Horizon Zero Dawn Complete Edition – čudovita zmes mehanskih dinozavrov in apokaliptične okolice

Ko so kakšno leto nazaj začele krožiti govorice o predelavi igre Horizon Zero Dawn za PC, so se te zdele tako nore in zapretiravane, da jim ni verjel nihče. Sam sem se pri takšnih čenčah že prevečkrat opekel, tale pa je imela vse znake, da si jo je nekdo preprosto izmislil in tako skušal priti do slave. Priča temu je dejstvo, da je bil vir govorice neki ruski novinar in da Sony nikoli ni predelal kakšne svoje PlayStation ekskluzive na PC.

A leto 2020 je vsekakor posebno in vsem nam je zaprlo usta, ko je razvijalec Guerrilla Games resnično napovedal predelavo svoje kritično dobre sprejete igre Horizon Zero Dawn, še bolj pa smo debelo gledali, ko je prvi napovednik pokazal, da to ne bo samo nek hiter in neoptimiziran projekt, ampak da je bilo vanj vloženo kar nekaj truda.

Več kot očitno je, da je Sony preko te igre poskušal malce potipati PC trg in po preigravanju Horizon Zero Dawna na računalniku lahko rečem, da če bodo še naprej delali tako kvalitetne predelave, potem naj kar nadaljujejo z otipavanjem.


Razvojna ekipa: Guerrilla Games
Založnik: Sony
Platforme: PC
LinkSteam
Datum izida: 7.8.2020
Cena: 49,99 €

Žanr: Tretjeosebni RPG v odprtem svetu


VIDEO RECENZIJA


Guerrilla Games je več kot desetletje delal samo na Killzone seriji, za katero je veljalo, da ni nič posebnega, a da pričara čudovito grafično izkušnjo, ki res pokaže mišice PlayStation konzole. Ko je razvijalec potem nenadoma napovedal povsem novo igro Horizon Zero Dawn, nihče ni pričakoval ničesar drugega kot pa samo en nov prikaz grafične zmogljivosti PlayStationa 4, zapakirano v pozabljivo igralno izkušnjo.

Vendar je razvijalec presenetil vse po spisku in zadeva bi bila primerljiva z neko hudo privlačno Instagramovo zvezdnico, ki se nenadoma loti programiranja. Nihče ne bi verjel vanjo, a ko bi po nekaj letih izvrgla hudo napredno aplikacijo, bi vsem po vrsti zaprlo usta.

Ni kaj, igra je še danes videti čudovito.

Horizon sem sam preigral že nekaj časa nazaj na PlayStation 4 konzoli, vendar pa sem od takrat pozabil že veliko, poleg tega pa se nikoli nisem lotil preigravanja dodatka Frozen Wilds. Predelava za PC mi je tako dala idealen izgovor, da se ponovno vrnem v ta unikatno zamišljen svet, ki so mu leta komajda začela kazati starost.

Ena največjih privlačnosti igre je spajanje zanimive zgodbe, ki da povod za ustvaritev resnično unikatne okolice. Zgodba pravi, da se je pred dolgimi leti zgodil velik spopad med ljudmi in stroji, ki jih je nadzorovala umetna inteligenca. Bojevanje je bilo brutalno in na koncu so prevladali stroji, ljudje pa so opustili tehnologijo in se vrnili v plemenski način življenja. Civilizacija se je razpršila na več manjših plemen, vsem pa je skupno to, da je elektrika zanje nekaj bogoskrunskega in za svoje preživetje se zanašajo na lov ter nabiranje gozdnih jagod. Vendar pa so sledi starega sveta ostale in tehnologija, ki je pripeljala do propada civilizacije še vedno obstaja v obliki podzemnih oporišč. Takšne lokacije so strogo prepovedane, ljudje pa so se tudi zatekli k vraževerju in čaščenju boginje, ki jo plemena imenujejo All-Mother. Ta jih je že in jih tudi bo rešila pred napadom mehanskih pošasti, ki so praktično prevzele cel svet. Umetna pamet strojev je namreč izničila skoraj vse večje živali in jih nadomestila s svojimi. V praksi to pomeni, da boste med sprehajanjem skozi svet naleteli na mehanske zebre, antilope, noje in večje zadeve. Nekatere zverine so miroljubne in se bojijo ljudi. Kakšen sabljasti tiger pa se človeka ne ustraši, po svetu pa se sprehajajo tudi večje zadeve, ki samo z enim korakom lahko zatresejo okolico.

Razvijalcem gre čestitati za čudovito oblikovane mehanske živali.

V takšno dogajanje se rodi naša junakinja Aloy, ki je pripadala plemenu izobčencev. Za njeno odraščanje skrbi njen krušni oče Rost, ki ji nikakor noče povedati, zakaj sta izobčena in kdo je bila njena prava mati. Aloy začnemo spremljati v njenih najstniških letih in uvod služi kot lepa predstavitev igralnih mehanik in da tudi dobro iztočnico za spremljanje zgodbe, začetek pa tudi prikaže, da je Aloy že pri majhnih nogah punca, ki je drugačna, trmasta, odporna in močno simpatična. Nato odraste v pogumno dekle, ki se odloči raziskati svojo preteklost in zraven še rešiti svet pred mehansko invazijo.

Vidite, koliko sem se razpisal glede sveta in naše glavne protagonistke? To je pač nuja tega opisa, saj je treba izpostaviti, kako zanimiv je svet in tudi zgodba, ki je lepo tempirana in vsebuje veliko prepletov in preobratov, da nas vedno pelje naprej.

Horizon Zero Dawn se dogaja v odprtem svetu in na splošno vsebuje vse pritikline, ki smo jih že vajeni od tosortnih iger. Tu je velika mapa, plezanje po pečinah, skakanje v vodo, nabiranje surovin, pretepanje ljudi in mehanskih beštij ter seveda kampi banditov, ki jih je treba počistiti zalege. Prav ta taborišča so standard od standarda: lahko se jih lotimo skrivalniško in pospravljamo enega sovraga za drugim ali pa napadalno, a takrat tvegamo, da sovražnik pokliče okrepitve. Če ste se morda ob tem spomnili na Assassin’s Creed igre, potem je to upravičeno in čeprav si Horizon s to igro deli marsikaj, se tudi v mnogočem razlikuje.

Klepetanja ne manjka in izbiramo lahko tudi vrstice dialoga. Le ne pričakujte neke resne RPG izkušnje.

Svet je nekajkrat manjši od Assassin’s Creed iger in zamudnih opravil je veliko, veliko manj. Če je to za vas minus, potem ste eden tistih igralcev, ki se radi izgubijo v široki in ponavljajoči se okolici. Zero Dawn ima morda res manjši svet, a je ta veliko bolj raznovrsten in zanimiv. Igra sicer ponuja sistem teleportiranja med različnimi točkami, a boste za to morali držati posebne potovalne pakete, ki jih lahko dobite samo pri trgovcih. Tako se velikokrat raje odločimo za tek do končnega cilja, kar nam nikoli ne vzame preveč časa, vmes pa lahko naberemo še kakšno surovino. Pobiranje lesa, rož in drugih stvari iz trupel naših sovražnikov je nujno, saj lahko samo tako nakovačimo puščice, pasti in zdravilne napitke, ki so hudo potrebni za preživetje v mehanski divjini. Te stvari tudi potrebujemo za trgovanje in izboljševanje svoje opreme.

Horizon Zero Dawn pričakovano vsebuje primitivna orožja. To je ena redkih iger, kjer je lok in streljanje puščic bolj učinkovita strategija kot pa boj od blizu. Aloy sicer lahko vihti sulico in z njo sproža rahle in težje udarce, vendar je tako tudi veliko bolj blizu poškodbam. Arzenal lahko razširimo z dodatnimi orožji kot so bolj točen lok, frača, izstreljevalnik pasti na vrvico in nekakšna primitivna brzostrelka, žal pa nobeno od dodatnih orožij ni preveč zanimivo, tako da sem se najraje zanašal na dobri in zvesti lok. Prav tako pri bojevanju ni veliko raznovrstnosti: pač zamahuješ, se izogibaš in upaš, da bo stroju kmalu zmanjkalo elektrike.

Pot nas zanese tudi v podzemlje, kjer se skriva izvor mehanskih nasprotnikov.

Dobra opremljenost je ključna pri bojevanju, ki ga je veliko. Naša glavna tarča bodo že prej opisane mehanske zveri, ki se pasejo na različnih delih mape. Razvijalec je poskrbel za lepo raznovrstnost favne in med igranjem bomo naleteli na unikatno oblikovane mehanske izpeljanke resničnih živali. Vendar pa ti živalski stroji nosijo na sebi velik oklep, proti kateremu se naše puščice samo žalostno odbijejo. Kakšno strojno antilopo že zbiješ, a kaj boš naredil, ko ti pred oči stopi hitri krokodil ali pa celo titanski tiranozaver?

Takrat je treba v roke vzeti nekaj taktike in ta v Horizon Zero Dawn pride v obliki posebne napravice Focus. To je Aloy našla že v svoji rani mladosti v nekem bunkerju, omogoča pa nam, da vidimo stvari, ki so skrite navadnim očem. Pri bojevanju lahko s Focusom najprej ocenimo vsako zver in odkrijemo njene šibke točke ter hkrati vidimo njeno začrtano smer premikanja. Prav tako nam Focusov uporabniški vmesnik lepo izpiše proti čemu je določen sovražnik odporen in na kaj ne, kar vpliva na naši izbiro orožja za dano situacijo. Odstranjevanja sovražnikov pa se lahko lotimo tudi drugače, saj dobimo možnost hekanja živali in te tako dobimo na svojo stran. Preprogramirano zebro lahko nato zajahamo, ostale živali pa lahko s hekanjem pridobimo na svojo stran in tako v boju dobimo novega zaveznika.

Svet je manjši kot v Ubisoft igrah, a to ne pomeni, da mu manjka aktivnosti.

Focus igra veliko vlogo pri reševanju nalog. Horizon namreč nosi tudi RPG primesi, kar seveda pomeni veliko stranskih nalog. Te po mehaniki spominjajo na The Witcher 3, saj nas okoliški prebivalci največkrat pošljejo na neko lokacijo, kjer nato vklopimo svoj Focus, to pa nam omogoči detektivsko pregledovanje okolice in sledenje kakšnemu nesrečnemu izgubljencu. Čeprav se ta mehanika bistveno ne spremeni do konca, naloge vsaj nosijo zanimive mini zgodbe in pri nekaterih lahko ob izbiri dialogov dobimo različne razplete.

Grafično je igra čudovita, pa čeprav je osnovna podoba stara zdaj že tri leta. Potožil bi samo čez nekoliko plastične obraze nekaterih prebivalcev, vsake toliko pa lahko opazimo tudi slabšo animacijo ustnic ob govorjenju. Gre pa za kakovostno predelavo, saj je zadeva optimizirana in višje število sličic na sekundo je v primerjavi s PlayStation 4 konzolo več kot dobrodošlo. Med igranjem sem naletel na nekaj čudnega utripanja megle, a je AMD že izdal posodobitev gonilnikov. Dinamično vreme in cikel dneva in noči je še danes čudovito in res se včasih vprašaš, kako je ta zadeva sploh tekla na osiromašeni PlayStation 4 opremi.

Focus je tisti “Witcher” vid, ki ga uporabljamo praktično povsod.

Horizon Zero Dawn vsebuje tudi svoje minuse. Raznovrstnost orožij sem že omenil, želel pa bi si tudi malce bolj živ in dinamičen svet. Prebivalci vasi in enega večjega mesta bolj kot ne samo stojijo na svojem mestu, kar vzbudi občutek statičnega sveta. Bojevanje bi bilo prav tako lahko boljše, saj včasih težko vidiš, koliko škode si utrpel in ko te kar od nekod doleti hud udarec, ki rezultira v smrti, se počutiš malce opeharjenega. Prečkanje sveta zna včasih prav tako najedati, še posebej če ste se navadili Assassin’s Creed mehanike, kjer se lahko povzpnemo na vsako oviro. Aloy namreč lahko spleza samo po vnaprej pripravljenih točkah in ko teh ni, nam ostane samo nerodno skakanje po kamnih. Omeniti moram še čudno stvar glede optimizacije. Pred prvim zagonom bo igra preklopila v optimiziranje vaše igre, a to zna celo trajati do deset minut. Prvič še preživiš, a takšno optimiziranje se zgodi pri vsaki posodobitvi gonilnikov za grafično kartico. Res je, da ne boste gonilnikov posodabljali vsak teden, a še vedno gre za omembo vredno pomanjkljivost.

Shranjujete lahko samo ob tabornih ognjih, ki služijo tudi kot točka teleportacije.

Kljub tem minusom pa je to izkušnja, ki jo mora preigrati vsak ljubitelj enoigralskih iger z dobro zgodbo. Še posebej to velja za tiste, ki imate radi odprte svetove in ste že nekoliko naveličani Ubisoftovih izkušenj. Horizon Zero Dawn drži na Steamu tudi nekoliko nižjo ceno, kar je dodaten plus, izkušnjo pa vam bo dodatno podaljšal že vključeni dodatek Frozen Wilds. Preigrajte, uživajte in začnite šparati kovance za nakup konzole PlayStation 5, saj bo nadaljevanje Forbidden West izšlo samo tam. Pretkano Sony, ni kaj.

Vaša reakcija na članek?

BoriSehttps://hop.si
Mojster RPG žanra, tuje pa mi niso niti grozljivščine. Z žalostjo v srcu objokuje svoji dve najljubši seriji, Gothic in Dead Space, ki sta žalosten konec storili. Kontaktirate me lahko na: [email protected]

Sveže objave

Microsoft pravkar odkupil celo Bethesdo in vse njene licence iger

Kot strela z jasnega je udarila novica, da je Microsoft odkupil založnika ZeniMax Media, ki si med drugim lasti založnika Bethesdo Softworks,...

Return to Castle Wolfenstein dobiva oboževalsko predelavo

Skoraj 20 let mineva, odkar smo dobili odlično prvoosebno streljanko Return to Castle Wolfenstein. Ta je izšla ravno v času, ko se...

Crysis Remastered pestijo enake težave z optimizacijo kot original

Predelava prvega Crysisa se kopa v težavah že vse od same najave. Najprej so bili igralci zgroženi nad vizualno podobo, saj ta...

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

Sveže novice na email!