SpellForce 3: Fallen God – Recenzija | To zdaj biti dežela trolov

Pot do SpellForce 3: Fallen God se je začela leta 2013 z razvojem nadvse zanimive kombinacije strategiranja in igranja vlog. SpellForce 3, delo razvojnega studia GrimloreGames iz Monakova, je bil rezultat zelo visokih ambicij. Cilj je bil vrnitev k osnovam, ki so naredile SpellForce franšizo tako uspešno. Zgodbeno naravnana strategija z osnovno kombinacijo gradnje, upravljanja z viri in velikimi vojskami raznolikih ras v neprestanem medsebojnem konfliktu. Združena z zabavnostjo klasičnega RPG-ja, kjer nadzoruješ skupino mogočnih junakov v lovu za sijočimi stvarmi.

SpellForce 3 je bil sprejet relativno dobro, sami smo ga uvrstili tudi za eno najboljših strategij v 2017. Za izjemo večine dandanašnjih izidov pa je bil primarno enoigralsko naravnan, z naknadno dodanim večigralstvom. S prvo samostojno razširitvijo Soul Harvest v maju 2019 so med drugim dodali še dve novi rasi, ducat novih unikatnih mehanik in povsem novo, 20 ur trajajočo kampanjo. Zdaj pa je prišel čas za že drugo samostojno razširitev – Fallen God.

V slogu predhodnice doda nekaj edinstvenih pristopov v že ustanovljeno kombinacijo in kampanjsko strukturo – več o tem malenkost kasneje. Ampak to ni vse, kar je z njenim izidom dočakalo franšizo. Zraven tega je SpellForce 3 prejela tudi nadvse zaželeno podporo za modifikacije preko Steamove delavnice in samostojen, popolnoma brezplačen (seveda oskubljen) večigralski način. Pa je to dovolj za uspeh v 2020? No, dajmo preveriti.


Razvojna ekipa: Grimlore Games
Založnik: THQ Nordic
Platforme:
PC
Steam: Link
Datum izida: 3.11.2020
Cena: 24.99€

Zvrst: Realno časovna strategija/igranje vlog


Pričetek vsake dobre zgodbe

Debeluškaste gore mišic in maščobnega tkiva na bojnem pohodu. Tako nekako bi na kratko opisal Spellforce 3: Fallen God. V drugi in hkrati tudi zadnji samostojni razširitvi namreč fokus leži na plemenu trolov mesečevega sorodstva. In nepriljubljenim težakom zadnje čase ni prav nič mehko postlano pod zadnjico.

Seveda troli znajo komunicirati! Iz katerega krhko-kostnega plemena pa prihajaš, da tega ne veš!?

Obupano zaradi vpadov zlobne skupine lovcev na okle in oslabljeno zaradi bolezni je pleme izgubilo velik del prebivalstva, zdaj pa so pod sulico lovca na infuziji štiriperesnih deteljic izgubili še vrhovnega poglavarja. To je nadvse neoptimalno izhodišče za tvojo koronacijo in tako je tebi kot njegovemu glavnemu sinu Akrogu, naložen prevzem nadzora nad sumničavim in zdelanim plemenom. Povesti jih moraš v slavo… brezglavega bega pred vsemi problemi.

Česa več o zgodbi tu ne bom razkril, ker je nenazadnje osrednji del igre. A na kratko povzeto dogodivščine med tam 20 ur trajajočo kampanjo vključujejo sodelovanje s skrivnostnim vilinskim coprnikom in sestavljanje in oživljanje polboga, razkosanega pred mnogimi stoletji. Pa bo pripravljen odrešiti pleme tegob ali ga bo uničil kar sam? Le en način je, da izvemo.

Kako poteka trolska koronacija? No, na kratko rečeno vsebuje kar nekaj ljudo(trolo?)žerstva in nabiranje nepriročno lociranih materialov

Zgodba sicer ne dosega ravni močne narative o rasizmu iz prvega dodatka, a vseeno pripoveduje na visoki ravni. Glavna zasluga temu leži na pisanju, zaradi katerega z brezdomnimi troli vedno sočustvujemo.

Tekom igranja sčasoma ustvariš glavno taborišče, od koder nato hodiš na raznovrstne misije na globalnem zemljevidu in nadgrajuješ zgradbe in vojaške ter civilne enote.

Brez potrebe po igranju prejšnjih delov

Fallen God je postavljen na celino Urgath približno 50 let po izbruhu bolezni žgoče krvi – tegoba, ki smo jo izkusili med igranjem Spellforce 3. Ampak za igranje tega dodatka ne potrebuješ nobenega predznanja o originalni igri. Samostojna razširitev v to gre le obrobno. Tudi vse posebnosti, zlasti mešanica strategiranja in igranja vlog, so med kampanjo dobro razložene s kratkimi videoposnetki in besedili. To velja tudi za novosti, ki jih uvaja Fallen God in velika večina ne bo imela nobenih težav z razumevanjem igralnih konceptov.

Civilizacija trolov sicer deluje nekoliko drugače od preostalih ras, a vse je še vedno razumljivo in logično

Ena prvih novosti je vidna že takoj na začetku kampanje. Ne dobiš priložnosti ustvariti zgolj tvojega osebka Akroga, temveč tudi dva druga spremljevalca – nadvse grdega in nepriljubljenega posvojenega lovca ​​in ostarelega, modrega in včasih sitnega vrača.

Nič te sicer ne ustavi, da jih “gradiš” popolnoma po lastni presoji, kakršnakoli ta pač je. Sploh zato, ker ti igra po začetku nikjer ne da vedeti, kakšno bo privzeto sposobnostno drevo tvojih junakov. Tako sem sam za lovca izbral sekundarno klaso skrunitelja, vrača pa sem preobrazil v metalca kopij. To lahko sicer narediš brez kakršnih koli problemov. A vnaprej določeno sposobnostno drevo vsakega lika zna biti navezano na druge atribute, kar vodi v neoptimalne bojne sposobnosti.

Kmalu po pričetku se skupini junakov pridruži tudi Akrogov “mlajši” brat Noag. Ima nekoliko drugačno drevo spretnosti kot drugi junaki. Med opravljanjem nalog boš občasno lahko sprejemal odločitve, ki bodo vplivale na njegov značaj (Noag si bo to zapomnil!). Agresiven odziv bo recimo naredil Noaga bolj žaljivega v prihodnjih pogovorih, prav tako pa mu bo vsaka osebnostna značilnost dala dostop do novih sposobnosti.

Seveda so vsa sposobnostna drevesa primerno poimenovana, kot sta recimo “metanje špičastih zadev” “tolčenje stvari čim močneje”

Naš glavni junak Akrog ni zgolj navaden poglavar, saj lahko na določenih točkah zemljevida dobi vpogled v dogodke preteklosti. To pomaga pri razlagi zgodbenega ozadja, spreminja pa tudi sedanjost – na primer, z odstranitvijo ruševin, ki so ti prej zapirale pot. Na kratko razloženo – okna v preteklost odprejo pot v alternativno resničnost, kjer je možno, da se ta zgradba, ki ti zdaj leži na poti, ni nikoli porušila; ergo – ruševine tu ne obstajajo.

Za dobro plemena!

Vsi glavni in stranski junaki so iz narativnih vidikov dobro “obdelani”, s tehnične plati zvenijo povsem prepričljivo, vendar govorijo zelo počasi in vedno v tretji osebi. Pravzaprav so bili pri tem razvijalci tako dosledni, da troli namesto “gremo v boj” rečejo “Oni oditi v boj”. To je sprva nekoliko moteče, še posebej, ker si moraš zapomniti kar nekaj novih imen in izrazov, ampak čez čas postane precej prikupno in trole loči od preostalih ras. Nenazadnje učenje primerne slovnice ne leži ravno visoko na njihovem učnem seznamu.

Pri najemanju vojaških enot moraš biti nekoliko pazljiv. Brdavsov, strelcev in čarovniške podpore ne treniraš namreč neposredno v ustrezni zgradbi. Namesto tega v bojni koči najemaš osnovne pretepače, tako rekoč standardne borce za boj na blizu.

Svet bo takoj prepoznaven vsakemu ljubitelju originalne igre

Nato lahko te osnovne bojevnike pošlješ v tabor za pretepanje, kamp za metanje ali taborišče prekletstva za nadaljnje usposabljanje. To lahko večkrat ponoviš in tako prejmeš vedno boljšega bojevnika ter jih tudi neposredno menjuješ iz ene specializacije v drugo – na primer preprosto pračarja lahko pretvoriš v rušitelja.

Če ti je bil originalen Spellforce 3 všeč predvsem zaradi komponente igranja vlog, te bo bolj zapleten sistem zaposlovanja nekoliko zmedel. A kot vsega preostalega se ga sčasoma navadiš.

Razsodba

(+) Obsežna kampanja
(+) V kolikor ti je bil všeč SpellForce 3 ti bo tudi ta igra
(+) Dobra zgodba
(-) Pri gradnji junakov se lahko hitro zafrkneš
(-) Neprestano igraš zgolj s troli, kar se začne hitro ponavljati

Vaša reakcija na recenzijo?

Simon D.
Urednik strani in amaterski razvijalec iger, le redek naslov uspe uiti njegovemu sokoljemu očesu, vsaj dokler ne zaudarja že od daleč. Pa tudi takrat je le redkokatera stvar bolj zabavna od polnega kritiziranja precenjenega govna.

Povzetek ocene

SpellForce 3: Fallen God bo všečen vsakemu, ki je potunkal prste v SpellForce 3 in užival v njegovi globini. Doprinese kar nekaj novosti, a hkrati ničesar drastično ne spremeni, največja zanimivost pa je popolnoma nova, 20 ur trajajoča kampanja s solidno zgodbo in dobrim uvajalnim segmentom. Priporočam igranje vsem ljubiteljem strategij, iger igranja vlog in kombinacij obeh žanrov.

Sveže recenzije

Ragnarok – Recenzija serije | Somrak bogov je prišel leto prepozno…

Razširjenost nordijske mitologije v filmskem in igričarskem svetu je v zadnjih letih dosegla vrhunec. Tudi, če ti branje pretirano ne diši, si lahko zametke...

NHL 21: Zgled za vse športne simulacije

Ne dolgo nazaj se je moj Playstation razveselil nove inačice Fife. Tiste, ki zanima kam in kako uspešno je zaplula v morje iger si...

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

Sveže novice na email!