Košarkaška zveza Slovenije dobila e-reprezentanco, a očitno to nikogar ne briga

Košarkaška zveza Slovenije je 17. septembra najavila, da se podaja v svet e-športa. To naj bi bil za Slovenijo pomemben korak v legitimizaciji e-športa, a vse skupaj je izpadlo medlo in neprepričljivo, kot bi želeli samo malce potipati trg in se nato naknadno odločiti, če je v zadevo pametno vložiti čas. V katero ga, po razpletu, skoraj definitivno ne bodo.

Osebno sem sicer mnenja, da bi morala košarkaška zveza Slovenije najprej poskrbeti za ligo v resničnem življenju, ki je te dni dokaj uboga, da sploh ne govorimo o mednarodnih tekmovanjih, kjer smo samo bleda senca tiste šampionske ekipe izpred treh let (čeprav nedavni uspehi v kvalifikacijah kažejo na izboljšavo). A nekako so morali obeležiti zmago na Evropskem prvenstvu in delanje e-športne reprezentance je bil očitno najbolj budgetni način proslavljanja, saj je bilo vodstvo mnenja, da je dovolj samo najava projekta in horde ljudi te bodo prišle gledat. Spomnim se tiste scene iz Pisarne, ko Michael najavi bankrot preprosto tako, da se zadere: “I declare bankruptcy!”, nakar nekdo pristopi do njega in mu pove, da ne more samo nekaj reči in pričakovati čudeže.

Koliko je smiselno zaganjati takšen projekt sredi koronavirus krize je vprašanje za zgodovinarje, a dejstvo ostaja, da je bila spočeta novinarska konferenca, kjer so realizatorji programa sedeli v sobi brez mask in napovedali uresničitev prve slovenske košarkaške e-športne reprezentance.

Posnetek predstavitve si lahko ogledate zgoraj, a več kot očitno je, da KZS ni nameraval v takšen pomemben dogodek na slovenski e-športni sceni vložiti kaj preveč denarja, ampak so se že od začetka obnašali v stilu “samo da prođe”, kar je podalo tudi takšno medlo novinarsko konferenco. Nisem marketingar, a takšne zadeve bi se lotil povsem drugače. Kje so maske, ki bi nosile kakšen zanimivo oblikovan logotip slovenske zastave in igre NBA 2k21? Zakaj ni pravzaprav nikjer bilo moč videti kakšnega logotipa, da bi človek sploh videl, kaj se na konferenci dogaja? Vse kar je bilo na mizi je bil en žalosten PlayStation 4, televizija, kjer se vrti posnetek igre in dva zdolgočasena predstavnika KZS-ja ter vsaj malo zagret predstavnik organizacije SPID, ki je tudi izpeljala organiziacijo turnirja. Bi bilo tako težko ugasniti luč, da vsaj televizor ne odseva svetlobe?

Potem smo gledali neko tekmo, ki sta jo igrala Challe Salle in Klemen Slakonja. Kaj slednji počne na predstavitvi e-športne zveze nimam pojma, a baje je tip včasih igral košarko in ga to kvalificira za nekakšnega ambasadorja e-športne reprezentance. Oba vplivneža sta nato odigrala eno igro, brez da bi se kdo spomnil pred njiju poriniti kakšen mikrofon za popestritev dogajanja in gledali smo tekmo, ki jo je bilo vse prehitro konec. Sledilo je rokovanje igralcev, spet brez kakšnega intervjuja in to je to. Dobrodošli v zagon slovenske košarkaške reprezentance.

Tekmovanje je bilo vmes tudi prekinjeno, saj je prenos kršil avtorske pravice.

Vsemu temu je sledil turnir, sestavljen iz kvalifikacij in finala in tako smo dobili osmerico izbrancev, ki bodo Slovenijo zastopali na vseh spletnih turnirjih. Med zmagovalce so se uvrstili Gašper “Gaps” Kemperle, Nino “GreatFusilli” Rakitas, Žiga “Shejvi” Gaber, Nik “Urbi” Urbas, Bor “Basket914” Šteblaj, David “Babo23” Babič, Jani “Dzani55” Žibert ter Andraž “Andi” Kores. Vsem tekmovalcem lahko iskreno čestitamo, vendar pa je žalostno, da za njihove dosege ne ve veliko ljudi, saj je bil marketing na splošno neobstoječ.

7 gledalcev je daleč od številke 20.000, ki so jo oglaševali organizatorji.

Na spletni strani 24ur je zapisano, da si je turnir ogledalo okoli 20.000 ljudi, kar je močno prenapihnjena številka. Priznam, tekmovanj nisem vseskozi spremljal, a če si se vključil v kakšen prenos, se je spodaj lepo videlo, da je tekme spremljalo okoli 20 ljudi na Twitchu in YouTubu, tako da so organizatorji dodali dejanski številki kar nekaj ničel. Samo komentiranje ni bilo slabo, a zakaj ni prišel v eter kakšen od bolj vidnih predstavnikov slovenske košarke? Zakaj prenosi v ozadju niso imeli zvoka publike, kar bi vsaj malo pridodalo vzdušju? Zakaj se je delalo ligo zdaj in se ni počakalo dva meseca na izid igre NBA 2K21 za naslednjo generacijo konzol, ki vsebuje izboljšano podobo, kar bi pred ekran privabilo kakšnega novega gledalca? Preprosto: zato ker se je vse delalo na vrat na nos, brez neke prave vizije.

Če me kaj pogreje je beseda “igrice”. Da si jo privošči novinar iz 24ur je še nekako razumljivo, ampak da to besedo uporabi predsednik društva je pa naravnost smešno. Pomanjševalnice NE pomagajo pri obravnavanju e-športa v Sloveniji kot resne športne panoge!

Vse skupaj smrdi po amaterski izvedbi, ki pa si jo ta projekt ne bi smel privoščiti. Navsezadnje govorimo o slovenski košarkaški zvezi, ki ima pod palcem nekaj denarja in ne o turnirju, ki ga je organizirala neka osnovna šola iz Gaberja.

Koliko točno je KZS plačala organizatorju ni znano, a zagotovo tu govorimo o številki par tisoč evrov. Vendar pa količina denarja očitno ni bila zadostna, saj je bilo promoviranje spočeto skoraj samo preko Facebook objav, to pa je daleč od marketinške kampanje, ki bi si jo takšen projekt upravičeno zaslužil.

Govorimo o vložku par deset tisoč evrov in čeprav se morda to zdi nora številka, a veliko ljudi se preprosto ne zaveda, da takšni projekti preprosto stanejo, saj je treba v marketing vložiti pošteno evrsko številko. Promoviranje Facebook objav je eno, a končni rezultat bo to, da za tvoj projekt nihče ne bo vedel ali pa bo ljudem povsem vseeno.

Se spomnite, ko se je v Sloveniji pojavila trgovina About You in nisi mogel odpreti internetne strani, ne da bi videl oglasa za to štacuno? To je prava marketinška kampanja in čeprav zagon košarkaške e-reprezentance nikoli ne bi dosegel takšne slave, bi se bilo treba takšnemu trženjskemu nastopu vsaj približati. Povabiti influencerje k oglaševanju. Google kampanja. Napovedniki, kjer košarko igrata Nika Zorjan in Cool Fotr. Vsaj Challe Salleta bi lahko izrabili za pisanje kratke rime. Če človek lahko rapa o zvezkih in se redno slika s škatlami Pringelsov, potem ni vrag, da ne bi mogel nečesa spisati za košarko. Skratka, narediti nekaj in ta nekaj oglaševati nekaj mesecev pred novinarsko konferenco, da bi presneto zadevo sploh kdo pogledal. Ampak, saj veste, “samo da prođe”.

Na koncu je situacija taka, da ob obisku uradne strani ne najdem končnih rezultatov turnirja in da mi KZS prodaja vstopnice za tekmo med Latvijo in Slovenijo za leto 2018. Eh.

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

6 KOMENTARJI

  1. Martinčič spet ti gre v nos da nisi bil izbran za organizacijo dogodka? Kdaj si sploh ti kaj pametnega organiziral? Ves čas samo blatiš SPIDsi , sam pa si en navaden japek ki samo lapa, promovira tiste smeti od UVI Gearja in nič ne naredi za slo gaming sceno.
    Drugače pa se strinjam, ta KZS event je bila brca v temo. 2K še na svetovni ravni ni prav zanimiva igra ne da bi še v Sloveniji kdo to gledal. Le komentiranje je pohvale vredno. Kvaliteta prenosa , marketing itd. big thumbs down.

    • Mislim, od kaj spremljam ta protal so že veliko stvari organizirali, tako da ne vem od kod tebi ta point. Prav tako pa sam potrjuješ da je bila polomija in ne vem kaj te grize v nos, da se polomije izpostavi? Ampak ponavadi se izpostavijo, da se lahko tist nekdo nekaj nauči ampak nažalost spid.si vedno eno in isto polomijo izvede, zakaj pa ne, če imajo svoj loyal fanbase, ki jih bo branil, ko bodo njihov drek jedli.

      Ampak tak ni čudno, da je vse na pol iz njihove strani narejeno, če pa odpirajo 101 storitev, da izpadejo veliki in pomebni. Njihova natazadnja storitev gamegang je dokaz polomije in dreka od gaming portala. In še naprej gonijo svoj “Če nimaš kaj dobrega povedat čez nas pa ne rabiš bit pri nas… delete + block”

    • “nič ne naredi za slo gaming sceno” In kaj je spid.si naredil za slo gaming sceno? Aja organizira zaprte turnirje v keterih so vedno eni in isti ljudje za razliko od hop.si, ki realnoma organizira dogodke v prostorih kjer 99% ljudi ni gamerjev in jim tako predstavi gaming svet. Aja samo ne napihujejo izmišljenih številk tako kot Zavašnik in izgleda, da ne obstajajo.

    • Žal že kar nekaj časa ne dajemo ponudb za tovrstne projekte in se fokusiramo predvsem na rasti HOPsi-ja kot medij, ki dnevno prinaša sveže novice. Iskreno povedano tega projekta tudi, če bi se potegovali nebi mogli dobiti kajti mi vedno transparetno prikažemo stanje scene poslovnim partnerjem in verjamemo, da realno stanje bi bilo nesprejemljivo za KZS. Še naprej se bomo trudili za razvoj scene v Sloveniji in poskušali gaming približati širši publiki z našimi dogodki v nakupovalnih centrih, ki so odlično obiskani in predstavijo gaming tudi starejši starostni skupini. Težko ocenim ali sem kaj doprinesel slovenski gaming sceni ampak se bom pa definitivno trudil še naprej po najboljših močeh. Hvala za komentar.

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime