Nathan Drake je nazaj in lepši je kot kadarkoli prej

Ko sem v prenovljeni kolekciji Uncharted: Legacy of Thieves Collection zopet ugledal svojega starega znanca Nathana Draka, mi je srce naravnost poskočilo. S tem karizmatičnim lovcem na starodavne zaklade sva namreč preživela kar nekaj napetih avantur in kar malce težko je verjeti, da sva se zadnjič srečala dolgih 6 let nazaj in sva si zdaj zopet segla v roko.

Takšna ponovna snidenja včasih niso tako prijetna, saj nam velikokrat spomine na igre zamegli nostalgija, ki nam preko rožnatih očal izriše bolj prijetno sliko, kakršna pa je ta v resnici. Vendar pa to v primeru igre Uncharted 4 ne drži in res je neverjetno, kako se je ta mojstrovina razvijalca Naughty Dog postarala, saj je še danes videti mestoma naravnost neverjetno in res nočem vedeti, kakšno črno programersko magijo je takrat delal razvijalec, da je lahko to zadevo poganjal šibki PlayStation 4.

Igra je zdaj, skupaj z dodatkom The Lost Legacy, v prenovljeni izdaji Legacy of Thieves zadihala s polnimi pljuči, saj jo poganja veliko močnejša konzola PlayStation 5, ki izkušnji ne doda samo boljše podobe, ampak jo izboljša tudi na drugih področjih, ki niso tako samoumevne.


Razvojna ekipa: Sony
Založnik: Naughty Dog
Platforme: PS5
Nakup: PlayStation
Datum izida: 28. januar 2022
Cena: 49,99 €

Zvrst: tretjeosebna akcijska pustolovščina


VIDEO RECENZIJA


Takoj na začetku je treba zapisati, da tale predelava s sabo ne prinaša nobene nove vsebine, saj je bilo vse usmerjeno samo in le v tehnične izboljšave, ki jih omogoča nova konzola. Tako veterani serije ne boste v Legacy of Thieves Collection dobili ničesar zares novega, a vseeno to ne pomeni, da zadeva ne bo zanimiva tudi tistim, ki ste čez zgodbo štirice in dodatka šli že ničkolikokrat. Tehnične naprednosti so namreč dovolj velike, da znajo ponuditi svežo izkušnjo in če vam je slučajno meja 30 sličic na sekundo kravžljala živce, potem se zna tale predrugačen združek iger zdeti kot pravi blagoslov.

V glavni vlogi zopet nastopa prekaljeni ropar zakladov Nathan Drake, ki pa je po trojici izvirnih avantur upočasnil tempo svojega življenja in ga na začetku najdemo živeti povsem običajno in umirjeno življenje, polno pisarniških opravil in udobnega posedanja na kavču. Družbo mu dela njegova večna izvoljenka Elena in parček se navidez dobro razume, vendar pa pod površjem Nathanovo srce še vedno stremi k avanturam.

Težko je verjeti, da je tale naslov star že kar 6 let.

Penzija ne traja dolgo, saj Nathana enega dne obišče njegov davno izgubljeni brat Sam, ki se je znašel v velikih škripcih. V zaporu se je namreč zadolžil mafijskemu šefu in dolg lahko odplača samo tako, da odkrije izgubljeni zaklad pirata Henryja Averyja ter se na ta način izkoplje iz dolgov. Nathanu ne ostane drugega kot pa da mu pomaga in začne se njuna avantura, ki bo s sabo potegnila cel kup nevarnosti, nenadnih preobratov, zanimivih likov in starodavnih templjev s pastmi.

Ena od posebnosti četrtega dela serije Uncharted je naravnost neverjeten razvoj likov, ki ga je prikazal Naughty Dog. Prve tri Uncharted igre so bile bolj kot ne samo vratolomna zabava, kjer kakšne posebne skrbi za logiko ni bilo. Vendar pa da četrti del vsem likom težo in dejansko osebnost, zaradi katerih izpadejo še kako presneto resnično. Še posebej je v tej smeri dobro razdelan glavni junak Nathan, ki je zdaj starejši in čeprav še vedno pogreša pustolovščine, ima zdaj odgovornosti do nekoga drugega za katerega mu ni vseeno. Splošno gledano se glavni zaplet sicer vrti okoli iskanja zaklada, ki nam tudi tokrat ponudi izgovor za sprehajanje med zanimivimi lokacijami, a jasno je, da želi Uncharted 4 raziskati odnose med ljudmi. Nathan je tako razpet na vse strani, saj ga kliče sla po avanturi, a hkrati ga skrbi za brata, za zraven pa se mora tudi lagati svoji ženi.

Strelskih segmentov je obilo, a to je tudi edino področje, kjer štirica v primerjavi s prejšnjimi deli ni znatno napredovala.

Ta razvoj likov ne spremljamo samo skozi odlično zrežirane vmesne sekvence, ki vsebujejo neverjetno glasovno podajanje vseh likov, ampak jih spoznamo tudi med igranjem. Bolj ko se Nathan zaveda, da je njegova žena pomembnejša od vsake avanture, manj ga navdušuje plezanje po starodavnih templjih in proti koncu spozna, da je lovil samo prašne, stare kosti, medtem ko je bila tista resnična avantura ves čas ob njemu doma.

Igralne mehanike so v bistvu precej slične tistim iz prejšnjih delov, le da tokrat spremljamo hudo bolj napredne animacije. Naša glavna naloga so različni platformski izzivi, tako da vas čaka veliko plezanja po zidovih in pečinah, skakanja skozi prepade in balanciranja na ozkih brveh. A vse skupaj je tokrat močno bolj razgibano, saj Nathan zdaj okoli nosi vrv s kavljem, s katero se lahko zavihti skozi cele kanjone, veliko je pa tudi drsanja po brežinah, čemur lahko dodamo plavanje in potapljanje. Naughty Dog je odpravo dodatno popestril z vožnjo avta, ki ima prav tako kavelj in tako opremljeni bomo morali z avtom ali peš rešiti kakšno uganko. Te niso preveč zafrknjene, a vseeno zahtevajo nekaj beljenja glave.

Uganke so tu, a niso preveč zahtevne, v pomoč pa vam je tudi vedno prisoten dnevnik.

Seveda je tule tudi akcijska plat, nad katero osebno v Uncharted igrah nisem bil nikoli preveč navdušen. Strelske mehanike se mi nikoli niso zdele preveč izpopolnjene in velikokrat se mi je zdelo, da je sovražnikov preprosto preveč in so preveč odporni na vaše streljanje. Uncharted 4 in dodatek Lost Legacy v tem pogled ostaneta identična predhodnikom, le da je razvijalec tokrat vnesel nekaj skrivanja v podrasti, a to je tako osnovno, da je bolj kot ne samo izguba časa. Med igranjem sem dejansko znižal težavnost in se tako hitreje znebil strelskih sekvenc, tako da sem se lahko vrnil v slastno raziskovanje.

In to je naravnost neverjetno. Naughty Dog je v Uncharted 4 sprostil vso svojo domišljijo in ustvaril resnično osupljive lokacije, zaradi katerih praktično vsak posnetek zaslona postane predmet novega ozadja na namizju. Vse skupaj doseže vrhunec, ko obiščemo davno izgubljeno velemesto piratov, ki je povsod preraščeno z drevesi, hiše pa zaradi naravnih vplivov stojijo samo še na pol. Ne bi pretiraval, če bi rekel da je tole ena najlepših lokacij, ki sem jih kdaj ugledal v igrah, tehnične nadgradnje novoizdane kolekcije pa samo dodajo češnjico na vrhu že tako impresivne podobe.

Sem že omenil, da je težko verjeti, da je ta igra izšla leta 2016?

Teh nadgradenj je cel kup in lepo dopolnijo igralno izkušnjo. Na voljo so trije grafični načini, tako da lahko izbirate med čistokrvno 4K ločljivostjo pri 30 sličicah na sekundo, predelane ločljivosti 1400p na 4K pri 60 sličicah na sekundo ali pa ločljivost 1080p pri kar 120 sličicah na sekundo. K vsemu temu lahko prištejete napredne učinke tresenja na igralne ploščku DualSense, instantno nalaganje stopenj ter dober 3D zvok, ki bobnenje ob strelskih obračunih pripeljejo na naslednjo stopnjo.

Vseeno si želim, da bi Naughty Dog storil več. Igralni plošček je denimo dobro izkoriščen, a ne povsem. S tem ciljam predvsem na sprožilnike, ki bi lahko s svojo odpornostjo nadomestili zoprne QTE sekvence, bolje pa bi lahko navrgli tudi občutek različnih orožij.

Ločena avantura The Lost Legacy vpelje nove mehanike, kot je denimo vlamljanje ključavnic.

Do zdaj sem v glavnem omenjal Uncharted 4, a v paketu najdemo tudi samostojni dodatek The Lost Legacy, ki je prav tako prejel vse prej omenjene posodobitve. Dodatek sam je super, a tokrat spremljamo pot junakinje Chloe Frazer, s katero pa se nisem tako povezal kot z Nathanom. Vseeno pa je to dobra avantura, ki nas popelje v raziskovanje Indije in če vam je zanimiva Hindujska zgodovina, potem boste tukaj našli cel kup vznemirljive vsebine.

Uncharted: Legacy of Thieves Collection je tako lepo snidenje s starimi prijatelji, ki me je zopet prepričalo, da ima Uncharted 4 enega najlepših zaključkov zgodbe, ki smo jih kdaj videli v formatu videoiger. Resnično sem vesel, da ti dve igri prihajata tudi na PC in da bodo tudi računalničarji lahko kmalu izkusili eno najboljših pustolovskih odprav, ki so kdaj pozdravile konzole PlayStation 3, 4 in zdaj tudi 5.

Vaša reakcija na članek?

[sharethis-reaction-buttons]

BoriSe
BoriSehttps://hop.si
Mojster RPG žanra, tuje pa mi niso niti grozljivščine. Z žalostjo v srcu objokuje svoji dve najljubši seriji, Gothic in Dead Space, ki sta žalosten konec storili. Kontaktirate me lahko na: [email protected]

Sveže objave

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

Nathan Drake kljub vsem letom od izida ni izgubil svojega zagona in igra je tudi danes hudo privlačna avantura, ki ji predelava Legacy of Thieves samo še zviša vrednost, saj zdaj starodavne templje in akcijske vložke izkusimo v 4K ločljivosti pri 60 sličicah na sekundo. To je naravnost čudovita igralna izkušnja, ki je skoraj popolna, a za tisto najvišjo oceno bi potrebovala še kanček dodelave.Nathan Drake je nazaj in lepši je kot kadarkoli prej