Če morda kaj spremljate najave naslednje generacije konzol, potem ste zagotovo že opazili, da se tako Sony kot Microsoft namesto z grafično zmogljivostjo hvalita z nečim drugim. Tokrat so pod soj žarometov stopili bleščeče hitri SSD diski, ki naj bi povsem spremenili naš pogled na igranje. Odpravili naj bi nalagalne zaslone in povečali mejo vidnega ter tako popeljali igranje na naslednjo stopnjo.
Seveda je veliko teh pohval samo navadno nakladanje. Proizvajalca morata te dni navdušiti svojo publiko do naslednje generacije in včasih znajo s svojim besedičenjem malce pretiravati.
Sony se je v preteklosti že večkrat pohvalil, da zna njegova konzola pričarati grafične učinke, ki na PC-ju preprosto niso mogoči. To je seveda laž, saj vsi vemo, da ima današnji računalnik veliko več računske moči kot konzola PlayStation 4. A to Sony ni preprečilo, da ne bi tudi za PlayStation 5 napovedal tako hitrih SSD diskov, ki na PC trgu sploh ne obstajajo. Te trditve je potem podprl tudi Tim Sweeney iz Epic Gamesa, ki je pri razlaganju okoli impresivnega pogona Unreal Engine 5 izjavil, da ima PS5 tako napreden disk, da na PC trgu kaj takega sploh ne obstaja, pod nobeno cenovno nalepko.
No, to se je že zdaj, mesece pred izidom konzole izkazalo za neresnico. To dokazuje novi disk Liqid Element LQD4500 PCIe 4.0 x16 SSD. Ta je zasnovan na večih Phison PS5016-E16 kontrolerjih, priklopimo pa ga preko PCIe 4.0 vmesnika, kar iz njega naredi pravega geparda med diski.
Primerjava s PlayStation 5 diskom tule niti nima smisla. PS5 SSD naj bi dosegal 9 GB/s, medtem ko Liqid Element LQD4500 zmore kar 24 GB/s. Mislimo, da je rezultat tega dvoboja jasen.
Žal Liqid Element LQD4500 nima nekega smisla za navadne igralce, ampak ima več veljave v večjih podjetjih, ki operirajo z ogromnimi bazami podatkov. A zagotovo bo zadeva pod nižjo cenovno nalepko kmalu prišla tudi v navadne PC-je, in, kot je opisal v spodnjem posnetku popularni Linus, čez kakšno desetletje tudi v konzole.