Ratchet & Clank: Rift Apart – naslednje generacijsko igranje ni bilo še nikoli tako privlačno

A vse do junija smo morali čakati na naslov, ki je bil namensko zgrajen za strojne zmogljivosti PlayStationa 5. Tako lahko brez zadržkov zapišem igro Ratchet & Clank: Rift Apart kot prvo, ki je pogumno zakorakala v prihodnost in igralcem pokazala, kako je videti igranje na sistemih trenutne generacije, saj se jim ni bilo treba ukvarjati z optimizacijami za šibko drobovje PlayStationa 4.

Konzola PlayStation 5 je zunaj že nekaj mesecev in čeprav lahko na njej igramo praktično celotno zbirko PlayStation 4 iger, je ekskluziv, ki bi delale samo na PS5 bore malo. Res je, da se lahko zabavamo na nadgradnjah iger, ki so bile dodatno optimizirane za novo konzolo in Demon’s Souls je lepa predelava, ki kaže napredno grafično podobo.

In končni rezultat je naravnost fantastičen in hkrati služi kot nov mejnik za vse prihajajoče naslove PS5 konzole.


Razvojna ekipa: Insomniac Games
Založnik: Sony
Platforme: PlayStation 5
Nakup: Big Bang – 69,99 €
Datum izida: 11. junij 2021
Cena: 69,99 €

Zvrst: Tretjeosebna platformščina


VIDEO RECENZIJA


Da bo tole prav posebna avantura je znano že takoj od začetka. Razvijalec Insomniac Games ni izgubljal časa in takoj zopet predstavil znani dvojec Ratcheta in Clanka, ki sta se znašla sredi ogromne parade, ki je bila prirejena prav za njiju. Na začetku nas čaka nekaj enostavnega uvajanja v kontrole in streljanje, nato pa se naenkrat pojavi našo stari znanec Dr. Nefarious, ki je iznašel novo orožje z imenom Dimensionator. A še preden tega uporabi, mu zle načrte preprečimo mi in hkrati okvarimo orožje, kar dogajanje prestavi v naslednjo prestavo. Pojavijo se razpoke v času in posrka nas v novo dimenzijo, od takrat dalje pa se dogodki nizajo en za drugim in igralcu ni omogočeno preveč počivanja. Tokrat se ne bodemo samo z usodo našega sveta, ampak držimo v rokah razplet celega vesolja in vseh alternativnih dimenzij, te pa so tudi glavno vodilo naše usode.

Ratchet and Clank
Mesta so naravnost čudovita in kipijo s podrobnostmi.

Skakanje med dimenzijami predstavi tudi nov dvojec junakov. Zgodba (in znanstvene teorije) pravi, da ima vsak od junakov svojega alternativnega “jaza”, ki obstaja v drugi dimenziji. To velja tudi za našega Lombaxa Ratcheta, ki že dolgo išče ostale pripadnike svojega ljudstva, a seveda ni nikoli pričakoval, da jih bo odkril v drugi dimenziji. Tako se sreča z Rivet, simpatično Lombaxinjo z umetno roko, ki v Rift Apart postane drugi glavni junak, nad katerim lahko igralec drži nadzor. Rivet sicer na začetku nima svojega lastnega robotskega pribočnika, a to se kasneje spremeni, med mešanjem štorijalnih zapletov pa se vsi štiri junaki večkrat premešajo, tako da je potovanje vedno zanimivo, prav tako pa je tako poskrbljeno za zabavne dialoge.

Ratchet and Clank
Med našim potovanjem bomo srečali več zanimivih likov. Tule me v roki drži depresiven gigantski robot.

Zgodba ne bo pobirala Oskarjev, a avantura niti ne potrebuje česa takega, saj nas bolj naprej večjo zabavni liki, ki nam lahko pomagajo ali pa postanejo našo nasprotniki. Moram priznati, da že dolgo nisem igral zadeve, kjer bi mi prav vsaka oseba hitro prirasla k srcu, v igrah pa se mi tudi bolj redko zgodi, da bi se kdaj resnično nasmejal. Rift Apart je preprosto tako simpatičen, da moraš imeti res črn dan, da bi si ti kdo od nastopajočih zameril. Vpeljava novega junaka v franšizo je vedno tvegano opravilo, a Insomniacu je na tem mestu uspelo na celi črti, saj je Rivet zabavna in simpatična Lombaxinja, ki resda malce spominja na Ratcheta, a je hkrati dovolj posebna, da lahko brez skrbi postane junakinja prav svoje avanture. Enako zabavni so tudi drugi liki: od nerodnega zlobneža Nefariousa, smešnega pirata Pierreja Le Faireja in ogromnega, a hkrati depresivnega robota Fixerja.

Ratchet and Clank
Obrazne animacije so čudovite, kožuh živalic pa podrobno pokaže prav vsako posamezno dlako.

K dobremu vtisu pripomorejo tudi profesionalni zvočni govorci, ki so svoje naloge opravili z odliko. Na tehnični plati Insomniac ni delal kompromisov in audio vidik pri tem vsekakor ni bil izjema. Ta lepo spremlja naravnost čudovito grafično podobo, ki ji po barvitosti in ostrih teksturah trenutno ni para. The Last of Us Part 2 je denimo prav tako grafično impresiven naslov, a Rift Apart gre v povsem drugo smer, saj nam želi pričarati barvit in živ svet, ki ga je prav veselje raziskovati. Že ko se spustimo na ulice prvega mesta boste osuplo gledali nad vso podrobnostjo nočnih ulic. Vse se nekaj premika, po zraku švigajo vesoljska plovila, prebivalci vsebujejo stotine animacij in grafičnega vrveža je včasih toliko, da moraš že malce odpočiti oči od vsega dogajanja. Če ste morda mislili, da je ray tracing ena navadna traparija, potem vas bo Rift Apart prepričal v nasprotno. Mimogrede, za ray tracing v 4K ločljivosti boste gledali 30 sličic na sekundo, lahko pa preklopite tudi na način brez tega osvetljevanja, kjer sličice poskočijo na številko 60.

Ratchet and Clank
V igri lahko omogočimo celo hrvaške podnapise, razvijalec pa je v hrvaščino prevedel tudi cel uporabniški vmesnik!

Dogajanje prestopi na naslednjo stopnjo, ko končno enkrat zapojejo orožja. Ena od posebnosti Ratchet and Clanka so vsa raznovrstna orožja, ki jih lahko igralec nabere med svojim igranjem in Rift Apart tega ne spreminja. Seznam orožij je tokrat naravnost gigantski, vsako od njih pa lahko kupimo pri priročno postavljenih trgovci, ki v zameno za nabrane vijake ponujajo različna orožja, ki jih lahko tudi nadgrajujemo. Priliva surovin je dovolj, da boste lahko do konca nadgradili več pokalic, je pa treba reči, da je nadgrajevanje malce zmedeno in bi imel raje malce bolj jasen uporabniški vmesnik.

Orožja se nam odklepajo skladno z napredovanjem zgodbe, orožja sama pa lahko tudi napredujejo v stopnjah, a jih bomo za to uporabiti med dejanskim streljanjem sovražnikov. Teh nam skozi nekje 20-urno avanturo ne bo manjkalo, saj Rift Apart redno dostavlja raznovrstne grdavže, ki zahtevajo različne tehnike pristopa. Tu so manjši robotki in požrešne žabice, ki jih je najlažje odstraniti z navadno pokalico. A nato nam življenje zagrenijo ogromni roboti, ki nas streljajo od daleč ali pa zasledujejo od blizu, pirati s ščiti, motoristični aligatorji, ki se lahko dvignejo tudi v zrak in leteče ladjice, ki se lahko spremenijo v ostrostrelce.

Ratchet and Clank
Igra vsebuje toliko domišljije, da si ne moreš kaj, da ne bi bil navdušen nad mešanjem vseh pristopov in idej.

Za odpravo teh nadlog bo treba v roko zagrabiti kaj bolj konkretnega. Poleg običajne pištolice lahko zavihtimo puško, strojnico z električnimi naboji, ki naenkrat naelektrijo več nasprotnikov naenkrat, raketometalec, izstreljavelc žagic, bombe in hitrohodeče robotke, ki samodejno napadajo sovražnike. Strelivo za vse to je omejeno, tako da se boste morali večkrat poslužiti vse potrebne zaloge orožarne. Še posebej to velja za šefe, ki zahtevajo veliko smrtonosnih izstrelkov. Šefi bi bili sicer lahko malce bolje zamišljeni, saj se začnejo ponavljati in čeprav dobijo kasneje nove napade, do konca igre ne predstavljajo preveč posebnega izziva.

K sreči pa razvijalcu ni zmanjkalo domišljije pri ustvarjanju unikatnih stopenj. Med našim pregonom Nefariousa se bomo preselili med več različnimi planeti, ki so v bistvu na pol odprte stopnje. A vsak od njih nam ponuja nekaj novega in vedno znova me je presenetila domišljija ustvarjalcev. Ko se šele dobro navadiš na običajno streljanje in sprehajanje, naletiš na raketne škornje, ki te izstrelijo preko mape. Nato naletiš na posebne žepe dimenzij, ki vsebujejo posebne uganke za pridobitev novega dela oklepa, prehod v te dimenzije pa ne zahteva nobenega nalagalnega zaslona. Med raziskovanjem naletiš na okvarjene računalnike, ki jih lahko popraviš samo s svojo malo robotsko pomočnico, ki nato preko posebnih stopenj počisti virusne okužbe. Nato skočimo na hrbet kot blisk hitrega polža, skejtamo po tračnicah, jahamo zmaja. Razgibanosti je toliko, da se prav veseliš vsake naslednje stopnje in se sprašuješ s čim točno te bo tokrat presenetil razvijalec.

Ratchet and Clank
Skakanje med dimenzijami vas lahko instantno, brez kakršnegakoli zamika preseli v povsem nov svet.

Do konca je izkoriščen tudi igralni plošček DualSense. Kot vemo, ta vsebuje posebne načine vibracij in odpornost sprožilnikov, vse to pa je v Rift Apart plodno uporabljeno. Ko našega junaka sprehajamo po različnih površinah v rokah čutimo subtilne rahle vibracije, ko pa se znajdemo sredi strelskih obračunov pa igralni plošček začne pošteno premetavati po rokah, sprožilniki pa postanejo ob streljanju bolj trdi.

Težko je povedati v enem opisu, koliko originalnih idej je Insomniac Games zapakiral v eno igro, saj se zdi, kot da bi vse te ideje nabirali leta in leta, tako da so samo čakali na pravo strojno opreme, ki bi njihove zamisli pripeljala do realizacije. Poskrbljeno je bilo celo za podnapise, ki jih sicer ni možno dobiti v slovenščini, a če razumete hrvaško, potem vas bo čakala prav posebna izkušnja, saj je bilo poskrbljeno tudi za prevod uporabniškega vmesnika. Zaradi tega sem včasih res imel občutek, da gledam Pixarjevo risanko in ne neke igre.

Vsake toliko se lahko pomanjšate tudi na mikroskopsko raven in se podate v boj proti virusom.

Manjši minusi sicer obstajajo. Omenil sem že ponavljajoče šefe in mini šefe, želel pa bi si tudi vsaj malce razlike med nadzorovanjem Ratcheta in Rivet, saj se igrata na enak način in vsebujeta enake poteze. Prav bi prišlo bi tudi kaj težjih platformskih izzivov in morda še kakšna dodatne stranska naloga.

Mimogrede, vem da tole navadno ni stalni spremljevalec opisov, a Sony je v promocijo igre dejansko vložil nekaj sredstev tudi v Sloveniji. Pri tem pomembno vlogo igra trgovina Big Bang, ki je v bistvu še edina, ki v Sloveniji prejema večje zaloge konzole PlayStation 5. V skladu s tem bodo v svoji prenovljeni poslovalnici BTC Ljubljana na dan izida omogočali igranje igre kar pri njih, poleg tega pa lahko pri njih kupite fizično škatlo igre, ki je za 10 € cenejša od tiste digitalne. Slišal sem tudi namige glede prav posebnih paketov, kjer boste lahko kupili konzolo skupaj z igro, zato pridno spremljajte njihovo stran.

Skupno vzeto je tako Ratchet and Clank: Rift Apart izkušnja, ki jo brez pomislekov lahko priporočim prav vsakemu. Igralna izkušnja je preprosto odlična in pred vami je nov naslov, ki ga lahko kadarkoli zaženete na konzoli in prijateljem frajersko pokažete mišice ter potencial konzole PlayStation 5, ki ga razvijalci še niti približno niso do konca izkoristili.

Svojo kopijo lahko hitro in enostavno kupite v BIG BANG trgovini.

Vaša reakcija na recenzijo?

BoriSe
BoriSehttps://hop.si
Mojster RPG žanra, tuje pa mi niso niti grozljivščine. Z žalostjo v srcu objokuje svoji dve najljubši seriji, Gothic in Dead Space, ki sta žalosten konec storili. Kontaktirate me lahko na: [email protected]

Povzetek ocene

Ratchet & Clank: Rift Apart je igra, ki preprosto prekipeva z dobrimi idejami na vsakem koraku, razvijalcu pa je uspelo ustvariti izkušnjo, ki se nikoli ne utrudi in vedno preseneča z novimi igralnimi mehanikami. Dodajte k temu čudovito grafično podobo ter simpatične like in dobite izdelek, ki je postal resen kandidat za igro leta.

Sveže recenzije

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

Ratchet & Clank: Rift Apart je igra, ki preprosto prekipeva z dobrimi idejami na vsakem koraku, razvijalcu pa je uspelo ustvariti izkušnjo, ki se nikoli ne utrudi in vedno preseneča z novimi igralnimi mehanikami. Dodajte k temu čudovito grafično podobo ter simpatične like in dobite izdelek, ki je postal resen kandidat za igro leta.Ratchet & Clank: Rift Apart - naslednje generacijsko igranje ni bilo še nikoli tako privlačno