Zadnji trendi trga NFT-jev kažejo, da unikatno zrisane podobe digitalnih opic niso vredne vseh tistih milijonov, kot se je sprva predvidevalo. Nezamenljivi žetoni za sabo nosijo zanimivo tehnologijo, a so že od prve predstavitve bolj kot ne predmet norčevanj, zato v njihov uspeh ni verjelo veliko ljudi.
Kljub temu pa se je ta trend v začetku razširil kot požar in v NFT-jevsko sfero se je podal praktično vsak, ki je imel 5 minut časa. Vraga, še Argeta, ki jo poznamo predvsem po paštetah, je zaradi nekega razloga zagnala svojo linijo NFT-jev z imenom Argetty, temu zgledu pa je sledilo veliko drugih podjetij in vplivnežev.
Ta norija je bila na vrhuncu lani jeseni, spletna stran NonFungible pa zdaj poroča, da je povpraševanje od septembra padlo kar za 92 %. Septembra 2021 je prodaja NFT-jev dosegla številko 225.000, ta pa je ta teden padla na žalostno povprečje 19.000.
Zanimanje za te žetone je padlo tudi pri navadnih uporabnikih. Google trendi denimo pravijo, da so ljudje največkrat vtipkali iskalni niz NFT žetonov letos januarja, od takrat pa je zanimanje in povpraševanje upadlo za 80 %.
To hkrati pomeni, da so vsi tisti dragi nakupi NFT-jev izgubili ogromno svoje vrednosti. Marca lani je denimo Sina Estavi, direktor malezijskega blockchain podjetja Bridge Oracle, kupil podobo prvega Tweeta Jacka Dorseyja, soustanovitelja Twitterja. Sina je takrat za svoj nakup odštel 2,9 milijona dolarjev, leto kasneje pa je zadevo ponudil na dražbo in je pričakoval ponudbe nekje v sferi 50 milijonov dolarjev, a največja ponudba je znašala nekaj manj kot 14.000 $. Še ena takšna zgodba se tika raperja Snoop Doga, ki je NFT s svojo podobo v začetku aprila prodal za 32.000 $, zdaj pa na dražbi najvišja ponudba znaša revnih 210 $.
I dunno … seems kinda fungible
— Elon Musk (@elonmusk) May 4, 2022
Sina Estavi sicer pravi, da to ni znak propada NFT-jev, ampak normalno gibanje cen, ki se lahko zgodi na vsakem trgu. A ko se enkrat iz tehnologije začne norčevati novopečeni lastnik Twitterja, potem to ne pomeni nič dobrega.