Na štorijalne pustolovščine, ki jih je med popularnost sprva izstrelil razvijalec Telltale Games s svojo serijo iger The Walking Dead sem skozi leta kar malce pozabil, čeprav sem bil na začetku njihov velik oboževalec. Krivdo pri temu je delno nosil sam Telltale, ki je po uspehu Walking Deada žanr dobesedno zasul s podobnimi igrami, tako da sem se kmalu enega in istega obroka prenažrl. Poleg tega sem takrat začel z igranjem sorodnega izdelka Life is Strange, ki ga je spočel Dontnod Games, ta pa je prav tako začel tosortne igre izdajati eno za drugo, tako da sem si vzel nekaj let predaha.
A po tej celi koronavirus krizi sem si zopet želel igranja takšne pustolovščine in kot nalašč je v te namene frišni razvijalec Deck Nine pred mene pripeljal Life is Strange: True Colors. Novinec je razvoj uspešno opravil in ustvaril čudovito pripoved, ki pa ji je založnik Square Enix pošteno zvišal ceno.
Razvojna ekipa: Deck Nine
Založnik: Square Enix
Platforme: PS5, PS4, PC, Xbox One, Xbox Series X
EIGRE: Link
Datum izida: 10. september 2021
Cena: 48,29 €
Zvrst: Pripovedna avantura
VIDEO RECENZIJA
Za igranje True Colors ne potrebujete nobenega znanj iz predhodnih delov, saj je zgodba popolnoma ločena in vsebuje povsem frišne like. Zgodba nas tokrat popelje v majhno gorsko mestece Haven Springs, kjer so prebivalci navajeni mirnega življenja. Sem prispe naša junakinja Alex Chen, ki jo je k sebi povabil njen dolgo ločeni brat Gabe. Dvojec je imel za sabo dokaj težko življenje, saj sta zaradi nesrečnih okoliščin izgubila starše ter tako skakala iz sirotišnice do krušnih staršev in nazaj. Ti časi so zdaj za njima, saj sta Alex in Gabe odrasla človeka, vendar pa je Alex še vedno precej izgubljena v življenju in s svojim bratom in v Haven Springsu želi najti smisel v življenju ter si morda celo pridobiti kakšnega prijatelja.
Začetek True Colorsa je precej umirjen in zgodba, ki je razdeljena na pet epizod, nas v prvem poglavju najprej spozna z vsemi različnimi prebivalci majhnega mesteca. Vendar pa se ta gorska idila kmalu razblini, saj Alexino življenje hitro zadane katastrofa, ko ji umre ena bližja oseba in to pod sumljivimi okoliščinami. Naša junakinja se zato odloči odkriti pravega krivca za nenadno smrt njenega bližnjega, a do tega odgovora jo bo vodila trnava pot.
Čeprav se morda po zapletu zdi, da boste igrali kakšno detektivko, temu v resnici ni tako. Štorija za glavno nit res uporabi iskanje morilca, vendar nam True Colors želi povedati veliko več kot samo neko bledo detektivsko štorijo. Večino igranja se bomo namreč soočali s temami izgube bližnjega in kako nas lahko takšen tragičen dogodek povsem vrže ven iz tira ter kako lahko smrt človeka vpliva na vse njegove bližnje. Spoznali boste, da ob izgubi ljudje niso samo žalostni, ampak tudi jezni – tako nase in tudi na druge. Takšna tragedija je še posebej izrazita v takšnih majhnih zaselkih, kjer se vsi poznajo in se vrata ponoči pušča neodklenjena, vsa ta silna emotivna plat pa bo na Alex pomembno vplivala.
Naša junakinja je namreč malce posebna. Kakor pravi izročilo Life is Strange iger ima tudi Alex eno posebno moč, le da njena sposobnost ne tiči v previjanju časa, ampak tiči v izjemnem in jasnovidnem dojemanju čustev drugih. Ko naleti na kakšnega sogovornika, ki ga trenutno prevevajo močna čustva, se iz njega izriše aura različnih barv: modra je žalost, rdeča je jeza in zlata je veselje. Alex lahko preko teh čustev prebere njihove trenutne misli in se v te celo preseli in svet vidi skozi njihove oči. Med igranjem boste to mehaniko večkrat srečali in preko dialogov boste lahko sogovornika pomirili ali pa njegov strah izkoristili v svoje namene. Vaše odločitve bodo vplivale na nadaljnji razplet zgodbe, ki se tokrat lahko celo zapelje v različne smeri, tako da se igro splača preigrati dvakrat, če želite videti vsaj dva različna konca.
Samo igranje se drži tradicije emotivnih avantur. To pomeni ogromno gledanja vmesnih sekvenc, izbiranja dialogov in bolj malo dejanskega igranja. True Colors je namenjen vsem tistim, ki zgodbo v igrah postavljajo na prvo mesto, tako da nepotrpežljivi igralci tu zabave ne boste našli. A če se najdete v targetirani publiki, potem je pred vami prava poslastica. Alex in Gabe sta izjemno zanimivi osebi, s svojimi napakami in prednostmi. Enako velja za ostale prebivalce Haven Springsa, saj so raznoliki in kramljanje z njimi je pravo veselje. Scenarij je izjemno bister in se ne boji igralca občasno tudi nasmejati, kar pride izjemno prav, saj to razbije melanholičnost, ki bi brez tega začela brž najedati. Tu prav pridejo izjemni profesionalni govorci, ki so vse like resnično pripeljali k življenju. Samega igranja, kamor bi prištel sprehajanje po omejeni okolici in klikanje na predmete je resda malo, a True Colors vsake toliko preseneti s kakšno res zanimivo igralno sekvenco. Najbolj zanimiva se zagotovo zgodi v tretjem poglavju, ko se celo mesto spremeni v LARP pustolovščino in RPG igranje doživimo v resničnem življenju – celo skupaj s poteznim bojem!
Tehnična plat je malček manj impresivna. Grafično je igra na trenutke odlična in jasen korak naprej od predhodnikov, a obrazi so še vedno nekam plastični in v 2021 bi lahko nekatere teksture res lahko že dobile nadgradnjo. Potarnati moram tudi nad neoptimiziranostjo: igral sem na PlayStation 5 in igra je dosegala samo 30 sličic na sekundo, kljub hitremu SSD disku pa sem na nalaganje stopenj čakal po 10 sekund. So pa animacije res dobro izpeljane in kljub revnim teksturam oživijo like, vse skupaj pa zabeli še odlična glasbena “indie” spremljava, ki navduši že v začetnem meniju.
Life is Strange: True Colors me je na koncu pustil zadovoljnega in razplet same zgodbe je pripeljal do čudovitega in rahlo emotivnega konca. Resda bi si želel malce več dejanskega igranja in prav bi prišla še kakšna dodatna mini igrica. Morda pri vsemu skupaj v oči bode cena, saj je Square Enix tokrat ceno postavil kar na 60 €, medtem ko je sama dolžina avanture nekje 10 ur. Resda dolžina pri takšnih igrah ne bi smela biti pomembna, a po drugi strani je cena resnično pretirana in bi bila idealna za kakšnega dvajsetaka manj.