Serija iger Gothic je tako posebna, da bi v bistvu lahko bila svoj žanr. Tako kot je Dark Souls spočel žanr iger “soulslike” bi lahko Gothic izdelal svojo nišo “gothiclike” izdelkov. Poudarek je tu na besedni zvezi “lahko bi”, saj Gothic nikoli ni za sabo dobil nekega res velikega založnika, ki bi dal razvijalcu ves potreben proračun in čas, ki bi te igre porinil v splošno javnost. Zato je ime Gothic že 20 let zavezano evropskemu občinstvu, visoko priljubljenost pa drži tudi znotraj Rusije.
V bistvu so Rusi največji fanatiki Gothic univerzuma, saj so njihove roke spočele nekaj največjih modov za prva dva dela, ki osnovnima kampanjama dodata desetine ur sveže vsebine. Nekaj največjih navdušencev se je zdaj zbralo pod ime Fire & Frost, njihov prvi projekt pa nosi ime Grayshaft.
Razvijalci so tekom razvoja izdali že nekaj igralnih napovednikov in svojega navdiha ne skrivajo, saj priznavajo, da so veliki oboževalci Gothica, zato so želeli spočeti igro, ki bi sledila njegovim davno začrtanim smernicam. In igralni napovedniki resnično obetajo, saj ti je dovolj že minuta gledanja in ti je jasno, da je ekipi jasno, kaj je iz prvih dveh delov naredilo takšna legendarna izdelka.
Tu imamo nekam neroden boj, ki pa je še vedno funkcionalen in je privlačen ravno zaradi svoje preprostosti: tu imaš dva tipa udarcev, nakar se lahko malce izmikaš, v pomoč pa ti je lahko tudi lok. To je v bistvu to in Gothic navdušenci vam lahko povedo, da česa več v bistvu niti ne potrebujejo. Za večjo zadano škodo in odpornost bo treba poiskati boljšo opremo ali pa to nakovačiti, seveda pa to ne bo tako lahko, saj bo v svetu Grayshafta vsak kos opreme izjemno dragocen.
Kot rečeno, boj ni videti hudo napreden, a “gothiclike” tega sploh ne potrebuje. Pri teh igrah namreč veliko več šteje živ svet, ki ga dopolnjujejo zanimive lokacije in liki, na katere se lahko dejansko navežeš. In tudi na tem mestu Grayshaft obeta, saj razvijalec pravi, da bo svet bolj majhen, a zaradi tega bodo lokacije bolj globoke in unikatne, zaradi česar jih boš kmalu lahko začel navigirati na pamet. To je dobro, saj igra ne bo vsebovala nobenega GPS pokazatelja, ki bi ti označil točno kam te mora odnesti pot, zato se bo treba zanašati na navodila, ki ti jih podajo NPC-ji, nakar bo treba redno gledati na mapo, ki jo bo treba potegniti iz inventorija.
Skratka, Grayshaft je videti obetavno, a ima pred sabo še dolgo pot. Datum izida zaenkrat še ni znan, lahko pa pridno spremljate YouTube kanal razvijalca, ki redno izdaja nove posodobitve. Če so vam morda všeč takšne ruske kopije zahodnih iger potem vam bo zagotovo zanimiv tudi projekt Смута, ki poskuša posnemati igro Kingdom Come: Deliverance.