Učinki ray tracing pri igralcih še vedno sprožajo deljena mnenja. Nekateri pravijo, da jih v določenih igrah skorajda ne opazijo, če pa je že vidna neka razlika, pa ta zagotovo ni vredna prepolovljenih sličic na sekundo. Ena od redkih iger, ki dejansko res kažejo občutno drugačno sliko z vklopljenimi ali izklopljenimi učinki realističnega osvetljevanja je denimo Cyberpunk 2077, ki ponuja bogat razpon prilagajanja efektov, kmalu pa bo dobila novo stopnjo grafične lepote, ki bo vse skupaj privila na maksimum.
Prihaja namreč “Overdrive”, ki bo v Cyberpunk 2077 vnesel ray tracing vnesel v čisto vsak vir svetlobe, ki ga najdemo znotraj igre. Strokovno se temu reče “Full ray tracing” in celoten svet ovije v bolj realistično podobo, saj bomo zdaj gledali v verne vire svetlobe, senc in odsevov, to pa je tako zahtevno preračunavanje algoritmov, da na kolena spravi tudi trenutno najmočnejše grafične kartice.
“Full ray tracing” smo sicer lani že videli v igri Portal, a Cyberpunk 2077 je veliko bolj zahteven naslov, saj se dogaja v ogromnem odprtem svetu. Overdrive je razvijalec CD Projekt RED razvil v sodelovanju z Nvidio, ta pa je včeraj na svojem blogu zapisala nekatere specifikacije in pokazala prvi primerjalni video.
Posnetek je nastal v ločljivosti 4K in sicer na trenutno najmočnejši grafični kartici RTX 4090. Razlike med Overdrive načinom in izklopljenimi ray tracing učinki so očitne, a v bolj napetih scenah te postanejo manj opazne. Je pa zanimivo videti, kako zahteven je takšen grafični način, saj v ločljivosti 4K tudi RTX 4090 preprosto nima dovolj mišic, zato sličice na sekundo padejo na smešne številke kot so 14 znotraj mesta in 33 sredi puščave.
Overdrive tako nima pravega smisla, razen če ne vklopite tehnologije DLSS 3, ki jo posedujeta zaenkrat samo kartici RTX 4080 in 4090. Takrat sličice na sekundo poskočijo na več kot 100 in zadeva je videti kot neka magija, a bo zahtevala določene kompromise. Tak poskok v sličicah na sekundo gre na račun tehnologije “Frame Generation”, ki lahko vnaprej povsem na novo zgenerira med 7 in 8 sličic, zaradi česar se izboljša optimizacija. A na ta račun nekoliko trpi vizualna kakovost, saj slika preprosto zgubi na ostrini, zaradi česar nekatere primerjave dejansko izpadejo bolje, ko je ray tracing izklopljen.
Na končne rezultate in primerjave nam ne bo treba čakati dolgo, saj Overdrive v obliki brezplačne posodobitve prihaja že 11. aprila.