Logitech G923 – nadgradnja že tako odličnega volana

Eden najbolj zanimivih žanrov v gamingu je zagotovo dirkanje, saj ta k sebi pritegne privržence arkadnih in simulacijskih izkušenj in čeprav bi človek pomislil, da so si ti igralci med sabo podobni, se v bistvu močno razlikujejo.

Arkadni vozači radi posežejo po kakšni Forzi, v roke vzamejo kontroler in se preprosto zapodijo po stezi. A pripadniki simulacijskega dirkanja so povsem druga stvar. Največkrat so to igralci, ki tudi v resničnem življenju radi pritisnejo na plin, religiozno spremljajo razna dirkaška tekmovanja, njihov priljubljen hobi pa je redno servisiranje svojega avtomobila v domači garaži.

Takšni dirkači za svojo virtualno izkušnjo dirkanja brez izjem sedejo za volan, ki je opremljen tudi pedalkami, tisti bolj resni pa nato dokupijo tudi fizični menjalnik. In takšni dirkači vam znajo povedati, da Logitech na tem področju že dolgo ponuja skupka volanov G920 in G29, ki sta kvalitetna, trpežna in finančno ugodna dela pri sestavi domačega dirkalnega simulatorja.

Logitech se zaveda, da je s prejšnjo generacijo zadel v polno in novo izdana serija volanov G923 zasnove predhodnikov ne spreminja preveč. Včasih je dobro, da že dobrega izdelka ne spreminjaš in ga samo nadgradiš in ravno to jim je uspelo z novim G923.

Če ste že seznanjeni s to serijo volanov, potem vam bo ob G923 v oko najprej padla njegova zunanjost. Volan je sedaj v popolnosti oblečen v elegantno črno barvno paleto, ki jo prekinejo samo barvni gumb in lučke raznih pokazateljev. Logitech se je za novo generacijo odločil, da odpravi različni poimenovanji za konzole. Tako ime G923 velja tako za PlayStation 4 kot tudi za Xbox One, vseeno pa bodite pred nakupom pazljivi, za katero različico ste se odločili, saj ima vsaka konzola svoje gumbe. To je v bistvu tudi edina prava razlika med volanoma, saj sta drugod povsem identična, obe verziji pa delujeta tudi na PC-ju.

Tehnologija TrueForce je odličen primer evolucije volana. Škoda da novost ne podpira več iger.

Sam volan je sedaj prekrit s finim vezanim usnjem, ki se lepo usede v vaše dlani in je tako primeren tudi za potne roke. Kar izstopa v primerjavi s predhodnikom je čvrstost celotnega kompleta. Volan in pedalke dajejo občutek kvalitete in vzdržljivosti. Še posebej navdušijo aluminijaste pedalke, ki imajo svojo težo in spominjajo na nekaj, kar bi našli v pravem dirkalniku. Tudi gumbi na volanu se zdijo bolje učvrščeni in se ne razmajejo ob daljši uporabi, medtem ko je menjalnik na volanu identičen predhodniku, le da tokrat nosi temno črno barvo.

Priklop ni preveč težak. Volan odvijačimo in na spodnjem delu najdemo že priklopljeno kablovje, ki ga nato priklopimo v USB vhod konzole ali računalnika, pri roki pa je pametno imeti tudi električno vtičnico, ki služi napajanju volana. Na konzolah se programska oprema samodejno prenese, na PC-ju pa moramo za dodatne nastavitve prenesti Logitechovo programsko opremo G Hub. Ta potem omogoča nastavljanje raznih profilov za vsakega uporabnika posebej, prilagodimo pa lahko še malo morje možnosti: od trdote volana do odzivnosti hoda stopalk. G Hub je res enostaven za uporabo in močno prilagodljiv, kar je v svetu programske opreme bolj redka kombinacija. Volan ob straneh drži tudi dve ročici za pritrjevanje na mizo in te so, za razliko od vsega drugega v tem kompletu, čudno nekakovostne. Dajejo poceni občutek in čeprav verjetno svojo nalogo opravijo solidno, bi morala biti kvaliteta tu boljša, saj se vse skupaj zdi nekako razmajano in ne daje občutka stabilnosti. K sreči teh težav nisem imel, saj sem svojo testno verzijo namestil na dirkalni simulator UVI Racing, na katerega se G923 usede kot ata na mamo.

Ko imamo vse nameščeno, se lahko končno podamo v dejansko dirkanje. Največja posebnost G923 se imenuje TrueForce, gre pa za močno bolj izpopolnjeno tehnologijo povratnih učinkov. Ti niso bili slabi v predhodnikih, tu pa je šel Logitech še korak dlje, saj je TrueForce sinhroniziran z vsako igro, kateri razvijalci vnesejo to podporo tresenja. Tako se vibracije dejansko odzivajo na vsak sunek motorja, koles in zaviranja, kar da močno bolj avtentično izkušnjo dirkanja. TrueForce ne podpirajo vse igre in če boste zagnali denimo Forzo Horizon, potem boste deležni standardnega učinka tresenja, ki ni slabo. A če zaženete lanskoletni GRID, ki ima v popolnosti vgrajeno TrueForce podporo, potem se vaša stopnja dirkanja dvigne na naslednji nivo. Čutili boste vsako bankino in podrsavanje gum, če pa se boste odleteli, se vam bo volan hitro iztrgal iz rok. Logitech je v svoji reklamni kampanji TrueForce močno hvalil in čeprav sem najprej mislil, da gre za navadno pretiravanje, sem ob izkušnji GRID-a, svoje mišljenje hitro spremenil. Gre za res impresivno tehnologijo, ki zaradi svoje mladosti še nima preveč razširjene podpore, kar je trenutno manjši minus. Zagotovo bo ta odpravljen, ko bodo podporo vnesle še druge igre, a med mojim testiranjem sta TrueForce imeli vgrajeni samo igri GRID in Assetto Corsa Competizione.

Pedalke so odlične in Logitech je še posebej izboljšal občutek pri zaviranju.

G923 je tako izdelek, ki ponuja vse, kar bi od njega zahtevali resni in manj resni dirkači. Cena 400 € na EIGRE.si se zdi morda veliko, a tisti pravi dirkači že veste, koliko je vreden tisti kakovostni občutek dirkanja. Če vse skupaj sparite še dirkalnim simulatorjem in igro, ki podpira TrueForce povratne učinke, potem pa sploh dobite nepozabno izkušnjo, ki je varna tudi za prihodnost. G923 bo namreč moč uporabiti tudi v prihajajočih konzolah PlayStation 5 in Xbox Series X, kar je samo še en bonus že tako odličnega izdelka.

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

Logitech G923 prinaša praktično vse, kar bi dnevnosobni dirkač zahteval od svojega volana. Tehnologija TrueForce zna v prihodnosti igrati še veliko vlogo pri vgradnji realističnih odzivnih učinkov, nadgradnja v pedalkah pa je tudi več kot dobrodošla.Logitech G923 - nadgradnja že tako odličnega volana