Return to Monkey Island – sladki spomin na pozabljeno obdobje

Če si otrok 80. ali 90., si verjetno v mladosti igral Monkey Island – ali pa vsaj slišal zanj. Prihaja iz časov, ko so bile Point&Click avanture na vrhuncu in so jim konkurenco lahko delale zgolj realno-časovne strategije. Od Space Quest do Kings Quest in kasneje Grim Fandango in Deponia. Monkey Island je ena izmed iger, ki se jih mnogi še dandanes toplo spominjajo. Predstavlja enega najbolj priznanih naslovov tiste ere.

Sam žal do sedaj nikoli nisem igral iger te franšize, a to ne pomeni, da nisem slišal zanjo. kako le ne bi? Imam par prijateljev, ki so jo nadvse oboževali, a opičjega otoka moj računalnik ni še nikoli obiskal. Ko sem torej skupaj s preostankom internetnih obiskovalcev prvič slišal za Return to Monkey Island, sem to smatral kot znak vesolja, da seriji končno dam priložnost. To je šlo celo tako daleč, da sem namestil debitanta. Tu te morem opozoriti. Če kot jaz nisi igral teh iger v mladosti in nimaš nostalgičnih očal, boš zelo, zelo razočaran nad originalnimi izdajami.


Razvojna ekipa: Terrible Toybox
Založnik: Devolver Digital
Platforme: PC, Switch
Steam: Povezava
Datum izida: 19. september 2022
Cena: 22,99 €

Zvrst: Point&Click avantura


Dolgo pričakovano potovanje domov

Preigravanje prejšnjih naslovov brez kakršne koli zgodovine, na katero bi se lahko oprl, je bilo tako neverjetno boleče in skoraj sem k vragu poslal celotno franšizo, vključno z Return to Money Island. Žal sem kasneje uvidel, da nisem bil nič drugega kot naivnež.

Kljub temu, da rad razglašam, kako “grafika ni pomembna” in občasno razlagam, kako “takšnih iger ne delajo več”, v praksi vse ni tako rožnato. Drugi časi, druga pravila. Žal se nekatere igre enostavno postarajo slabše od drugih. Za vsak Age of Empires 2, ki še dandanes krasi marsikateri računalnik, obstaja Elder Scrolls III: Morrowind, kateri je podlegel toku časa.

Vse prepogosto se »oživljene« igre močno zanašajo na nostalgijo in ponujajo zelo malo zunaj tega področja. Tako sem tudi razmišljal ob nameščanju Return to Monkey Island. To je bila namreč (na srečo) moja zadolžitev, zato sem skušal zatreti refleks bruhanja ob razmišljanju o prejšnjih igrah in igro enostavno zagnal. In fant, o fant, kako sem vesel, da sem to storil.

Prva stvar, s katero sem se srečal ob prihodu na glavni meni, je bil poziv, ki me je vprašal, ali sem igral prejšnje igre ter ali bi bil hvaležen za osvežitev. Zgodba »catchup« traja približno pet minut in je predvajanje glavnih utrinkov prejšnjih iger, da se lahko na hitro spoznaš z dosedanjim dogajanjem. Funkciji sem bil neizmerno hvaležen, saj me je rešila pred preigravanjem prejšnjih iger, za katere je bolje, da ostanejo zgolj v spominu.

Znova na opičjem otoku

Pri vrnitvi na opičji otok je nostalgija za oboževalce zagotovo prisotna in če gojiš pozitivne spomine na franšizo, bo tvoja izkušnja verjetno globlja od moje. Vendar pa se nisem nikoli počutil, kot da se igra zanaša na poznavanje franšize. Tudi, če je to tvoja prva odprava na opičji otok, se boš imel odlično in ne boš zamujal drugega od lepih spominov na preteklost.

Nočem preveč govoriti o zgodbi, in to ni naključje. Nočem pokvariti izkušnje kogarkoli, ki si zaželi igranja. Rekel bom le to, da če uživaš v igrah “kazanja in klikanja” jo le preizkusi, ne glede na to, ali imaš izkušnje s serijo ali ne. In če bereš ta članek predpostavljam, da si nekdo, ki ljubi franšizo. V tem primeru je igra dobro oblikovan poklon njenim predhodnikom. Namesto novitet si Return to Monkey Island prizadeva, da bi bilo potovanje domov čim slajše, ne glede na to, če jo igraš na računalniku ali Nintendo Switch konzoli.

Vrnitev na Monkey Island je opazna vrnitev v franšizo iz več razlogov. Eden od njih je ta, da se ustvarjalec igre, Ron Gilbert, vrača po več kot 30 letih. In mislim, da vrnitev Rona Gilberta ni bila le odlična stvar za oživitev, ampak je bil to tudi eden najpomembnejših dejavnikov za uspeh igre. Monkey Island je smešna, zahtevna in norčava igra, kjer z miško klikaš po predmetih in jih dodajaš zbirki ter kasneje uporabljaš za razreševanje ugank. Še pomembneje pa je, da je to igra, ki praktično kar prekipeva od ljubezni. Tako intenzivno, da je skoraj nemogoče, da se ne bi nalezel tega občutka.

Druga funkcija, ki jo igra vključuje in ki potrjuje, da je franšiza zrasla skupaj z igralci, je priročna funkcija obnove. V bistvu je celotna igra, ki jo igrate, povedana skozi zorni kot Guybrusha (glavnega junaka), ki je zdaj oče in pripoveduje zgodbe o svojih dogodivščinah svojemu sinu. Dobrodošla funkcija je, da po oddihu od igre (v mojem primeru po tednu premora), se srečaš s prizorom, kjer Guybrush vpraša svojega sina, ali se še spomni, kje se trenutno nahaja. Če rečeš ne, te igra vodi skozi vse, kar se je zgodilo do tiste točke.

Stara igra, nove funkcije

Ne morem preceniti veličine te funkcije in kako močno si želim, da bi bila standard v vseh igrah, ki temeljijo na zgodbi. Ne morem ti povedati, kolikokrat sem bil predan igri, potem pa je nekaj prišlo vmes in je daljše obdobje nisem igral in ob vrnitvi sem se počutil odmaknjenega od zgodbe in izgubljenega in skoraj nemogoče je bilo priti nazaj. Vendar to ni edina priročna funkcija, ki jo ponuja Return to Monkey Island.

Druga zmagovalka zame osebno so možnosti težavnosti. Ob začetku igre lahko izbereš, kako želiš “uživati” ob igranju. To vodi celo do vprašanja, če ti ustreza malo lunine logike v ugankah. Nastavitve zapletenosti so komaj nekaj novega v igrah, in če sploh kaj, je bolj šokantno, če jih igra ne vključi. Vendar niso stalnica v žanru “pokaži in klikni”. Čeprav sem se odločil, da bom igro igral z vsemi frustracijami, ki pridejo s starošolsko lunino logiko, je lepo vedeti, da gre za dobro vstopnico za ljudi, ki žanr igrajo prvič.

Največji slon v sobi je razmik v vizualnem stilu. Bom iskren z vami, nisem nisem bil nor na čuden “Disneyjev” umetniški slog Curse of Monkey Island. Toda po nekaj urah igranja mi je prenovljen stil prirastel k srcu. Ob koncu sem ga že oboževal, predvsem zaradi tega, kako dobro ustreza stilu humorja in zgodbi igre.

Razsodba

(+) Odlična prenova obstoječe franšize
(+) Veliko koristnih funkcij tako za stare, kot za nove igralce
(+) Širok spekter prilagodljivosti
(+) Šarmanten vizualni stil in humor
(-) Žanr kazanja in klikanja ni za vsakogar

Vaša reakcija na recenzijo?

[sharethis-reaction-buttons]

Simon D.
Simon D.
Urednik strani in amaterski razvijalec iger, le redek naslov uspe uiti njegovemu sokoljemu očesu, vsaj dokler ne zaudarja že od daleč. Pa tudi takrat je le redkokatera stvar bolj zabavna od polnega kritiziranja precenjenega govna.

Povzetek ocene

Vrnitev na opičji otok se zdi kot most, ki povezuje nekatere absolutno najboljše avanture starega obdobja z vrhunsko posodobitvijo na moderni stil, ki nam je vsem poznan.

Sveže recenzije

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

Vrnitev na opičji otok se zdi kot most, ki povezuje nekatere absolutno najboljše avanture starega obdobja z vrhunsko posodobitvijo na moderni stil, ki nam je vsem poznan. Return to Monkey Island - sladki spomin na pozabljeno obdobje