Po precej hladno sprejeti napovedi prihajajoče prenove Red Dead Redemption za PS4 in Switch je svet videoiger znova šokiral Rockstar Games, ki je razkril novo presenetljivo potezo. Namreč, znano je, da Rockstar prevzema razvijalsko skupnost CFX.re, ki stoji za razvojem priznanih večigralskih platform za Grand Theft Auto 5 (FiveM) in Red Dead Redemption 2 (RedM).
Today, we are proud to announce that https://t.co/RIDVpeoqCS — the team behind the biggest Rockstar roleplay and creator communities, FiveM and RedM — are now officially a part of Rockstar Games: https://t.co/PqVyvdsjIX pic.twitter.com/gd3ETq9iwx
— Rockstar Games (@RockstarGames) August 11, 2023
Večigralski platformi, razviti s strani CFX.re, sta postali priljubljeni med igralci, ki si želijo preizkusiti edinstvene igralne načine, vložiti svoje ideje ter se povezati z drugimi igralci. Skozi leta je skupnost modderjev in razvijalcev ustvarila številne privlačne modele, načine igre in izboljšave, ki so obogatile že tako obsežne igre.
Posebej izstopa FiveM, ki je doživel pravo eksplozijo popularnosti po vsem svetu. Njegovi RolePlay (RP) strežniki so privabili celo največje ustvarjalce vsebine iz platform Youtube ter Twitch, pri čemer ni bilo drugače niti v Sloveniji. Številni strežniki in igralci so prav tako prispevali k vzponu izjemnih posameznikov v slovenski gaming skupnosti, med njimi lahko izpostavimo Perota Martića.
Trenutno je še nejasno, kako bo prevzem vplival na prihodnost. Rockstar in ekipa CFX se zavezujeta k nadaljnjemu razvoju in rasti teh izjemno priljubljenih platform. Kot je povedal predstavnik Rockstar Games: “Naša ekipa je navdušena nad možnostmi, ki jih to partnerstvo prinaša, in si prizadeva za obogatitev igralskih izkušenj, ki jih ti projekti ponujajo.”
Vendar že na spletu slišimo glasove skeptikov, ki se bojijo, da bi Rockstar lahko platformo spremenil v dražjo za ustvarjalce strežnikov ter jo napolnil z mikrotransakcijami.
Kljub temu upamo, da bo polni dostop do izvornih kod iger ekipi CFX omogočil boljšo optimizacijo in stabilnost ter hitrejši razvoj novih funkcij. Prav tako se tudi tajno nadejamo, da bi lahko to pomenilo, da bo Grand Theft Auto 6 ponudil možnost lastnih strežnikov in da lahko z gotovostjo pričakujemo izid igre na platformi PC.
sam ne verjamem, da je to dober znak za naslednji “GTA Online” – verjamem, da je velik del pričakovanih prihodkov o katerih so govorili pred kratkim povezan tudi z mikrotransakcijami v naslednjem poglavju GTA Online. Če pa bomo želeli z druščino igrati skupaj pa bomo morali igrati na uradnih serverjih saj neke kunkorence ne bo več. Ne sme se pozabiti , da so se nad razvijalci FiveM pred leti že znesli ter hoteli zadevo ukiniti. Online sicer res dobiva redne posodobitve ampak so pri vključevanju zadev, ki jih igralci res želijo neposlušni ali pa pridejo v igro, ko gre že počasi vse proti koncu. V Rockstarju že nekaj časa stvari ne “štimajo” kar vsaj meni pokažejo odhodi ljudi, ki so bili tam od začetka. je pa vprašanje, kdo je za to kriv – Rockstar sam ali TakeTwo
Če bi želeli resnično ukiniti to zadevo, bi to lahko storili brez prevzema. Tako bi vsaj prihranili veliko denarja. Čeprav bi bila PC skupnost igralcev nekoliko razočarana, je že R* vsaj vajen takšnih PR katastrof, in ko bi izdali GTA 6, bi itak skoraj vsi pozabili na te zadeve.
Prav tako, če imajo načrte za vključitev uradne podpore za RP strežnike v prihajajočih igrah, uradni strežniki verjetno ne bodo optimalni za ta namen. RP skupnost ima svoja pravila in dinamiko, ki bi bilo zelo težko poustvarit s uradnimi strežniki. V kolikor trenutno poznam R*, le ta ne bo zapravil na stotine denarja, da zaposli osebje, ki bo skrbelo za “uradne” RP serverje in prav tako spet ne bi bila logična poteza prevzet CFX ekipo, saj kaj takega bi lakho brez problema naredili sami. Še predvsem ker CFX ekipa ne skrbi za RP in druge serverje ampak za platformo, ki take stvari omogoča.
Vendar pa se zdi, da ima Rockstar morda v mislih nekakšno preobrazbo GTA Online v podobno izkušnjo kot FiveM, ki bi omogočala igralni skupnosti, da ustvarja lastne strežnike z večjo svobodo. V to bi lahko vključili tudi možnost “premium” valute, ki bi igralcem omogočila nakupe v igri in bi del dobička prejeli razvijalci. To bi lahko pripeljalo do neke vrste razvoja, podobnega Robloxu. Ali pa bo vse skupaj R* odgovor na bivše razvijalce, ki razvijajo igro oz. platformo Everywhere.
Seveda pa obstaja tudi skrb za lastnike strežnikov. Rockstar bi lahko načrtoval uvedbo prodaje uradnih strežnikov, kar bi lahko pomenilo, da moraš kupiti gostovanje prek njih, da bi lahko odprl svoj strežnik. Zraven tega pa bi bilo verjetno še vedno omejitve glede števila igralcev na strežniku in tudi omejitve glede vsebin, kaj trenutno počne CFX.re ekipa.
Sam updam, da vsaj tokrat naredijo stvari kot se spodobi in presenetijo. Verjamem pa tudi, da bomo v kakšnem letu ali dveh videli kam vse skupaj pelje. Se pa tudi strinjam s tem, da bo ob izidu naslednje GTA Igre večina pozabila na njihove pretekle PR katastrofe.
Tako je, trenutno lahko upamo na najboljše pričakujemo najslabše, tako bomo vsaj navdušeni, v kolikor bo zadeva pozitivna. V katero smer pa bo realno zadeva šla pa bo le čas povedal svoje.