

Z vstopom v polnopravno zgodbo sem prvič dobil občutek kako igra res deluje. Glede na to, da gre za potezno igro, ki so meni izredno ljube, sem od nje pričakoval veliko in to sem tudi dobil. Glavni prostor, kjer se vse dogaja, je Chimerina postaja. Od tu lahko dostopate do misij, karakterjev, treninga, posebnih misij in trgovine. Prav tako v tej fazi igre dobivate napotke in obvestila. Grafično je ta del igre lepo narejen in tudi tukaj se novi igralec precej hitro znajde. 

Srce vsega so taktične operacije oziroma misije, kjer svoje like (štartaš s štirimi vseh možnih pa je enajst) pošlješ v boj. Tukaj se odvija celoten potek zgodbe in v veliki meri sami krojite zgodbo, saj poleg glavne misije lahko izbirate med različnimi stranskimi nalogami oziroma misijami, ki vam prinašajo določen resurs, a več o tem malce kasneje. Vsaka misija, ki se jo lotite je razdeljena na več delov, ki so poimenovani “Encounters” oziroma po naše srečanja. Znotraj srečanj se glede na časovnico razporedijo tvoji in nasprotnikovi karakterji. Srečanje se zaključi, ko uspešno onesposobiš vse zločince in vstopiš v naslednje srečanje, koliko je teh pa je odvisno od vsake misije. Lahko je en sam, lahko jih je več, šele ob zaključenem zadnjem srečanju pa se uspešno zaključi tudi misija. Uspešnost te je odvisna od tega koliko škode si utrpel. 

Misije, ki sem jih preigral, so bile taktično dobro postavljene in res sem se moral potruditi, da sem utrpel čim manj škode. Nekatere naloge so sicer prelahke, spet druge so bile za izbrano težavnost morda kar malce na meji in si ne predstavljam kako delujejo na najvišji težavnosti. Najtežje se mi zdijo tiste s talci, kjer imaš v bistvu samo eno srečanje, nasprotniki pa se vsake nekaj rund avtomatsko generirajo vse dokler ne zaključiš misije.

Grafična podoba je med misijami in načrtovalnim delom solidna. Sem pa v določenih misijah opazil, da prihaja do tega, da karakterji poskočijo iz enega mesta do drugega ali pa jim puška uide skozi steno, a to bo verjetno popravljeno v kakšnem popravku. 

Še ena stvar, ki mi je bila na začetku carska, a je kmalu zvodenela, so glasovne interakcije med karakterji. Namreč vsi imajo zvočne govorce, ki so kul, a ko jih slišiš ta n-tič, postanejo dolgočasni in prej moteči kot kaj drugega. To velja tudi za vse vmesne sekvence in animirane dele. Glasovni igralci so dolgočasni in se niso kaj prida vživeli v svoje vloge. Vmesne sekvence, ki povezujejo zgodbo in so nekakšni animirani stripi pa izpadejo kot da jim je zmanjkalo volje in denarja narediti nekaj bolj konkretnega. Tudi igra čez nekaj časa postane malce predvidljiva in malce dolgočasna, kar pripisujem podobnostim med misijam oziroma okolju, v katerem se dogajajo. Chimera Squad vseeno ostane dovolj interesantna, da te vleče dokončati zgodbo do konca.

Več kot narediš misij, več imaš denarja, eleriuma in intel točk. Vse to lahko uporabljaš, da nadgradiš določene aspekte karakterjev ali celotne ekipe. Elerium se uporablja za odkrivanje novih orožij, ščitov, robotov  in nadgradenj za njih, vse to pa delamo v priročnem zavihku Assembly. Denar se po drugi strani uporablja za nakup novo odkritih zadev, ki jih najdemo v zavihku Supply. Na koncu imamo še Intel točke, ki omogočajo nakup ekip, ki delajo mir v mestu znotraj zavihka Tactical Operations in treninga, ki ga za boljšo statistiko lahko delajo tvoji karakterji. Vse te resurse dobiš preko narejenih misij ali pod zavihkom Special Operations, kjer en tvoj član brez tvojega poseganja izvaja določene misije, da pridobi resurse. Vso kupljeno opremo lahko med svoje člane razdeliš pod zavihkom Armory, prav tako boš tukaj izvedel predzgodbe svojih članov in jih povišal, ko bodo preko misij nabrali dovolj izkušenj.

Skupno gledano sem bil nad igro navdušen in komaj čakam, da se lotim še prvih dveh delov. Želel bi si sicer bolj dodelane vmesne sekvence in kvalitetnejših glasovnih igralcev, saj bi na ta način še dodatno začinili atmosfero. Sčasoma sem se naveličal podobnosti misij in tukaj vidim še moč izboljšave. Vrhunsko se mi zdi taktiziranje kako narediti in prejeti najmanj škode. Kot novincu sta mi celotna zasnova in igralnost same igre superiorni in čeprav se najde nekaj hroščev, verjamem, da bodo tudi slednji počasi odstranjeni, kar pa seveda nam, ki smo igro že preigrali, ne bo kaj prida v pomoč.

(+) Igralnost

(+) Zgodba

(+) Grafična podoba

(+/-) Interakcije in komentarji likov

(+/-) Ponavljajoče sekvence 

(-) Hrošči

(-) Podobnost misij in map

Vaša reakcija na recenzijo?

Povzetek ocene

Zabavno nadaljevanje zdaj že kultne XCOM serije. Chimera Squad je za XCOM, to kar so Agents of Shield za Avengerse, dodana vrednost, ki razširi zgodbo. Gre za izredno takično igro, ki pa ima tudi svoje napake, ki pa so zgolj kozmetične narave in ne vplivajo na celotno izkušnjo.

Sveže recenzije

Palm Springs – eden od tistih neskončnih dni

Leta 1993 nam je duše pobožal Bill Murray v filmu Groundhog day. Zanimiv film poln smeha in tudi kakšne solzice se je...

Paper Mario: The Origami King – čudovit papirnat sprehod skozi Mario svet

Serija iger Marijo je preživela že mnogo padcev in vzponov s čimer mislimo na razne zaplete, v katere je bil postavljen ta...

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

Sveže novice na email!