Lani je igričarski svet pretresla udarna novica, saj je Microsoft praktično čez noč kupil založnika Bethesdo in si pripojil cel katalog njegovih iger in licenc. Vendar pa je Microsoft v preteklosti že večkrat poskušal opraviti tako velike nakupe in na začetku tisočletja si je želel pripojiti tudi Nintendo.
To si lahko preberete v obsežnem članku na spletni strani Bloomberg, ki lepo oriše zgodovino originalne Xbox konzole. Takrat je Microsoft prvič resno začel razmišljati o vstopu na konzolni trg, kar je za sabo potegnilo veliko zanimivih pripetljajev.
Podjetje je imelo tudi takrat pod palcem ogromne zaloge denarje, zato so želeli na svojo stran podpisati kup ekskluziv in pokupiti večje založnike. A tudi skoraj neomejena količina denarja ne pomeni vsega, če se tvoja tarča ne želi prodati. Micorsoft je med drugim želel kupiti založnika EA in Square Enix ter razvijalca Midway, a vsi so njihove ponudbe prijazno zavrnili.
Malce manj pa je bil prijazen Nintendo. Bivši direktor Microsofta Steve Ballmer se je z ekipo odpravil na Japonsko, tam pa so zavili v Nintendove pisarne, kjer so jih povprašali, če bi jih morda zanimal morebitni nakup iz njihove strani.
Takole se spominja sestanka Kevin Bachus, ki je bil takrat direktor odnosov s tretjimi strankami:
“Steve Ballmer in ostali smo se odpravili k Nintendu, da vidimo, če bi jih morda zanimal nakup. Tam so se nam samo smejali. Predstavljajte si eno uro sestanka, kjer se ti nekdo samo smeji v obraz. Tako nekako je potekal ta sestanek.”
Januarja 2000 je bil Nintendo povabljen k Microsoftu, saj so želeli začrtati skupno sodelovanje. Takrat je namreč Sony kraljeval s svojo konzolo PlayStation, Nintendo pa je imel na trgu samo konzolo Nintendo 64, ki pa po grafični plati ni mogla konkurirati Sonyjevem izdelku. Microsoft je tako Nintendu predlagal, da bi Microsoft zgradil močnejšo konzolo, medtem ko bi Nintendo gor preselil svoje igre kot so Mario in Zelda. Tudi od tega ni bilo na koncu nič.
Neuspeh Microsofta ni presenetljiv. Zaloge denarja so eno, a japonske firme poslujejo malce drugače kot pa zahodni svet. Tam pač denar ne pomeni vsega in veliko štejeta ponos na kvaliteto izdelkov ter neodvisnost od Zahoda. Še posebej to velja v primeru Nintenda, ki je svoje življenje začel davnega leta 1889 kot proizvajalec kart hanafuda in je tako veliko dlje v poslu kot Microsoft. Smejanje na sestanku je tako še vedno nevljudno, a je vsaj razumljivo.