Unity bo zdaj razvijalcem začel zaračunavati vsako inštalacijo iz strani igralcev

V igričarski industriji se za pozornost razvijalcev na področju pogonov že dolgo prepirata Unity in Unreal Engine. Tekma je bila nekaj časa enakopravna, a sčasoma je Epic Games pogon Unreal Engine priljubil vsem večjih razvijalcem, zadeva pa je postala tako enostavna za uporabo, da so za njo poprijeli tudi čisti začetniki, ki so lahko brez kakšnega prejšnjega znanja znali ustvariti lastno stopnjo.

Unity je tako zlagoma začel izgubljati tržni delež, a je še vedno močno priljubljen pri indie razvijalcih, ki znajo vsake toliko spočeti viralno uspešnico tipa Among Us. Vendar pa očitno to razvijalcu pogona ni prineslo dovolj cekina, zato se je podjetje včeraj odločilo najaviti radikalno novo potezo: razvijalcem bodo namreč začeli zaračunavati vsako inštalacijo, ki jih naredijo igralci, ta znesek pa bo pri vsaki namestitvi odtegnil nekje 0,15 $.

Znesek se morda na prvi pogled zdi majhen, a če igra doseže visoko prodajo se ta balon hitro napihne in razvijalcu odtegne dober del dobička. Nova mezda se prišteje naročninam, ki jih morajo plačati vsi tisti razvijalci, ki so presegli več kot 200k dolarjev dobička. Kar je najbolj bizarno pri tej situaciji je dejstvo, da bodo te cene inštalacij veljale za nove igre in tudi za tiste že obstoječe, tako da bodo uspešnice tipa Tunic, Cuphead, Hollow Knight, Fall Guys in Cities Skylines naslednje leto znali dobiti novo, nepričakovano položnico, saj bodo te spremembe začele veljati od 1. januarja 2024.

Sprememba cenovne politike je pri igralcih in razvijalcih sprožila pravo paniko, kritike pa so bile dovolj glasne, da se je Unity moral oglasiti na X-u, tam pa so malce bolje pojasnili svoje spremembe. Unity pravi, da se bo res tako zgodil dvig cen, vendar naj bi spremembe prizadele zelo majhen del baze razvijalcev in to bodo takšni, ki so prodali res veliko kopij. Tisti studii, ki so šele začeli svojo pot in rast bodo lahko še naprej delali na projektih nemoteno in brez dodatnih davkov.

Dotaknili so se namestitev igre in zatrdili, da bodo zaračunavali samo nove inštalacije in ne tistih že opravljenih. Vendar pa še vedno velja politika, da bodo razvijalcem zaračunali nove inštalacije iger po 1. januarju 2024 – torej če se takrat spravite v ponovno preigravanje igre Pillars of Eternity bo Obsidian Entertainment moral plačati 0,15 $.

Stvar je zelo zmedena in zato je Unity na svoji strani spočel posebno stran, kjer najdemo odgovore na najbolj pogosta vprašanja. Novinar Stephen Totilo, ki dela za spletno stran Axios, je prejel dodatno pojasnilo glede skrbi izkoriščanja luknje inštalacij. Kakšen posebnež bi namreč lahko nalašč sprožal nove inštalacije samo zato, da bi razvijalcu naredil čim večjo finančno luknjo. Unity mu je najprej odvrnil, da imajo na voljo posebna orodja, ki bodo zaznala, če kdo nalašč povzroča nove inštalacije oziroma če kdo to dela preko skripte, naknadno pa so pojasnili, da bo zaračunana samo tista prva inštalacija, ki jo bo sprožil uporabnik in da bodo pri temu skorajda v celoti izvzeti demoti, razvijalcem pa se tudi ni treba obremenjevati glede inštalacij, ki jih uporabniki naredijo preko servisa Game Pass.

Vseeno pa vse skrbi niso bile odpravljene. Unity ni čisto jasen glede tega, kaj se bo zgodilo v primeru tistih, ki so Unity igre piratizirali, saj so na X-u samo zapisali, da imajo orodja, ki znajo zaznati nelegalne kopije iger. Njihovi odgovori niso pomirili manjših razvijalcev, oglasili pa so se tudi tisti večji. Innersloth, razvijalec igre Among Us, je na X-u zapisal, da bodo ob teh spremembah prisiljeni preseliti igro na kakšen drug pogon, v enakem precepu pa se je znašel tudi razvijalec Aggro Crab, ki bo naslednje leto na Game Pass pripeljal svojo igro Another Crab’s Treasure.

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime