Microsoft se še naprej trudi prepričati vse regulatorje, ki trenutno nasprotujejo njegovemu nakupu založnika Activision Blizzarda, da ta poteza v svetu konzol ne bo monopolna. Tako se želijo pokazati kot čim bolj ubogi, zaradi česar je iz njihovih ust v zadnjem letu prišlo kar nekaj šokantnih izjav.
Med drugim so priznali, da ima PlayStation boljše ekskluzive od Xboxa, nedavno pa smo tudi slišali priznanje, da vsak naslov, ki se pojavi v njihovem naročniškem servisu Game Pass, nato trpi v prodaji za vsaj nekje 10 mesecev. To je bilo sicer pričakovano, saj nihče ne bo igre dodatno kupil, če jo lahko dosti bolj poceni preigra preko naročnine, a Microsoft ni želel povedati, kakšne kupčije sklene z vsakim založnikom, ki nato svoj naslov porine na Game Pass. Sklepamo, da so pogodbe zajetne in pokrijejo tiste stroške, ki nato nastanejo zaradi manjka prodaje izven naročnine.
Microsoft je včeraj sklical novo konferenco in to kar v Bruslju. Tam je na oder stopil predsednik Microsofta Brad Smith, ki je predstavil nekaj konkretnih številk glede nastopa na evropskem trgu. Konzola PlayStation naj bi nadzorovala kar 80 % evropskega trga, medtem ko si je tule Xbox odrezal le 20 % pogače. Japonski trg za Xbox praktično ne obstaja, saj si ga lasti samo 4 % igralcev, medtem ko so vsi drugi zavezani PlayStationu. Svetovno gledano naj bi bila tehtnica močno nagnjena v Sonyjevo korist, ki naj bi nadzoroval kar 70 % svetovnega igričarskega trga proti Xboxovim ubornih 30 %.
Ta razmerja sicer niso povsem realna, saj v njih ne najdemo Nintendovega deleža, a Microsoft pravi, da jim to japonsko podjetje ne predstavlja konkurence, niti ne nasprotuje njihovemu nakupu Activisiona, zato je bilo izključeno iz te primerjave, ki niti ni tako presenetljiva. Xbox namreč v kar lepem številu držav v Evropi, med katerimi je tudi Slovenija, nima uradne podpore in je še najbolj prisoten v Nemčiji in Združenem kraljestvu.
We’ve now signed a binding 10-year contract to bring Xbox games to Nintendo’s gamers. This is just part of our commitment to bring Xbox games and Activision titles like Call of Duty to more players on more platforms. pic.twitter.com/JmO0hzw1BO
— Brad Smith (@BradSmi) February 21, 2023
Smith je na odru poskrbel tudi za malce bolj teatralen nastop. Po zraku je mahal s svežnjem A4 listov in povedal, da kamorkoli gre ima v žepu vedno kuverto s pogodbo, ki jo je Microsoft poslal Sonyju dva dni pred božičem. Pogodba je nepodpisana, a Smith pravi, da jo je še vedno pripravljen podpisati s Sonyjem – bodisi na papir ali pa na neko verzijo Microsoft Worda.
Brad Smith je včeraj prav tako najavil, da so zavezani h temu, da franšizo Call of Duty, kljub nakupu založnika Activision Blizzard, pripeljejo tudi na konkurenčne sisteme. Microsoft je tako včeraj podpisal pogodbo z Nintendom, ki obljublja vsaj 10-letno podporo Nintendovim konzolam, ki bodo uživali v vseh izdanih Call of Dutyjih in ti bodo vsebovali enako vsebino kot na PlayStationu in Xboxu. Ni sicer čisto jasno, kako namerava založnik predelati igre, ki zahtevajo trikrat več prostora kot pa celotna shramba na Nintendo Switchu, a morda tukaj ciljajo na oblačno igranje ali nenajavljeni Switch 2.
We have signed a 10 year agreement with NVIDIA that will allow GeForce NOW players to stream Xbox PC games as well as Activision Blizzard PC titles, including COD, following the acquisition. We´re committed to bringing more games to more people – however they choose to play.
— Phil Spencer (@XboxP3) February 21, 2023
Včeraj se je oglasil tudi šef Xbox divizije Phil Spencer, ki je na Twitterju najavil podpis pogodbe z Nvidio, ta pa obljublja enako 10-letno podporo za pretočni servis GeForce NOW. Microsoft je želel s to potezo pokazati, da CoD ne bo ekskluziven niti pri pretočnih servisih, kar je bila še ena od večjih pritožb Sonyja.