Blockchain tehnologija ustvarja nove priložnosti v glasbeni industriji

Tehnologija veriženja blokov prevrača tehtnico glasbene industrije in moč od posrednikov, kot so založbe in distributerji, preusmerja neposredno k glasbenim umetnikom.

Tehnologija veriženja blokov lahko poveča finančno vključenost in spremeni življenje mnogih po vsem svetu, zlasti v gospodarstvih na začetku rasti, kjer je to najbolj potrebno. Medtem ko je bil potencial tehnologije blockchain splošno priznan, tudi med najstrožjimi kritiki samega Bitcoina (BTC) se za možne primere uporabe tehnologije blockchain pogosto misli, da so omejeni le na finančno industrijo.

Medtem ko ima sistem porazdeljenih naslovov, ustvarjenih ob Bitcoinu, močan primer uporabe na področju valute in sredstev, v katerem je zdaj vrednost mogoče digitalno prenesti brez posrednikov ali tveganja podvajanja, ker je lastništvo nespremenljivo in dokazljivo, se lahko te iste aplikacije prevedejo v številne druge panoge, ki niso finančne.

V tem primeru bo pod drobnogledom glasbena industrija, v kateri so prepogosto prevladovali posredniki. Medtem ko se je pojav interneta – kateremu sledijo pretočne platforme kot so Napster, Soundcloud in zdaj Spotify – to do neke mere spremenil, se zdi, da je tehnologija veriženja blokov naslednji korak, ko gre za vračanje moči ustvarjalcem in njihovim poslušalcem.

Torej, kako blockchain spreminja glasbeno industrijo? Eden izmed, če ne že najbolj opaznih njegovih učinkov je sposobnost odstranitve posrednikov iz procesa prodaje glasbe in pretakanja. Medtem ko so platforme za pretakanje spremenile način konzumiranja glasbe in postale bolj dostopne poslušalcem, so ustvarile tudi povsem novo raven posredovanja med izvajalci in oboževalci.

Industrija pretakanja glasbe je zagotovo močno napredovala in je zagotovila stroškovno učinkovito in uporabniku prijazno alternativo piratstvu, ki umetnikom omogoča, da za svoje delo prejemajo avtorske honorarje. S tem premikom pa je prišlo do izraza neskladje glede porazdelitve avtorskih honorarjev. Kot pri mnogih stvareh je delitev avtorskih honorarjev umetnikom podobna grafikonu Pareto, kjer zelo majhen odstotek umetnikov predstavlja večino glasbenih tokov in s tem zaslužek od avtorskih honorarjev.

To odstopanje pri plačilu je posledica številnih dejavnikov, vključno z glasbeno zvrstjo izvajalca in državo izvora. Čeprav lahko lokalizirane storitve, kot je kitajski AliMusic, pomagajo pri boju proti tem vprašanjem na geografski ravni, je verjetno, da bo delitev avtorskih honorarjev vedno ostala popačena, pri čemer bo peščica hiperproduktivnih umetnikov prevladovala na večini trga.

Izkrivljena distribucija verjetno ne bo v celoti odpravljena, lahko pa imajo izboljšave pogojev za nastajajoče umetnike močan vpliv in povzročijo bolj raznolik trg. Prav tako lahko pomaga premakniti nadzor, ki si ga trenutno lastijo posredniki, kot so založbe in platforme, ki imajo pomemben vpliv na to, kakšno glasbo bo slišala širša javnost.

Platforme za pretakanje glasbe, ki temeljijo na verigi blokov, poskušajo rešiti prav to težavo. Opus na primer uporablja dve različni omrežji peer-to-peer, z namenom da popolnoma odstrani posrednike in zagotovi popolnoma decentralizirano pretočno platformo. Opus uporablja medplanetarni datotečni sistem ali IPFS. To je omrežje P2P za skupno rabo in shranjevanje datotek, kjer uporabniki omrežja delujejo tudi kot strežniki. Na ta način se odstranijo skoraj vse pristojbine za gostovanje, povezane s pretakanjem.

Opus tudi uporablja omrežje Ethereum kot plačilno plast. Z uporabo pametnih pogodb omogoča izvajalcem plačilo neposredno ob nakupu ali pretoku pesmi, kar pomeni, da se vsebina in avtorski honorar razdeljujeta neodvisno. Ta sistem umetniku omogoča, da obdrži skoraj vsa plačila premijskih uporabnikov ali prihodek od oglasov, ki ga ustvarijo uporabniki freemiuma, kar po mnenju Opusa izvira iz večine prihodkov – kar 90 %.

Druge platforme, kot so Mediachain, Musiclife, eMusic ipd., se osredotočajo na isto problematiko honorarjev in uporabljajo podobno tehnologijo, ki neodvisnim umetnikom ponudi večji kos pogače. Vendar pa tehnologija blockchain postaja tudi enostaven in racionaliziran način za neodvisne umetnike, da se spopadejo z drugimi vidiki industrije, ki so lahko pogosto izziv za prihajajoče umetnike. Poročilo, ki ga je izdelal Opus se glasi: “Zaradi majhnega obsega poslovanja in nizke stopnje finančne neodvisnosti morajo imeti manjši umetniki visoko raven finančne in pravne pismenosti, da si zagotovijo svojo finančno stabilnost.”

Ujo, podjetje s sedežem v New Yorku, ponuja decentralizirano bazo podatkov o lastništvu glasbe, kjer lahko umetniki ne samo naložijo svoja dela in zaslužijo 100% delež prodaje in donacij brez provizij, temveč tudi samodejno nadzirajo razdelitev plačila s sodelavci vsakega projekta. Drugi projekt iz Združenih držav, Open Music Initiative, uporablja tehnologijo blockchain za identifikacijo imetnikov glasbenih pravic in je kot člane že pritegnil Soundcloud, Sony, YouTube, Spotify in Netflix, kar prikazuje, kako močno vplivna je lahko ta tehnologija.

V članku za Harvard Business Review iz leta 2017 se Imogen Heap-angleška kantavtorka, glasbena producentka in zvočna inženirka-spominja dogodka, ko so nekemu vizualnemu umetniku izbrisali vse njegove videoposnetke naložene na Vimeo, ker je na enem izmed njih uporabil 30-sekundni posnetek njene pesmi. Po njenih besedah ​​lahko tehnologija blockchain pomaga in že pomaga pri reševanju teh vprašanj.

Blockchain torej že izboljšuje način plačevanja umetnikov, zlasti neodvisnih, in povečuje znesek, ki ga lahko obdržijo, hkrati pa poenostavlja postopek registriranja avtorskih pravic in distribucijo dela in se ne konča samo pri tem. Tehnologija Blockchain že omogoča glasbenikom, da izkoristijo drugo ključno kategorijo za prihodke neodvisnih izvajalcev: visoko angažirane skupnosti.

Neodvisni in prihajajoči umetniki imajo pogosto močno podporo svojih oboževalcev. Kar si lahko razlagamo kot nekaj v smislu podpore lokalnim umetnikom, kar lahko pojasni, od kod 32% tržnega deleža prihodkov tako od prodaje fizične kot digitalne glasbe, navajajo Opus. Znano je tudi, da koncerti in “merchandise” predstavljajo velik delež prihodkov, vendar tehnologija blockchain zdaj ponuja nove načine za nadaljnje raziskovanje tega.

ANote Music, luksemburško zagonsko podjetje, je nedavno objavil, da bo predstavil platformo, ki temelji na verigi blokov, ki bo umetnikom omogočila nov način dostopa do kapitala, saj bo uporabnikom omogočila vlaganje v avtorske honorarje. Platforma bo skušala poslušalcem omogočiti, da izkoristijo svojo glasbeno razgledanost za nakup in trgovanje z delnicami avtorskih honorarjev na sekundarnem trgu. Marzio Schena, soustanovitelj in izvršni direktor ANote Music, je pojasnil: “Naš cilj je odkriti skrito vrednost glasbe za vlagatelje in umetnike z ustvarjanjem borzne platforme za glasbene naložbe.”

Prej omenjena platforma Ujo pa uporabnikom omogoča prodajo digitalnih značk, ki podpirajo umetnika in delujejo kot “zbirateljski” predmeti, kar je postalo ena izmed najbolj priljubljenih aplikacij za NFT žetone. Omogoča tudi uporabnikom, da svojim priljubljenim izvajalcem dajo nasvete brez posrednika. Choon in eMusic, dve drugi pretočni platformi, umetnikom omogočata zbiranje projektov z množičnim financiranjem, ustvarjanje novega vira prihodkov, hkrati pa ustvarjanje denarnih naložb v snemanje in trženje pesmi ali celovečernega projekta.

Projekti, podprti z verigo blokov, lahko ustvarijo tudi denarne spodbude za ljubitelje glasbe, zaradi česar je celotna izkušnja bolj interaktivna, vključujoča in koristna. Medtem ko nekatere platforme, kot je eMusic, navdušujejo oboževalce z ekskluzivno vsebino in nižjimi cenami, se uporabljajo tudi druge metode. Choon na primer poslušalcem ponuja nagrade za pripravo prilagojenih seznamov predvajanja, Viberate pa oboževalce nagrajuje z domačimi žetoni VIB za prispevek k svoji zbirki podatkov o izvajalcih, prostorih in dogodkih. Platforma Inmusik ima podoben sistem, ki nagrajuje uporabnike z zvočnimi kovanci ($ OUND) za uvrščanje izvajalcev na lestvico.

Medtem ko platforme, kot je Viberate, že predstavljajo več kot 450.000 izvajalcev, kar je impresiven podvig, pa velikani v industriji preizkušajo tudi nove modele spodbud, ki temeljijo na verigi blokov-najbolj opazna je ena od treh glavnih založb v industriji, Warner Music Group. Glede na članek, ki ga je objavil Forbes, se je Warner Music pridružil naložbi v višini 11,2 milijona dolarjev v novo omrežje blockchain, imenovano Flow, ki ga je ustvaril Dapper Labs. Jeff Bronikowski, globalni vodja strateških glasbenih pobud pri Appleu in nekdanji višji podpredsednik za razvoj podjetij pri Warner Music je povedal: “Glavni cilj je ustvariti nove poti, kjer bodo oboževalci naših umetnikov lahko raziskovali svoje fandom in sodelovali z umetniki na nove in drugačne načine, ki jih doslej niso počeli. “

Bo torej tehnologija blockchain pomagala prestaviti nadzor in prihodke nazaj v roke umetnikov? Zdi se, da že napreduje, obstaja pa tudi še vedno veliko prostora za rast, saj mnoge umetnike pritegne večji delež zaslužka. Enako lahko rečemo za poslušalce, ki lahko zdaj celo sami uživajo v spodbudah prek nekaterih od teh decentraliziranih platform.

Medtem ko lahko te izboljšane spodbude za umetnike in oboževalce pomagajo pri napredovanju uporabe blockchaina v glasbeni industriji, lahko prejšnje nesrečne zgodbe v industriji igrajo ključno vlogo pri spodbujanju umetnikov k novim in izboljšanim sistemom.

Vaša reakcija na članek?

Sveže objave

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

Sveže novice na email!