Tale VR nahrbtnik naredi skoke bolj realistične

Počasi a vztrajno so VR izkušnje začele zaobjemati vsa naša čutila, tako da so interakcije znotraj VR okoliša čedalje bolj globoke in realistične. Najprej je bilo dovolj že to, da se je navidezna resničnost dinamično prilagajala našemu sukanju glave, nakar smo se začeli po prostorih premikati ter preko kontrolerjev začeli s svetom upravljati na način, ki nas resnično lahko preseli v dogajanje.

Vse to nam ponujajo komercialni produkti, če pa skočimo v svet prototipov pa lahko naletimo na cel nabor hudo zanimivih izdelkov. Na voljo so denimo večje platforme, ki nam omogočijo interaktivno hojo, razne rokavice pa nam lahko omogočijo zaznavanje upora virtualnih objektov. Skupina podjetnih študentov univerze v Čikagu je zdaj iznašla napredni nahrbtnik, ki da lahko uporabniku bolj realističen občutek skakanja, zadeva pa se imenuje JumpMod Haptic Backpack.

Kako stvar deluje si lahko preberete v obsežnem PDF dokumentu, za razumevanje tehnologije pa ti ni treba biti nek VR genij. Uporabnik si na hrbet namesti napravo, ki spominja na odprt nahrbtnik z večjo utežjo, ta pa nato zazna skok in se premakne navzgor, kar da uporabniku občutek, da je skočil višje, čeprav je realno dosegel isto višino kot prej.

V zgornjem videu lahko vidite nekaj primerov, kako bi takšno iznajdbo lahko uporabili znotraj iger. Sprva srečamo preprosto platformščino v kateri pobiramo piškotke in preskakujemo krave, nakar se dogajanje preseli v bolj interaktivno okolico, kjer igralec poskuša najprej doseči ključ iz lestenca, a je njegov skok prekratek. Nato si iz stene sposodi trampolin in ko skoči nanj se aktivira utež, v igri pa nas odbije bolj visoko v zrak, zaradi česar lahko dosežemo ključ, ki nam nato odpre vrata do dvigala. Preprost demo, a ni vrag, da česa takšnega ne bi znala dobro izkoristiti kakšna igra tipa Resident Evil VR.

Raziskovalna ekipa študentov pravi, da bi JumpMod lahko še bolj optimizirali. Trenutno namreč utež tehta 2 kilograma, zaradi česar zna biti za koga malce preveč težka, teoretično pa bi se to težo dalo zmanjšati na 100 ali 200 gramov. Utež je sicer dobro zasnovana, saj služi tudi kot baterija, tako da ni potrebe, da bi gor montirali še kakšen dodaten del opreme, ki bi napravo na koncu še dodatno obtežil.

Kot rečeno, zadeva je samo prototip, tako da ostaja vprašanje, če bo zadeva kdaj sploh zagledala splošni trg. V obzir je treba vzeti tudi varnost, saj delovanje JumpModa kar kliče po razbitem nosu, saj so uporabniki VR-ja nerodni že takrat, ko stojijo povsem pri miru, pri takšnem skakanju pa bi hitro izgubili ravnotežje, čemur bi sledile lahko tudi hujše poškodbe.

Vseeno pa je zanimivo videti, kaj vse bi lahko že počeli v VR-ju, če bi le te naprave postale bolj razširjene in bi zaradi tega tudi razvijalci bili pripravljeni v razvoj projektov vložiti več časa in denarja.

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime