Rockstar na Steamu prodajal “krekane” igre

Modder Silent je nedavno pri brskanju datotek igre Midnight Club 2 prišel do zanimivega odkritja. Gre za naslov iz leta 2003, ki ga je izdelal Rockstar San Diego in je tudi zadnji del franšize Midnight Club, saj je Rockstar zadevo vrgel v koš, saj je ni mogoče kupiti več digitalno in po Steamu boste zaman iskali vnos za igro.

A Midnight Club 2 je bil včasih gor prisoten in ko so ga igralci še kupili se niso zavedali, da v bistvu prenašajo zlomljene, piratske verzije igre. Silent je namreč v kodi odkril ostanke “kreka”, ki jo je tja notri zapisala skupina Razor 1911. Midnight Club 2 je namreč vseboval zaščito SecuRom, ki je deloval tako, da je poiskal sledi za avtentičnih fizičnim DVD-jem in šele nato je uspešno zagnal igro. Prodaja igre na digitalni trgovini kot je Steam bi seveda od Rockstarja zahtevala, da SecuRom odstrani, saj pač igralec pri nakupu ne dobi fizičnega ploščka, a seveda bi razvijalec moral v to vložiti nekaj dela. Zato si je Rockstar raje izbral bližnjico in prenesel “crack”, ki ga je takrat spočel Razor 1911 in zadevo preprosto prodajal kot piratsko kopijo.

Stvar je zanimiva vendar pa to ni edini takšen primer prodaje piratskih verzij igre, ki jih je v preteklosti spočel Rockstar in Silentovo odkritje je v bistvu posledica obsežnega in izjemno dobro skupaj spravljenega videa iz strani YouTuberja Vadim M, ki se spravi v raziskovanje Rockstarjeve preteklosti in njegovega boja proti računalniškim piratom.

Namreč Rockstar si je njega dni vzel čas in se piratom trudil zagreniti življenje tudi po tem, ko so ti lahko zaobšli začetno oviro in se spravili v igranje. Igra Manhunt je denimo vsebovala več pasti, ki so se sprožile takrat, ko je igra zaznala, da se je nekdo spravil v preigravanje preko zlomljene izvršne datoteke. Takšnim igralcem so se denimo na začetku zaklenila vrata, ki so nato onemogočila napredovanje, skozi čas pa se je igra namerno zrušila ali pa so preprosto nehale delovati kontrole, tako da so besni pirati klikali in premikali miško, v igri pa se ni glavni junak premaknil niti za centimeter.

Takšne trike je Rockstar uporabil tudi v igri GTA 4, saj so igralci piratskih kopij v njej naleteli na več pasti, ki so preprečevale igranje. Kamera je denimo postala pijana, tako da je bil nadzor praktično nemogoč, občasno pa so se misije zaklenile in onemogočale napredovanje.

GTA 4 dandanes teh pasti na Steamu nima, a takšne sreče ni imel Manhunt. Namreč tudi pri tej igri je deloval SecuRom, ki je vseboval dve plasti zaščite. Prva je preverjala, da je v PC-ju prisoten fizični plošček, medtem ko je druga nadzorovala prvo plast in skrbela, da se je ni nihče dotaknil. Rockstar je pri prodaji na Steamu pri igri preprosto odstranil SecuRom datoteke, a zaradi tega je zaščita mislila, da jo je nekdo zaobšel, zato so se v igri sprožile vse pasti.

Posledično se Manhunt tako na Steamu dandanes prodaja kot nedelujoča igra, saj igra tretira legitimne kupce kot pirate, ki jim je zaradi pasti onemogočeno napredovanje. V prid tega govorijo tudi jezne recenzije igralcev, ki se pritožujejo nad zaklenjenimi vrati in nedelujočimi mehanikami, vse to pa je posledica Rockstarjeve lastne DRM zaščite, ki zdaj kaznuje kupce igre. K sreči je skupnost sama poskrbela za odpravo teh težav in če nameravate v prihodnosti preigravanja Manhunta, potem je nujna namestitev tega moda.

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime