Igričarska industrija je industrija navad. Takoj, ko se nek založnik spomni neke marketinške strategije, jo hitro začnejo kopirati drugi in to počnejo vse do takrat, dokler na sceno ne pride nek nov trend. V preteklosti smo videli že več takšnih primerov: nekaj časa je bilo denimo popularno, da si ven vrgel naslov, ki je imel težave s hrošči in optimizacijo, nakar si hitro javno delil slabo spisano opravičilo, ki je zraven sveto prisegalo, da bo igra popravljena skozi popravke. Potem je postalo popularno, da si v prednaročilo spravil dve verziji igre, a samo tista dražja ti je omogočala dostop do igralne vsebine nekaj dni pred ostalimi plebejci, ki se jim ni zdelo odšteti 100 € za igro brez izdanih recenzij.
Zdaj se je začel polagamo približevati nov trend, kjer založnik ali razvijalec že vnaprej igralce opozori, da bo imela njihova igra, ki je samo par dni stran od izida, določene težave z optimizacijo. Očitno želijo igralcem s tem vzeti pravico do kritiziranja, saj lahko ob slabih sličicah na sekundo in rušenjih rečejo: “Kaj si pa pričakoval, saj smo te opozorili, da stvar ne bo delovala tako kot mora!”.
❗ALERT: 99.99 ❗
— METAL GEAR OFFICIAL (@Metalgear) October 23, 2023
It's almost time to move out…
Top secret orders have been given to Solid Snake, he's gearing up his sneaking suit, heading toward the infiltration point for deployment.
The METAL GEAR SOLID: MASTER COLLECTION Vol. 1 launches tomorrow!
#1: Metal Gear Solid pic.twitter.com/RkLMyTujdu
Včasih smo takšne naslove uvrščali v stanje “Early Access”, a zdaj je očitno tem oznakam konec. Na takšen način nas je pred izdajo naslova vnaprej opozoril studio Colossal Order, čigar igra Cities Skylines 2 že v recenzijah deluje obupno, zdaj pa je temu zgledu sledil tudi Konami, ki bo kmalu na trg poslal zbirko predelav Metal Gear Solid: Master Collection.
Zbirka bo vsebovala stoletja stare Metal Gear Solid igre, a to bodo predelave, v katere je bilo vloženega zelo malo truda. Maksimalna ločljivost bo pri njih znašala 1080p, originalni Metal Gear Solid pa bo tudi na PC-ju omejen na vsega 30 sličic na sekundo.
Tako je v bistvu vse skupaj samo izgovor, da lahko Konami te igre zopet lahko na prodajne police porine pod cenovno nalepko 60 € in tisti največji privrženci franšize so veseli že zgolj tega, da lahko stvar končno kupijo po legalni poti in se jim ni treba zanašati na emulacijo, ki zna na PC-ju predstaviti boljšo igralno izkušnjo.
Vendar pa tudi te osiromašene predelave ne bodo delovale brez problemov, saj je Konami v intervjuju za IGN potrdil, da lahko pričakujemo nekaj težav glede optimizacij. Metal Gear Solid 2 bo v vmesnih sekvencah trpel določene upočasnitve, nekateri vizualni efekti pa se bodo sprožili z zamikom – karkoli že to pomeni. Potem so tu pravopisne napake v EU verziji iger in kdo ve kaj še.
Osebno mislim, da smo s tem trendom stopili na zelo nevarna tla, saj se zdaj založniki niti ne pretvarjajo več, da nam želijo prodati okvarjen produkt po polni ceni. Resda vsi potem sveto prisegajo, da bodo izdali cel kup posodobitev, a to so samo besede v vetru na katere jih ne veže pravna podlaga, ampak zgolj njihov sloves. In ta je v primeru Konamija že dolgo na samem dnu, zato bi vsakemu zainteresiranemu priporočal, da pri tej zbirki res najprej počaka na recenzije in se nato odloči, če je stvar vredna evrov ali ne.