Verjetno nisem edini tukaj, ki je pred leti srečal nenadejano zapeljivko. Pisalo se je leto 2008, mi pa smo igričarske urice preživljali ob igrah, kot so Fallout 3, Far Cry 2, GTA 4 in Dead Space. A status sirene ne gre nobeni izmed njih. Namesto tega je kritičen udarec moji samokontroli povzročila King’s Bounty: The Legend. To dokaj drugačno fantazijsko usmerjeno nadaljevanje kultnega King’s Bounty iz 1990 sicer nikoli ni doživelo iste popularnosti kot sorodna franšiza Heroes of Might and Magic. A vseeno je predvsem v mamiki Rusiji doživela nepopisno popularnost in komunistična svojat se rada prsi s svojimi dosežki v njej in jo nažiga vse do danes.
Opevan strateški RPG je doživel bujno rast, do 2014 prejel še štiri precej podobna in dobro sprejeta nadaljevanja, nato pa je razvijalce Katauri Interactive napadla mačka in se namastila na njihovih jezičkih. Tišina je trajala par let, sledila pa ji je oznanitev King’s Bounty 2 z izidom enkrat letos. Ampak! Morda se sprašuješ, zakaj toliko besed namenjam popolnoma nepovezani igri? Je naslov predogleda mar varka? Brez strahu. Gre zgolj za to, ker se bomo vsi oboževalci v čakanju na nadaljevanje morali zaposliti z nečim drugim. In Cardaclysm izgleda kot odličen kandidat.
Cardaclysm: Shards of the Four nekako združuje vse najboljše elemente menedžmenta lastne armade in RPG napredka, združenega s kartnimi mehanikami. Na kratko rečeno “grindaš, špilaš karte, pa tekaš naokrog”. Skuša ujeti zasvojljivo zanko igranja v nekoliko drugačni smeri. A čeprav uspe doseči novo paradigmo v borbenih mehanikah, ravnotežje v trenutni obliki še ni čisto popolno. Vsebina se prav tako hitro prične ponavljati, kar vodi do nekaterih neverjetno frustrirajočih trenutkov. Naš predogled bo razjasnil, ali mešanica vseeno dostavi zabavo že v zgodnjem dostopu.
Razvojna ekipa: Elder Games
Založnik: Whisper Games, Headup Games
Platforme: PC
Steam: Link
Datum izida: 29.7.2020 (EA)
Cena: 14.99€
Zvrst: Akcijsko RPG zbiranje kart
V igri prevzameš nadzor nad neimenovanim čarovnjakom in že takoj po začetku se prvič okopaš v krvi sovražnikov. Uvodnjak te ležerno nauči osnovnih sistemov in kartnih mehanik. A glede na to, da pa je vse dokaj preprosto, ne rabiš biti znanstvenik, da razumeš borbeni sistem, dokaj podoben tistemu iz Hearthstone, a poenostavljen. Karte služiš z opravljanjem preprostih misij za gostilniške osebke ter premagovanju sovragov, skupaj pa jih je na voljo več kot 200, iz petih različnih osnovnih skupin.
Veliko kart se lahko tudi kombinira. Če na primer najdeš osnovnega volka, ga lahko združiš z isto karto pred ali med bojem in mu s tem nadgradiš život, napad, ceno in morebitne sposobnosti. Poleg kart lahko zbiraš tudi opremo, ki večinoma deluje v sožitju z eno izmed frakcij. Vse deluje preprosto in pogrešal sem malo kompleksnosti iz King’s Bounty, ki bi ojačala sinergijo in omogočala zanimive igralne stile. Če uporabljaš pretežno karte z zeleno oznako narave, si primoran uporabljati ravno set opreme, ki ojača te karte in podobno, namesto bolj splošnih bonusov, ki bi omogočili zanimive sinergije.
Med potovanji med stopnjami vedno obiščeš krčmo. Cenjeni krčmar ti vedno zagotavlja naloge, kjer moraš na posameznih potovanjih v okolico najti poseben predmet, ki se skriva nekje v nivoju. V kleti lokala najdeš tudi norega goblina. Z vsakim obiskom lahko z njim izmenjuješ naključne karte. Vedno zahteva dve in zanju ponuja eno alternativo. Čeprav vrednostno gledano večina njegovih poslov predstavlja navadno izkoriščevalstvo, se sčasoma pričneš kopati v kartah in te kakšna zamenjava zna zamikati.
Na vsaki naključno ustvarjeni stopnji je tvoj cilj ubiti vse nasprotnike in priti do izhoda. Nagrada za trud so nove karte, pogosto večja zaloga čarobnih kristalov in tu in tam nova plenišča. Ko so vsi nasprotniki mrtvi, moraš hitro priti do končnega portala, saj se takrat aktivira tudi velik zloben okostnjak in prične svoj neumorni tek proti tvoji lokaciji. Pride čas za pogumen umik. Z njim se je priporočljivo soočiti šele po nekaj urah igranja, na začetku namreč nimaš veliko možnosti.
Glavna razlika med Cardaclysm in drugimi kartami boj proti igram je omejen valutni sklad za črpanje kart. Čeprav se obnavlja po vsakem spopadu, se med bojem sploh ne dopolnjuje (razen z uporabo določenih kart). Vsako bitje in čarovnija ima lastno sorazmerno ceno in ker ni nobenega razloga, da se ne bi že takoj na začetku karseda izprsil z začetno roko, je sploh v prvih področjih veliko odvisno od sreče vlečenja kart, čeprav težavnost sčasoma strmo pade.
Uravnoteženost v igri bi tako potrebovala kar nekaj dela. Večina bojnih srečanj je dokaj enostavnih, vendar lahko naletiš na srečanje, kjer zaradi začetne roke ni možno zmagati. To vodi v občutek frustracije, ker je do poraza prišlo na podlagi generatorja naključnih števil in ne zaradi morebitnih taktičnih napak ali slabih potez.
Na splošno je v manjši dozi Cardaclysm zabavna, a tudi enostavna borbena igra s kartami. Večji del je intuitiven in enostaven za priučenje ter nasploh zabaven. Ker gre za zgodnji dostop, bo večina ravnovesnih težav skoraj zagotovo odpravljena, trenutna precej skopa količina vsebine pa seveda nadgrajena. Ljubitelji iger s kartami, kot sta Magic the Gathering in Hearthstone, bodo Cardaclysm verjetno vzljubili, a bolj priložnostna množica se bo morda hitro zdolgočasila ob igranju.
Razsodba
Cardaclysm: Shards of the Four je že zdaj mogoče priporočiti ljubiteljem žanra. Osnovnega sistema igre se lahko hitro priučiš, vendar ponuja dovolj raznolikosti za par zanimivih ur igranja. A kljub temu sčasoma pride čas, ko čutiš, da si videl že vse. Vključiti je treba več sovražnikov, več kartic, več NPC-jev in raznolike opreme.
A osnova je tu in igra je popolnoma igralna in brez večjih napak ter hroščev, a več raznolikosti bo vsekakor zelo dobrodošlo. Osnovne smernice glede končnega izida zaenkrat še niso določene, toda razvijalec pričakuje, da bo končni izid sledil to jesen – kot ponavadi bo cena za celotno izdajo nekoliko višja. Veselim se prihodnjih posodobitev, a dvomim, da me bo kmalu ponovno zamikalo obiskati ta svet, dokler ne prejme precej več vsebine.
(+) Dodelana igralna osnova
(+) Enostavna in intuitivna igralna zanka
(+) Naključna generacija poskrbi za vizualno raznolike svetove
(+/-) Naključnost lahko vodi v ravnovesne probleme
(-) Potrebuje veliko več vsebine
(-) Enostavno bojevanje se hitro lahko začne ponavljati