Ko ljudje govorijo o prednostih novih RTX grafičnih karticah ponavadi beseda nanese na popularno ray tracing osvetljevanje. Vendar pa ti izdelki v sebi skrivajo še eno močno mikavno lastnost, ki sliši na ime DLSS. Ta omogoča poganjanje iger v nižji ločljivosti, a umetna pamet nato te sličice preko algoritmov zopet zgradi ter ponudi v normalni resoluciji, tako da igralci na koncu sploh ne vidijo razlike v grafični lepoti. To omogoča veliko boljšo optimizacijo in višje sličice na sekundo, kar je pri PC igranju vedno dobrodošlo.
AMD po drugi strani takšne tehnologije ni imel in čeprav je nova generacija njihovih kartic končno vpeljala ray tracing osvetljevanje, je DLSS omogočen samo na NVIDIA grafikah. AMD je zato zavihal rokave in začel delo na svoji tehnologiji FidelityFX Super Resolution oz. krajše FSR, ki je zdaj končno napredovala do te stopnje, da nam je AMD lahko pokazal tudi nekaj rezultatov.
In ti so impresivni. FSR ponuja štiri stopnje predelovanja ločljivosti in vsaka od teh bo pomembno vplivala na sličice na sekundo. Za primerjavo si je AMD izbral igro Godfall, ki v Ultra Quality načinu z vklopljenimi ray tracing učinki in ločljivostjo 4K na grafični kartici RX 6800 XT dvigne sličice na sekundo iz 49 na številko 78. Če vam morda to ni dovolj lahko izberete Performance Mode, ki poskrbi kar za 3x boljše rezultate, saj takrat sličice na sekundo nabreknejo na 150.
A to ni edina impresivna karakteristika FSR-ja. Za razliko od DLSS-a lahko FSR deluje na celem kupu grafičnih kartic – od najnovejših RX 6800 XT-jev in starejših generacijah tipa RX 580. In ne samo to, FSR lahko poganjamo tudi na NVIDIA karticah in to ne samo na RTX rešitvah, ampak tudi na starejših grafičnih karticah, kot je denimo GTX 1060. AMD je pri tej kartici pri igranju v 1440p ločljivosti pokazal preskok sličic na sekundo iz 27 na 38.
Tehnologija je vsekakor impresivna, a ni idealna. FSR za preračunavanje ločljivosti ne uporablja umetne pameti, zaradi česar slika ni tako ostra kot pri DLSS. Na spletu se je že pojavilo nekaj primerjalnih slik, kjer resda vidimo bolj bledo predelano podobo, a po drugi strani so bile te podobe vzete iz YouTube predstavitve, tako da bo treba počakati, da zadevo tudi sami stestiramo.
K sreči nam na to ne bo treba čakati dolgo, saj FidelityFX Super Resolution izide že 22. junija.