Total War: WARHAMMER III – kaotičen zaključek trilogije

Ob omembi besede Warhammer po zaslugi Games Workshop večina ljudi zagotovo pomisli na knjige ter namizne in računalniške igre. V tem raznovrstnem vesolju pa na svoj račun v prvi vrsti pridemo ljubitelji strategij. Izjemno vesel sem bil, ko so fantazijski svet Creative Assembly v 2016 pretopili v Total War franšizo, kjer so bili mnogi skeptični na podlagi predhodne zgodovinske osredotočenosti. Ampak, kot se je izkazalo, nisem bil edini. Total War: Warhammer je nedvomno najbolj priljubljen SEGA naslov in tako bo verjetno tudi ostalo, dokler se končno ne lotijo univerze gospodarja prstanov. 

Kombinacija je bila tako odličen prvenec, ki mu je sledilo še boljše nadaljevanje. Na Total War: Warhammer III pa smo ljubitelji morali čakati vse do 2022. Zdaj je končno prišel in nas pahnil v obrobje fantazijskega pekla. Naj kar takoj rečem, da v kolikor sta ti bila všeč prva dva dela, brezskrbno kupi nadaljevanje, saj je formula enaka, zgolj izboljšana. V tretje gre rado, kajne? Namesto tega, da bi znova šli skozi vse stvari, ki igro naredijo odlično, se bom raje osredotočil na novosti, saj ni smiselno ponavljati enih in enakih konceptov. Ti so ljubiteljem poznani že od praveka.


Razvojna ekipa: Creative Assembly
Založnik: SEGA, Feral Interactive
Platforme: PC
EIGRE: Povezava
Datum izida: 17. februar 2022
Cena: 48,29 €

Zvrst: Strategija


VIDEO RECENZIJA

Boljše, višje, močneje

Prva opazna stvar bodo določene manjše izboljšave kvalitete življenja. Diplomacija je veliko priročnejša, saj deluje po principu Three Kingdoms, kjer lahko že takoj vidiš, kako razmišljajo vse frakcije. Večje spremembe so doživele tudi mestne bitke, ki so nekako vedno bile šibka točka Total War iger. Še vedno niso izjemne, ampak nov sistem kar dobro deluje.

Pošastne, šefovske in druge večje enote se ne bodo več pogumno borile od začetka do kraja, ampak bodo na 50% začele kričati od bolečine in se od takrat naprej borile manj učinkovito.

Večje spremembe je doživela tudi kampanja. Od možnosti najema zavezniških enot drugih frakcij do nasploh boljšega sodelovanja zaveznikov. Drugih sprememb je še ogromno, preveč, da bi našteval, ampak splošni princip je še vedno enak. Izberi začetno frakcijo z unikatnimi mehanikami in se podaj v fantazijsko navdahnjen srednji vek v želji po globalni dominaciji. Če te ne bo pokončal podganjek, ki seveda sploh ne obstaja, te bo pa podanik boga perverznosti in opolzkosti.

Seveda bo potrebno tudi tokrat nekaj časa počakati na način Immortal Empires, ki bo združil vse tri igre v orjaški zemljevid, v kolikor si seveda lastiš vse tri igre. V osredotočenem načinu trojke pa je tako več poudarka na zgodbi in lahko govoriva o narativni kampanji, ki je zelo dobro dodelana. Vseskozi daje njen tonus in prispeva najzanimivejše trenutke.

Kar se prične z redom

Seveda smo ponovno dobili kar nekaj novih frakcij. Tokratno število novincev je osem, s tem, da so Ogri kot Norsca in bojevniki kaosa tudi tokrat del prednaročila. Najbolj všečen del mi je zmerom bil, kako unikatne so frakcije, saj gre še nikdar videno raznolikost v pravzaprav strategijah nasploh in tudi tokrat ni nič drugače.

Igro postavlja mejnik tudi za Warhammer znamko, saj izkleševa civilizacije Cathay, ki je prej bila znana zgolj kot skrivnostna sitna azijska tetka tam na daljnem vzhodu. Od sedaj naprej bodo znani kot kul azijski stric, ki obvlada ravnovesje med jinom in jangom. Njihova tematika vleče na srednjeveško Kitajsko. V trenutku, ko sem jih prvič ugledal, sem pomislil na film The Great Wall.

Kot škratje so zelo obrambno naravnani, saj morajo braniti velik kitajski zi… hočem reči Bastion pred silami mongo… Kaosa. Smodnik, neprebojni obrambni zid in zmaji. Če ti je všeč to troje, se boš z njimi počutil kot doma, ne glede na to, katerega izmed vladarjev izbereš.

Naslednja rasa je mnogim precej ljuba skupina trdovratnih mož severa pod vodstvom Else ter Rasputina. Kislev je frakcija, ki jo pripadniki Cesarstva pogosto označujejo za barbare, a so prvi obrambni zid ljudi pred hordami zla. Čeprav so že mnogokrat padli, se vedno znova poberejo, saj gre za trdožive, hibridne in pogumne bojevnike s podporo konjenice in medvedov.  

Naslednji v vrsti so Ogri. Če si jih že ugledal v drugem delu, bolj kot ne veš, kaj pričakovati. Absolutne enote požrešnosti in pogoltnosti, vodi jih želja po dobičku in mesu in to se odraža tudi v njihovi frakciji. Z možnostjo sklepanja kupčij in ustvarjanja novih mest, kjerkoli jim srce poželi, gre zagotovo za najbolj korporativno frakcijo. Pazi se le suličarjev, saj veliki fantje hitro padejo pod neprestanim sunkom sulic, ne glede na to, če jih vihti izšolan bojevnik ali navaden kmet.

Se konča v kaosu

Seveda niso izostali bojevniki Chaosa, okoli katerih se vrti celotna tretja igra. Na izbiro so kar štiri možnosti. Bog bolezni Nurgle, katerega igranje ne priporočam po kosilu in vihti najbolj odporne in nagnusne izmed enot, krvoločni Khorne, pri katerem se vse vrti okoli vojne in tako premore nekatere izmed najboljših bojevnikov v igri, razvraten Slaanesh, ki je mojster diplomacije, kultizma in privabljanja sovražnih enot na svojo stran in čarovniški Tzeentch, s katerim nisem igral in ga ne poznam tako dobro.

Več kot dovolj velika izbira pokvarjenih zlobnežev in demonov, ki se razprostirajo skozi celotno mapo, če pa se ne moreš odločiti med njimi, ti preostane skupna sila kaosa, ki vse združuje pod eno zastavo. Vsaka nacija daje drugačen občutek in možnost variacij je velika, z nasprotjem do preostalih Total War iger, kjer so prevladovale sulice in meči.

Polno barvnih odtenkov, pisanosti in zmede, Creative Assembly pred izzivom tega čudnega sveta niso klonili, ampak so najbolj nerealen in neverjeten del Warhammer sveta prelili v strateško igro, ki ne skopari z vizualnimi učinki.

Osnovna igralna mehanika se ni spremenila. Še vedno boš spočel armade, osvajal mesta in se skrival za zidovi, ko bo Kaos brzel po tvojih planjavah, lahko pa se odpraviš tudi skozi portal in obiščeš deželo kaosa za potencialno ogromnimi nagradami.

Res je, tretja igra je ponovno dosegla to, kaj si je Total Assembly zadal in če bi že kaj moral kritizirati, je to res katastrofalno malo različnih enot za nove frakcije, ki kar kliče po dodatku ali dveh. Določeni ljudje se pritožujejo tudi nad optimizacijo ampak čisto tako pošteno sem bil sam presenečen nad tem, kako dobro igra deluje, saj sem jo na prenosniku z RTX 3070 grafično kartico brez težav gnal na ultra nastavitvah pri 144 sličicah na sekundo.

Razsodba

(+) Še več iste poslastice
(+) Izboljšave kvalitete življenja
(+) Nove frakcije so zanimive
(+) Nova kampanja je zanimiva
(+/-) Igra se bo razživela z izzidom Immortal Empires
(-) Občasno sesuvanje
(-) Majhno število enot za nove frakcije

Vaša reakcija na recenzijo?

Simon D.
Simon D.
Urednik strani in amaterski razvijalec iger, le redek naslov uspe uiti njegovemu sokoljemu očesu, vsaj dokler ne zaudarja že od daleč. Pa tudi takrat je le redkokatera stvar bolj zabavna od polnega kritiziranja precenjenega govna.

Povzetek ocene

Torej, čeprav bi bil to primeren zaključek zelo ambiciozne trilogije, mislim, da nas v Total War: Warhammer 3 najboljše še čaka. Osnova je že zdaj sijajna, čez čas pa pričakujem še več frakcij, razširitev in še ena mega kampanja, ki bo združila trilogijo. Prihodnost je videti krvava.

Sveže recenzije

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

Sveže novice na email!

Total War: WARHAMMER III - kaotičen zaključek trilogijeTorej, čeprav bi bil to primeren zaključek zelo ambiciozne trilogije, mislim, da nas v Total War: Warhammer 3 najboljše še čaka. Osnova je že zdaj sijajna, čez čas pa pričakujem še več frakcij, razširitev in še ena mega kampanja, ki bo združila trilogijo. Prihodnost je videti krvava.