Po šestih letih je čakanja končno konec in na naša računala in konzole je prispel povsem svež del franšize Wasteland. Ta serija postapokaliptčnih RPG-jev je svoje življenje začela davnega leta 1988 in je nekakšen predhodnik Fallout iger. Žal Wasteland ni imel takšne sreče kot Fallout in franšiza je tako mirovala vse do leta 2014, ko jo je zopet obudil razvijalec inXile, ko je svetu prikazal Wasteland 2.
Igra je bila spodobna in več kot dober prvenec novonastalega studia, vsi pa smo ob napovedi tretjega dela čakali, česa vsega se je razvojna ekipa naučila v šestih letih. Izkazalo se je, da ogromno, pozna pa se tudi nakup s strani Microsofta, ki je dodal bogat piskrček k razvoju igre.
Razvojna ekipa: inXile Entertainment
Založnik: inXile Entertainment
Platforme: PC, PlayStation 4, Xbox One
Nakup: Steam
Datum izida: 28.8.2020
Cena: 59.99€
Zvrst: Potezni RPG
Wasteland 3 nas tokrat popelje na zamrznjen sever Colorada. Naša posadka borcev za pravico, ki se imenujejo Rangersi, je zopet naletela na trde čase, zato so se odzvali klicu skrivnostnemu vladarju severa, ki sam sebe imenuje Patriarch. Ta Rangerjem obljubi pomoč in dovolj dobrin, da bodo lahko nemoteno naprej nadaljevali svojo nalogo šerifov. Vendar pa ima tudi Patriarch svoje težave: njegova vladavina je postala ogrožena iz strani njegovih porednih otrok, ki so že dolgo tega prerasli guncanje na njegovem kolenu in si sedaj želijo Colorado podrediti svojim željam. Preden bodo Rangerji dobili pomoč Patriarcha, bodo morali poskrbeti za njegovo otročad, a s striktnim opozorilom, da jih ne smemo ubiti.
To je dober povod, da se odpravimo v širno deželo, ki jo naseljujejo manjše in malce večje naselbine, vsem njim pa je skupno to, da v njih najdemo polno prebivalcev, ki so željni naše pomoči. Skozi vse nas lepo pelje glavna štorija, ki pa jo redno prekinjajo kvalitetne stranske naloge. Te so dovolj raznolike in ponujajo več rešitev, tako da ni vse odvisno samo od naše hitrosti streljanja, ampak tudi od obračanja jezika.
Wasteland 3 nam na začetku ponudi ustvarjanje dveh karakterjev in če ste ob tem takoj pomislili na Divinity: Original Sin, potem niste edini in tu se podobnosti ne končajo. Tretji del namreč prvič v seriji omogoča tudi sodelovalno igranje s še enim igralcem skozi celotno zgodbo, vendar brez skrbi, saj oba novo ustvarjena Rangerja lahko nadzorujete tudi povsem sami. Svojemu liku na začetku oblikujemo obraz, frizuro in druge vizualne pritikline, nato pa se vržemo še k ukvarjanju s statistikami – srcu vsake spodobne RPG izkušnje.
Začetne pike lahko vložimo v moč, inteligenco, srečo, koordinacijo, hitrosti, zavedanju okolice in karizmi. Nato se še spravimo oblikovati svoje veščine, ki segajo od ravnanja z različnimi orožji od blizu in od daleč in drugim sposobnostim kot je denimo nadgrajevanje orožja in oklepa, zdravljenje, preživetju v naravi, očaranju živali, eksplozije, tiholazenje in prekupčevanje. Popravilo opekačev kruha se seveda vrača tudi v tretje in vam lahko prinese lepe zaklade in cel kup izkušenj. Vse te veščine boste večali ob nabiranju izkušenj, te pa dobite pri uspešnih razrešitvah nalog. Pri teh bo včasih dobro uporabiti namazan jezik, včasih pa ne bo šlo drugače, kot pa da se spustite v boj. Ko smo že pri pogovarjanju, dialogov je veliko, a manj v primerjavi s predhodnikom, ko nam je skoraj vsak NPC razlagal zgodovino sveta. Prav tako je razvijalec vnesel tisto najedajočo stvar pri izbiranju vrstic odgovorov, ko naenkrat na ekranu ne vidimo vseh opcij ampak samo omejeno količino. To bi bilo popravljeno vsaj pri PC verziji.
Ko sem bil mlajši sem z veseljem preigraval RPG igre, ki so v sebi vsebovale realnočasoven boj, a vse od Divinity: Original Sin dalje si želim čimveč poteznega premikanja, ki sem ga včasih preziral. Preprosto se mi zdi, da lahko tako razvijalec naredi boj bolj prefinjen in srečanje z nasprotnikom bolj taktično. Wasteland 2 je bila sicer kvalitetna igra, a horde nasprotnikov so naredile spopade preveč razvlečene, tako da bi tam včasih prav prišel preklop na hitrejši, realnočasoven način, kjer bi lahko hitro pobrisal lahke nasprotnike z mape.
Wasteland 3 teh problemov nima, saj je razvijalec naredil izkušnjo veliko bolj osredotočeno in optimizirano. V poteznem načinu si še vedno izmenično delimo poteze z nasprotnikom, le da tokrat uporabniški vmesnik veliko bolj dobro nakaže, kdaj smo na potezi, koliko se lahko v trenutni potezi še premaknemo in kaj lahko naredimo ob zaključku dejanja. Nadzor je sedaj prilagojen tudi kontrolerjem in igro lahko tako preigramo tudi na kavču. Vseeno pa bi bile lahko zadeve boljše. Preden se začne boj se je malce nerodno postaviti ob zaklon, saj nikoli nismo prepričani, kakšno kritje nam nudi določen zaklon. Včasih jo zagode tudi kakšen hrošč in karakter preprosto ne naredi tega, kar mu je zapovedano.
Vendar pa je na splošno boj prava uživancija. Wasteland 3 ni lahka igra in vas ne drži preveč za roko. Po uvajalnem delu ste prepuščeni samemu sebi in ko boste med raziskovanjem sveta naleteli na nevarnega nasprotnika, ki bo z vami opravil v eni potezi, ste si krivi povsem sami. Za uspešno bojevanje boste potrebovali pravilno, uravnoteženo posadko in dobro opremo. Ter nekaj taktike, saj lahko pred začetkom vsakega spopada malce pregledate bojno polje in izkoristite šibke točke. Včasih boste denimo naleteli na kakšen računalnik in če imate dovolj veliko sposobnost hekanja, lahko v prostor spustite nevaren plin, k i nasprotniku pobere nekaj zdravja. Vedno vam je tudi na voljo možnost prve poteze in dobro merjen strel z ostrostrelsko puško ali pa met molotovke lahko že takoj na začetku naredi veliko škodo pri nasprotniku. Poberete lahko vse kar ni pribito in ne bo vas omejevala nobena teža ali presežen inventar. A poskrbeti morate, da imate pri sebi dovolj obsežno količino zdravilnih predmetov in streliva. Wasteland igre ne ponujajo magičnega obnavljanja zdravja ali pa neskončnega streliva ampak boste za to morali poskrbeti sami. Postapokaliptičen svet pač ni pravljica.
Med svojim raziskovanjem boste lahko naleteli na različne karakterje, ki jih boste lahko povabili v svojo druščino. Naenkrat lahko na odpravo vzamete 6 likov, pomembno pa je, da vsem njim razvijete različne veščine, saj bodo naloge po svetu to od vas tudi zahtevale. Spremljevalce lahko tudi ustvarite povsem sami, a veliko bolj so zanimivi NPC-ji, ki potem tudi sodelujejo v dialogih in imajo svoje motive. Sicer niso tako zanimivi kot v Biowarovih igrah in med prečkanjem sveta so čudno tiho, vendar vsaj vnesejo nekaj življenja v vašo odpravo.
Ta po novem poleg likov vsebuje še terensko vozilo Kodiak. Tega uporabljamo za prečkanje sveta skozi interaktivno mapo, v nekaterih primerih pa nam prav pride tudi pri boju. Lahko ga nadgrajujemo in ko poseže v bitko je pravo veselje, saj lahko z močnimi raketami spremeni gručo vaših nasprotnikov v sveže popečeno govedino.
Grafika je bila v primerjavi s predhodnikom močno nadgrajena, a še vedno to ni neki grafični lepotec. Podobi se ne boste gnusili, a povsem je jasno, da je bila igra na koncu zgrajena v Unity pogonu in če špil postavimo ob bok prihajajočemu Baldur’s Gate 3, potem je hitro jasno, kdo je tu zmagovalec.
Wasteland 3 ni popoln izdelek in če boste igro preigravali na konzolah, potem priporočamo, da z nakupom še počakate. Igra se tam ruši kot za stavo, počasen disk v konzolah pa vas bo prisil na mukotrpno čakanje pri nalagalnih zaslonih. Tega se ne boste znebili niti na PC-ju, saj sem igro poganjal preko SSD diska, pa sem še vedno moral potrpežljivo čakati na nalaganje shranjenih položajev. Prištejte k temu še hrošče, ki sicer niso tako grozni, da bi povsem uničili izkušnjo, a jih je veliko in ko jih zberete na kup, začnejo pošteno najedati. Med njih lahko prištejemo malenkosti kot je denimo kamera, ki med nasprotnikovo potezo ne skoči vedno na tistega, ki vas strelja in tako ne vidite, kdo vas je poškodoval. Potem je to preklapljanje med meniji, ki ni dovolj odzivno in traparije kot je to, da ne morejo vsi karakterji naenkrat počepniti ampak morate izbrati vsakega posebej.
Wasteland 3 zna biti tako za nekoga precej groba izkušnja in je nebrušen diamant. Ni dvoma, da bo inXile v nekaj mesecih odpravil vse težave in če ste potrpežljivi lahko počakate na neizogibno Enhanced edicijo igre. Vendar pa je naslov že zdaj hudo zabaven in taktičen RPG naslov, vreden svoje cene, ki vam bo za svojo ceno pričaral ogromno igralnih ur. Za oboževalce postapokaliptičnih iger je to obvezen nakup, saj roko na srce, kakšnega konkurenčnega produkta sploh nimate in glede na napovedi, ga še nekaj časa ne boste imeli.