Disco Elysium je bilo eno najlepših presenečenj leta 2019. Gre za RPG, ki se sicer ponaša z nekaterimi pritiklinami tega žanra, a v njem ni boja sploh. To se morda sprva sliši čudno, a frišni razvijalec ZA/UM je vse napore vložil v oblikovanje čudovitega sveta, ki predstavi naravnost odlične dialoge, čvekanje v teh pa je glavna igralna mehanika, saj preko izbiranja vrstic oblikujemo nadaljnji potek zgodbe in razvoj našega detektiva, ki ga lahko ozdravimo alkoholizma ali pa steklenico žganja objamemo z odprtimi rokami.
It appears multiple key leads behind Disco Elysium (including Robert Kurvitz, Aleksander Rostov and Helen Hindpere) have been pushed out of ZA/UM (the company) and are not involved with the sequel anymore https://t.co/7f2Izulizb
— Nibel (@Nibellion) October 1, 2022
Igra se ni dobro odrezala samo pri kritikih, ampak se je dobro odrezala tudi pri igralcih. Prodaja je stekla in pričakovalo se je, da bo ZA/UM najavil nadaljevanje. Sicer Disco Elysium res ne potrebuje sekvela, saj precej dobro stoji na svojih lastnih nogah, je pa razvijalec naknadno izdal nadgrajeno verzijo igre Definitive Edition, ki je med drugim dodala zvočno podajanje, pravo nadaljevanje pa je bilo samo predmet govoric.
We confirm that we are no longer at the studio.
— Aleksander Rostov (@artofrostov) October 2, 2022
— Aleksander Rostov, Robert Kurvitz, Helen Hindpere
Zdaj smo iz samih ust ZA/UM-a dobili uradno potrditev razvoja drugega dela, a ne veselite se preveč. Ustanovitelj studia Martin Luiga se je na veliko razpisal na Mediumu, a na žalost novice niso preveč vzpodbudne. Luiga pravi, da so nastale težave z založnikom ZA/UM-om, zato je igričarska veja ZA/UM Cultural Association, ki je spočela Disco Elysium, bila razpuščena. Studio je zapustil Luiga, pridružili pa so se mu še glavni pisec in dizajner Robert Hurvitz, pisateljica Helen Hidnpere in vodilni mož za umetnost Aleksander Rostov.
Nah I think that things with the sequel are actually sweet enough, you might even get it the way it was meant, it might take a shit ton of time but RPG fans are sorta accustomed to waiting, ain't they
— ∞Luiga∞ (@martinluiga) October 1, 2022
Težko je sicer točno videti, kaj je botrovalo temu razhodu, a Luiga glavno krivdo zvrača na nove investitorje, a hkrati priznava, da ne ve, če bi razvoj igre Disco Elysiuma sploh bil mogoč brez njihove finančne podpore.
Luiga je naknadno na Twitterju zapisal, da kljub temu verjame, da bo Disco Elysium 2 izšel, saj je bilo na njemu postorjeno že veliko dela. Sicer bo nanj treba še pošteno počakati, saj bo moral ZA/UM oblikovati povsem novo razvojno ekipo, a kakor pravi Luiga, smo oboževalci žanra RPG iger itak že navajeni čakanja.