Najstniki za iskanje informacij ne uporabljajo Googla, ampak TikTok

Huronsko popularno družabno omrežje TikTok je postalo že tako vplivno, da njenemu zgledu želijo slediti tudi ostali, zdaj že veterani internetnega prostora. Meta poskuša svojo platformo Instagram preko Reelsov bolj približati TikTokerski izkušnji in tudi Google je preko nove funkcije YouTube Shorts na svojo stran želel zvabiti mlajšo publiko.

Vendar pa Google s TikTokom nima težave samo na področju videov, saj se je ta platforma lotila tudi njegovega najbolj dobičkonosnega posla: Google iskalnika. Smešno je, da TikTok za kaj takšnega ni moral spočeti nekega svojega iskalnika, ampak nadaljuje z istim obratovanjem, sami uporabniki pa v njem najdejo nove načine za pridobivanje informacij.

Spletna stran New York Times je pred kratkim objavila zanimiv članek, ki pravi, da trenutna najstniška generacija, znana tudi pod imenom Gen Z, za svoje iskanje informacij namesto Googla uporablja kar TikTok. To je seveda lahko nevarna navada, saj TikTok ne vsebuje kakšnih res preverjenih in obsežnih virov tipa Wikipedia, ampak se zanaša samo na kratke posnetke uporabnikov, ki lahko govorijo resnico ali pa podajajo nepreverjene informacije. Študija iz strani NewsGuarda pravi, da 1 od 5 rezultatov na TikToku vsebuje napačne informacije, seveda pa uporabnik te informacije bolj redkokdaj še dodatno preveri preko kakšnega drugega vira.

@karishmairl who else feels the same?! 🥺 #fyp #fypシ #viral #relatable #xyzbca ♬ original sound – Karishma

Generacija Z se tega iskanja poslužuje predvsem zato, ker prikazani rezultati delujejo bolj osebno in so pospremljeni še s kratkim videom, kar je za mlajšo generacijo hudo privlačna zadeva. 22-letna Ashley Storino je za spletno stran USA Today povedala, da za iskanje novih škornjev ali knjige ne uporabi Googla, ampak se raje posluži TikToka. Tam hitro dobi rezultate, preko komentarjev pa se lahko tudi prepriča, da so informacije verodostojne. Google bi ji ob enakem iskanju na prvi strani izdal cel kup strani, ki so tam samo zaradi svoje SEO optimizacije in največkrat ne vsebujejo tistih res priporočljivih izdelkov, ampak so našteti tisti, ki strani preko partnerskih povezav prinesejo največ komisije.

tiktok

Iskanje po TikToku za nekatere uporabnike deluje bolj avtentično, saj informacije prihajajo iz ust resničnih ljudi, ne pa iz člankov, ki največkrat še ne vsebujejo nobene vizualne komponente, zaradi kratke nravi posnetkov pa te informacije lahko hitro konzumiramo in se nato odpravimo naprej.

Seveda pa ob vsej tej poplavi uporabnikov manjka moderacija vsebine, ki je TikTok ne more izvajati in na platformi se je tako pojavilo že kar nekaj škodljivih trendov. Med ameriškim pomanjkanjem formule za dojenčke so se po TikToku razširili domači recepti, ki pa so jih pediatri označili za naravnost nevarne. Zaradi spreminjajoče ameriške politike do splavov so se po platformi razširila zeliščna zdravila, kjer naj bi glavno vlogo igrala rastlina pelin, ta pa naj bi povzročila splav, a vpliv pelina na človeško telo še ni bil dobro raziskan, zato zna biti tudi takšno konzumiranje dokaj nevarno.

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime