Medtem, ko se na polju YouTuba vsak dan bijejo čedalje večje bitke glede blokiranja oglasov, ki smo jih lahko preskočili vsaj na brskalnikih, a nam zdaj Google želi vzeti še to možnost, je svet navadnih televizijskih kanalov, za katere je treba operaterjem odšteti mesečno naročnino, povsem drugačen in naravnost prežet z reklamami.
In nikjer to ni bolj očitno kot pri oddaji Slovenija ima talent – televizijskem resničnostnem šovu, kjer se pretakajo krokodilje solze in je že ob prvem nagovoru vsakega tekmovalca jasno, kdo bo šel naprej v finale in kdo bo dobil zlati gumb. Tehnika nastopanja se tu ni spremenila: stopi na oder z žalostno zgodbo in če pod roko držiš kak prisrčni pomladek toliko bolje, pomaga pa če imaš še nekaj talenta, očitno pa je čisto v redu tudi če sodniku malce popihaš na dušo. Tako je denimo včeraj neka skupina iz plesnega društva Kazina priredila v redu nastop, ki pa je žiranta Andreja tako navdušila, da jim je podelil zlati gumb, zraven pa je omenil, da je tudi sam začel svojo plesno pot v tem istem društvu. Navzkrižje interesov morda?
Če smo že pri pritožbah, lahko morda nehamo gledati nastope profesionalnih glasbenikov? Včeraj je denimo pred mikrofon stopil Urban Vidmar, ki že sodeluje z glasbeno založbo Menart Records in ima na YouTubu leto star videospot, ki poseduje 140k ogledov. Dobil sem vtis, da bi morala Slovenija ima talent podpirati zagon novih karier, ne pa da se podpira ljudi, ki so že slavni in nastopov na takih oddajah v bistvu ne potrebujejo. Kot da bi mi naredili tekmovanje Top YouTuber Slovenije, nakar bi se tekmovanja udeležil MrBeast in pobral glavno nagrado.
A bolj kot ti felerji so me včeraj načudili oglasni bloki te oddaje, ki so postali že naravnost komični. Se pritožujete nad YouTubom, ki vam vsake toliko v obraz porine 20 sekund oglasa, ki ga lahko nato preskočite? Slovenija ima talent reklamni bloki se po dolžini lahko počasi primerjajo s trajanjem same oddaje.
To je dobro razvidno, če primerjamo obsežnost ene epizode na POPTV-ju in Voyotu. Voyo, ki vsebuje oddaje brez oglasov, 4. epizodo po dolžini zakoliči na 1 uro in 12 minut. Različica na POPTV-ju pa traja kar 1 uro in 50 minut, kar pomeni, da ves ta manjkajoči čas zasedejo reklame. 38 minut reklam je ogromno, a še bolj najeda razporeditev reklamnih blokov, saj so ti čisto preveč skupaj in če oddajo gledaš samo na pol in vmes malce brskaš po telefonu, se ti na trenutke zdi, da se je ena reklama komaj končala in že se je začel nov oglasni blok.
Radovednost me je pripeljala do tega, da sem stvar primerjal ob koncu oddaje in zgoraj naložil video, kako je stvar vidna v praksi. Tako vidimo, da en reklamni blok najprej traja 7 minut in 4 sekunde, nakar gledamo dejansko oddajo, ki v dolžino znaša samo 8 minut in 14 sekund, preden jo spet prekine nov reklamni blok, ki je tokrat še daljši in znaša kar 7 minut in 18 sekund. Nakar spet dobimo 11 minut vsebine in to spet prekine krajši reklamni blok, nakar je oddaje konec, temu pa nato sledi spet daljši reklamni blok, preden skočimo v naslednji del programa.
Skratka, poplava oglasov je konkretna in ob tem se mi je porodilo razmišljanje, zakaj sploh še plačujem operaterju mesečen izdatek za gledanje programov, če pa imam praktično vse na voljo preko Voyota in to brez reklam. Filmi in ostalo je že dolgo porazno in res se mi zdi, da so te klasične naročnine televizijskih shem samo še farsa za nudenje nekih kanalov, ki nam nato lahko servirajo oglase in je nastopil že skrajni čas, da malce zaropotamo in ta naval reklam zmanjšamo ali pa se enostavno odpovemo naročninam in v celoti skočimo v svet pretočnih servisov.
Ze 3 leta smo brez “televizije” in je ne pogrešamo. Imamo Netflix, Disney, Voyo od placljivih. Pol si das pa se na Androd tv RtvSlo365 in Streamio in ni popolnoma nobene potrebe po drugih stvareh…
Manj folka kot bo slišalo za app, ki se začne na S, dlje časa bo delalo! Tako da pssssst! 🙂
Sam res, sem se cudil kako noben tega na S ne omenja nikoli 🙂