Songs of Conquest – Predogled | Heroji moči in magije v novi preobleki

Ne vem, kaj je na seriji HoMM, da ima gromozansko število oboževalcev med državami stare Jugoslavije in Sovjetske zveze. Ni nobena skrivnost, da mednje sodim tudi sam. HoMM 3 in 4 sta predstavljali eni najboljših doživetij za otročiča, ki ju je pridno izrabljal za izpopolnjevanje strateških sposobnosti.

A kot ve vsak pravi ljubitelj, serija že mnogo let ni dobila vrednega naslednika. Ubisoft jo je malone pahnil v pogubo in po sedmici enostavno rekel “dosti je bilo herojev, franšiza nima več zagona in čisto nič nismo krivi, da smo jo razmesarili in spremenili v packarijo. Gremo raje ustvariti novega Tom Clancya, ki bo nedvomno masovni hit.”


Razvojna ekipa: Lavapotion
Založnik: Coffee Stain Publishing
Platforme: PC
Steam: Povezava
Datum izida: 10. maj 2022
Cena: 29,99 €

Zvrst: Potezna strategija


Pojavitev novega izzivalca!

Pred nekaj dnevi je dih življenja prišel iz popolnoma druge strani. Upi za Songs Of Conquest so bili ogromni, čemur je ogromno pripomogla transparentnost razvijalcev, ki so redno delili razvojni napredek. Nedavno pa je igra končno prešla tudi v zgodnji dostop.

Naravna stvar jo je neposredno primerjati s HoMM. Pri obeh nenazadnje gre za strateško igro z zbiranjem dobrin in razvijanjem mest ter urjenjem vedno naprednejših enot, vtkanim v potezno raziskovanje in bojevanje.

Tako je tudi Songs of Conquest razdeljena na dve perspektivi. V prvi raziskuješ velike in prekrasne fantazijske svetove s svojimi junaki, obiskuješ na ducate raznovrstnih zgradb, ruševin in zanimivih drugih lokacij z upom, da boš tam našel tisti ščepec draguljev, ki ti še manjka za izgradnjo graščine. Obe igri vsebujeta tudi fiksne sile nevtralnih sovražnikov, ki blokirajo nove prehode in pogosto dragocenosti.

Ena od najbolj privlačnih stvari na Songs of Conquest je bogata postavitev; sam svet, izročilo in različne frakcije, ki jih vežejo kompleksni medsebojni odnosi in katere se potegujejo za nadzor nad omejenim ozemljem. Songs of Conquest odlično ujame te stvari preko zgodbe, dialoga med liki in sveta, ki je bil čudovito stkan in priveden v življenje.

Razvijalci Lavapotion so igro s svojim presenetljivim in čudovitim slogom slikovnih pik, združenim z 2,5D pristopom uspeli narediti popolnoma unikatno in naravnost omamno. Zemljevid sveta je priveden v življenje z različnimi zgradbami, starodavnimi kraji moči, točkami zanimivosti in čudovitimi in skrivnostnimi značilnostmi terena.

Oblikovanje likov je prav tako prekrasno za vse štiri različne frakcije, ki jih je mogoče igrati, pa tudi za številne druge sovražnike in bitja, ki naseljujejo to vesolje. Poleg tega je prav tako prijetno zvočno ozadje, ki resnično pomaga zaokrožiti občutek celote.

Ni pomembna velikost, temveč tehnika

Songs of Conquest ima precej standardni sistem delovanja, tako, da se dajmo raje poglobiti v tisto, za kar menim, da jo ločuje od drugih iger v žanru in ji pomaga, da resnično zasije.

Gradnja naselij je ena prvih takšnih stvari. Sistem poselitve in gradnje mesta je kraj, kjer se začne taktika Songs of Conquest; tisto, kar ima ogromen vpliv na sestavo tvoje armade. Vsako naselje ima določeno velikost, kar vpliva na število gradbenih mest. Izbiral boš med več zgradbami, ki imajo lasten pomen in funkcionalnost in v stilu HoMM IV boš moral izbirati, katere zgraditi, ker vseh ne bo možno plokniti na tla.

Želiš zgraditi grad (srednje velika zgradba)? Kot zahtevo boš potrebovali kmetijo (majhno zgradbo). To skupaj z omejenim številom gradbenih ploščic na naselje naredi izbire pomembne in hkrati skrbi, da upravljanje gospodarstva/cesarstva ne postane monotono.

Druga raznolika stvar je samo sestavljanje armade. Vsak junak oziroma “Nosilec posebnega voditeljskega žmohta” lahko s sabo nosi število enot, ki je omejeno s stopnjo junaka. Dodatno je tudi število posameznih vojačkov v enoti omejeno, torej se ne boš srečeval z absurdnimi situacijami, kjer se na bojišču istočasno nahaja po par deset tisoč vojakov.

Boj v Songs of Conquest je še eno področje, ki je očitno vložilo veliko razmišljanja in namenov. Bojni zemljevid uporablja sistem, ki temelji na heksih, z dodatkom povišanega terena. Ta ni samo za izgled, temveč daje vojakom na visokem terenu prednosti med bojem in celo omogoča strelcem, da streljajo dlje in učinkoviteje. Boj je hiter, krvav in brutalen, še posebej, ko se spopadeš z drugim Nosilcem žmohta.

Zadnja in največja stvar, zaradi katere Songs of Conquest resnično izstopa, je čarobni sistem. Kot Nosilec imaš na voljo veliko različnih urokov različnih “šol” esence, vendar je to bistvo vezano na čete pod tvojim poveljstvom. Obstajajo dodatni načini za proizvodnjo esence, na primer z artefakti, vendar je glavni dohodek v sestavi tvoje vojske.

Od srednjeveških vil do suženjskih žabonov

Ker ima vsaka frakcija svoj raznolik seznam vojakov, lahko pričakuješ, da se bo vsaka igrala popolnoma raznoliko.

V času pisanja je Songs of Conquest v zgodnjem dostopu z dvema narativnima kampanjama, ki sta na voljo za dve od štirih frakcij. V prvi kampanji igraš kot Arleon, človeška frakcija, ki se močno osredotoča na enote srednjeveškega tipa, kot so vitezi in mečevalci, zraven pa izrablja tudi bajeslovne enote, kot so vile in vilinski plemiči. To je prva kampanja in deluje kot uvodnica v igro, izročilo sveta in tiste, ki ga naseljujejo.

V drugi kampanji igraš kot Rana, antropomorfna rasa dvoživk in plazilcev, ki se upre svojim zatiralskim zasužnjevalcem. Pripovedovanje spominja na slog 90., ki ga ljubeče posnema, vendar ima globino in občutek zadovoljstva, ko se rešiš ukov in izvedeš to, kar je William Wallace skušal že pred leti.

Poleg tega ima Songs of conquest tudi možnosti za večigralstvo v lokalni in spletni obliki, kar ti omogoča prijazno tekmovanje s prijatelji in skupnostjo kot celoto. Obstajajo tudi orodja za urejanje scenarijev in zemljevidov, ki ti dajejo svobodo pri ustvarjanju lastnih izzivov s skoraj vsemi enakimi orodji kot razvijalci. Skupaj vse predstavlja več kot dobrodošlo noviteto v svet poteznih strategij, ki bo sčasoma verjetno postalo zgolj še boljše.

Razsodba

(+) Odličen grafični stil
(+) Bogat svet, poln zanimivih likov in nacij
(+) Taktični sistem, ki se poigra z že videno formulo
(+) Zanimive in svojevrstne nacije
(+) Velik potencial za kreacije s strani igralcev
(-) Dejanske zgodbene vsebine je zaenkrat še precej malo
(-) Manjše število frakcij napram klasikam je še kako očitno

Z načrtom, ki predvideva, da bo Song of Conquest naslednje leto v zgodnjem dostopu, ima Lavapotion dovolj časa, da zgladi majhne neravnine, ki se trenutno še nahajajo v zanki igranja. Pri skoraj 10 urah predvajanja ob pisanju tega predogleda sem imel samo par manjših problemov.

Glavni je bil ta, da je postalo igranje po dobrih 10 urah precej enolično, kar je bilo razvidno sploh pri bojevanju. Količina poliranja na tej stopnji bi morala služiti kot primer za prihodnje naslove zgodnjega dostopa, ne bi pa imel prav nič proti kakšni dodatni frakciji ali dvema.

Vaša reakcija na recenzijo?

Simon D.
Simon D.
Urednik strani in amaterski razvijalec iger, le redek naslov uspe uiti njegovemu sokoljemu očesu, vsaj dokler ne zaudarja že od daleč. Pa tudi takrat je le redkokatera stvar bolj zabavna od polnega kritiziranja precenjenega govna.

Sveže recenzije

1 KOMENTAR

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

Sveže novice na email!